کد خبر : 4733
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 - 16:08

راز محبوبیت شهدا در آیات قرآن

راز محبوبیت شهدا در آیات قرآن

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: خداوند در آیه ۴ سوره انشراح خطاب به پیامبر(ص) فرموده “وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ؛ و نام نکوی تو را (به رغم دشمنان، در عالم) بلند کردیم”. شهدا نیز از این دسته انسان‌ها هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید حسین امان‌اللهی از

راز محبوبیت شهدا در آیات قرآن

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: خداوند در آیه ۴ سوره انشراح خطاب به پیامبر(ص) فرموده “وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ؛ و نام نکوی تو را (به رغم دشمنان، در عالم) بلند کردیم”. شهدا نیز از این دسته انسان‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهید حسین امان‌اللهی از شهدای اخیر حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که در روستای خسروآباد این شهرستان برگزار شد، با سلام و درود به روح مقدس شهدا اظهار داشت: شهدای جنایت تروریستی دمشق در ماه مبارک رمضان و ناجوانمردانه توسط دشمنان اسلام و بشریت به شهادت رسیدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تبریک و تسلیت به خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان گفت: شهدا دوست‌داشتنی و به‌خاطر شخصیتی که در دنیا دارند، محبوبیت پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در راز محبوبیت شهدا، به آیه قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در آیه ۴ سوره انشراح خطاب به پیامبر(ص) فرموده “وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ؛ و نام نکوی تو را (به رغم دشمنان، در عالم) بلند کردیم”. شهدا نیز از این دسته انسان‌ها هستند که خداوند نام آنان را بزرگ و برای همیشه ماندگار خواهند ماند.

پورذهبی “جهاد، مهاجرت و شجاعت” در راه خداوند متعال و کشور را راز محبوبیت شهدا ذکر کرد و بیان داشت: شهدای مدافع حرم می‌توانستند در کنار خانواده به زندگی و امور دنیایی بپرزداند اما به ‌خاطر دفاع از دین از مرزها عبور کرده و در غربت و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و اهل‌بیت(ع)‌ جانفشانی کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شهدا نماد ایثار و شجاعت هستند، خاطر نشان کرد: شهدای گرانقدرمان شجاعت در عمل و جانشفانی داشته و در راه امنیت کشور جانشان را تقدیم کرده‌اند، امید که ادامه‌دهنده راه پرافتخار آنان باشیم.

شهید امان‌اللهی به آرزوی دیرینه خود رسید

سرهنگ پاسدار حسین رجب‌پور فرمانده سپاه شهرستان بیجار نیز با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهرستان شهیدپرور بیجار با شهدایش پیوندی عمیق دارد و فرزندان غیور این منطقه به دفعات ثابت کرده‌اند در جای جای جهان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی جان برکف دارند و در راه حفاظت از این کشور و ادامه مسیر مقاومت باثبات قدم پیش می‌روند.

وی گفت: در حمله رژیم غاصب جمعی از بهترین سرداران سپاه پر افتخار اسلام ازجمله سردار شهیدحسین امان اللهی که اصالتا اهل روستای پرافتخار خسروآباد بیجار بوده‌، به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسیدند و این خلعت فاخر را همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی(ع)بر تن کردند.

فرمانده سپاه بیجار بیان‌ کرد: امید که ادامه‌دهنده راه شهدا و حافظ خون پاک شهیدان باشیم.

به گزارش تسنیم؛ سردار محمدرضا زاهدی، محمدهادی رحیمی، حسین امان اللهی، سید مهدی جلالتی و علی آقا بابایی از مستشاران نظامی ایران در سوریه بودند که روز ۱۳ فروردین ماه جاری توسط رژیم صهونیستی در محل سفارت ایران، به شهادت رسیدند. 

شهید امان‌اللهی اصالتا اهل خسروآباد بیجار و در اسلامشهر تهران زندگی می‌کردند.

منبع: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.