کد خبر : 4325
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 2:24

رایزنی برای اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل سد سیازاخ/ پیگیری برای تسریع در عملیات اجرایی پتروشیمی بعثت بیجار/ آغاز به کار درمانگاه تامین اجتماعی دیواندره

رایزنی برای اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تکمیل سد سیازاخ/ پیگیری برای تسریع در عملیات اجرایی پتروشیمی بعثت بیجار/ آغاز به کار درمانگاه تامین اجتماعی دیواندره

گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان کردستان/۱ اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی برای سرکشی

گزارش خانه ملت از نظارت میدانی نمایندگان استان کردستان/۱
اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های انجام شده گفت: در جریان سفر وزیر نیرو به استان کردستان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سد سیازاخ در نظر گرفته شد که اکنون و پس از پیگیری‌های مستمر، این رقم اختصاص یافته است.

محسن فتحی

تکمیل سد سیازاخ بعد از ۱۸ سال، یکی از دغدغه های اصلی مردم بود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تکمیل سد سیازاخ بعد از ۱۸ سال، یکی از دغدغه های اصلی مردم بود که با پیگیری استاندار و نمایندگان، در سفر وزیر نیرو ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن  اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ با همت پیمانکاران کار تکمیل سد به اتمام برسد.

وی با اشاره به گنجایش ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد عنوان کرد: در حال حاضر ۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است تا اینکه امسال مردم شهر دیواندره و ۷۳ روستای مجتمع اوباتو برای تهیه آب شرب مشکلی نداشته باشند.

فتحی گفت: برای تصفیه خانه فاضلاب نیز در سفر وزیر نیرو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که ۱۲۰میلیارد ریال آن برای ادامه و تکمیل پروژه در اختیار پیمانکار گذاشته شد و امیدواریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

این نماینده مردم در مجلس به نشست با معاون توسعه وزارت بهداشت، معاون دیوان محاسبات کشور، مدیر کل منابع انسانی وزارت بهداشت، معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و مدیر کل دفتر فنی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: مسئولان ذی‌ربط  موافقت خود را برای تخصیص ۲۹ میلیارد تومان به بخش‌‌های مختلف درمان در سه شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران اعلام کردند.

فتحی اظهار داشت: در این جلسه که پیرامون مشکلات بخش درمان در شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ برگزار شد؛ مصوب شد مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بابت راه‌اندازی دستگاه پت اسکن،دستگاه آنژیو گرافی ،دستگاه شتابدهنده و خرید دستگاه سنگ شکن اختصاص یابد.

وی افزود: در این نشست همچنین مصوب شد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به بیمارستان جدید کامیاران اختصاص یابد و قول مساعد داده شد در عرض یک سال و نیم آینده این بیمارستان به مرحله بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره با اشاره به اهمیت توجه به بخش اورژانس ببمارستان امام دیواندره، عنوان کرد: مبلغ ۴ میلیارد تومان هم برای توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی دیواندره در این نشست اختصاص یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه تحول در حوزه درمان از اهم برنامه‌هایم بوده؛ اظهار کرد: در کنار بهبود خدمات درمانی برای مردم عزیز کردستان، بحث ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن این استان به مرکزی در حوزه توریسم‌درمانی را همواره برای آینده مدنظر داشته است.

کمیته امداد و موسسات حمایتی با پرداخت تسهیلات در ایجاد اشتغال قدم های مثبتی را برداشته اند

در ادامه علیرضا زندیان به اقدامات صورت گرفته در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: اعتبارات طرح شهید سلیمانی جهت احداث ۲ زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی در مدارس دارای شرایط تراکم دانش آموزی، دسترسی به مدارس اطراف، حاشیه شهر و مناطق محروم اخذ شد.

علیرضا زندیان

وی در جریان بازدید از مجتمع آموزشی نیکو افزود: کمیته امداد و موسسات حمایتی با پرداخت تسهیلات در ایجاد اشتغال قدم های مثبتی را برداشته اند و هنرجویان این مجتمع می توانند از این ظرفیت مهم استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در رفع مشکلات مجتمع مذکور از جمله اشتغالزایی از فراگیران و همچنین حمایت از این مجموعه مساعدت لازم صورت خواهد گرفت.

زندیان اظهار کرد: در راستای زنجیره آموزش و اشتغال تزریق نیروی متخصص به ارگان و شرکت های تولیدی نهایت تلاش خود را به کار خواهم گرفت و با توجه به ظرفیت بالای فرش بیجار و زیرگروه های تولید فولاد در ایجاد اشتغال و کسب و درآمد می توان از ظرفیت های آموزشگاه های فنی و حرفه ای استفاده نمود.

نماینده مردم بیجار در مجلس عنوان کرد: پیگیری هایی برای احداث پروژه پتروشیمی بعثت بیجار صورت گرفته است و قطعا حمایت های لازم از این پروژه ملی انجام خواهد شد.در راستای نشست با استاندار و مدیرعامل این پروژه مقرر گردید از طریق کنسرسیوم ۵ بانک تامین مالی شود تا عملیات اجرایی آن تسریع پیدا کند.

بیمارستان ۱۰۰ تختوابی کامیاران به عنوان بخشی از سند توسعه کردستان محسوب می شود

در ادامه نیز سید مهدی فرشادان با اشاره به روند احداث بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران گفت: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران از پروژه های زیرساختی و اولویت دار است که احداث و تکمیل آن در دولت سیزدهم سرعت خواهد گرفت.

مهدی فرشادان

وی افزود: بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران به عنوان بخشی از سند توسعه کردستان محسوب می شود و قطعا برای تکمیل آن گام های جدی برداشته می شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس عنوان کرد: مکاتبه ای نیز با رئیس جمعیت هلال احمر انجام شد تا پایگاه امداد و نجات بین جاده ای در محورهای هزارکیانیان- گوربابا و کامیاران – روانسر احداث شود چرا که مشکلات جاده ای باعث تصادفات می شود و بایستی این پایگاه احداث شود لذا این مهم نیز در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گرفت.

فرشادان اظهار کرد: در بحث زیرساخت ها، سد سیازاخ، آبرسانی به مجموعه اوباتو، آبرسانی به شهر دیواندره در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید همچنین ۲۷ میلیارد تومان برای سدهای امیرآباد و رمشت اختصاص یافت و اعتبار لازم نیز برای سد پالنگان در کامیاران در نظر گرفته شد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: درمانگاه تامین اجتماعی دیواندره با جذب نیروهای بومی در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار خواهد کرد و همچنین ۱۷ میلیارد تومان نیز  برای بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کامیاران در نظر گرفته شد./

منبع:

https://www.icana.ir/Fa/News/498595/%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-200-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D8%AF-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%AE-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%BE%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AB%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%87

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.