کد خبر : 4711
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 13:06

عملیات بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع بیجار انجام شد

عملیات بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع بیجار انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: با هدف تقویت پوشش گیاهی، عملیات بذرپاشی و بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع روستای اغلان میراحمد این شهرستان انجام شد. مهدی عظیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراتع این روستا پیش از این دچار آتش سوزی شده بود که برای احیای آن

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: با هدف تقویت پوشش گیاهی، عملیات بذرپاشی و بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع روستای اغلان میراحمد این شهرستان انجام شد.

مهدی عظیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراتع این روستا پیش از این دچار آتش سوزی شده بود که برای احیای آن عملیات بذرکاری با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست این شهرستان انجام شد.

وی افزود: این عملیات به منظور افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل رواناب در مراتع اطراف روستای اغلام میراحمد انجام گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: عرصه مراتع، بعنوان یکی از مهم ترین منابع اقتصادی به شمار می رود که تامین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به طور مستقیم یا غیر مستقیم به آن وابسته است.

عظیمیان، گونه های مورد استفاده برای انجام عملیات اصلاحی و احیایی را گونه های بروموس و جاشیر برشمرد و یادآور شد: استفاده از گونه‌های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه های محلی، ضمن کاهش هزینه های اجرا و وابستگی به بذور خارجی، درصد موفقیت را نیز افزایش می دهد.

بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شمال شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.