کد خبر : 3786
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 4:57

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: ورزشکاران اخلاق و الگوی پهلوانی را همواره حفظ کنند/ارادت پهلوانان به اهل‌بیت(ع) قابل تحسین است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: ورزشکاران اخلاق و الگوی پهلوانی را همواره حفظ کنند/ارادت پهلوانان به اهل‌بیت(ع) قابل تحسین است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: ورزشکاران اخلاق، ادب و الگوهای پهلوانی؛ مروت و جوانمردی را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند. به گزاش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در آئین تجلیل از قهرمانان میادین ملی و فراملی رشته ورزش‌های زورخانه‌ای استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تبریک

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: ورزشکاران اخلاق، ادب و الگوهای پهلوانی؛ مروت و جوانمردی را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزاش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در آئین تجلیل از قهرمانان میادین ملی و فراملی رشته ورزش‌های زورخانه‌ای استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای و قدردانی از تلاش‌های قهرمانان این رشته ورزشی اظهار داشت: شخصا به ورزش خصوصاً رشته پهلوانی علاقه‌مند بوده و در دوران نوجوانی چندین ماه در رشته کشتی مشغول بوده‌ام.

وی با بیان اینکه یکی از سفارشات رهبر معظم انقلاب به جوانان ورزش کردن است، ورزش را یک ضرورت و نیاز انسان دانست و گفت: هرگاه میزبان ورزشکاران و قهرمانان ورزشی هستیم، خوشحال و افتخار کرده و وظیفه‌ ماست که خدمت این عزیزان برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه حضور در زورخانه برای بنده لذت‌بخش است، تصریح کرد: انرژی جوانان و موی سفید پیشکسوتان، تواضع و فروتنی ورزشکاران به بزرگان و نحوه ارادت پهلوانان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) لذت‌بخش است، بنابراین انتظار می‌رود این روحیه پهلوانی همواره حفظ شود.

وی با بیان اینکه تواضع و فروتنی پهلوانان بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: رعایت حرمت محل، اخلاق و ادب نسبت به بزرگان، ورزشکاران و کسانی که پهلوانان در زورخانه به آن اقتدا کرده، بسیار مهم است که باید همواره حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی “مروت و جوانمردی” را از خصیصه‌های پهلوانان خواند و با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) با عنوان اینکه «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید” اظهار کرد: در حضور میدانی در زورخانه پهلوان نادر سنندج، زمانی‌که فضای ادب و جوانمردی را از ورزشکاران مشاهده کردم، بسیار برایم لذت‌بخش بود، امید که این  فرهنگ و الگوی پهلوانی حفظ شود.

برگزاری مسابقات بین‌المللی و جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در کردستان

حامد جولائی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از دوم تا هشتم خردادماه به عنوان هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: خوشبختانه استان کردستان در رشته زورخانه‌ای در سطح کشور زبانزد خاص و عام بوده چراکه از گذشته تاکنون قهرمانان جهان و پهلوانان زیادی را به جامعه ورزشی تحویل داده است.

وی گفت: شالوده و بنیان اصلی تیم ملی از جوانان کردستانی تشکیل شده است به طوری‌که همواره از ۵ نفر اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی ۳ تا ۴ نفر از آنان و داوران و سرمربی‌های تیم ملی و مرشدهای بسیار عالی با ضرب و صدای فوق‌العاده زیبا از استان کردستان بوده است.

جولائی افزود: اکثر ورزشکاران رشته زورخانه‌ای استان از قهرمانان جهان هستند که می‌توانند در آینده جوانان و قهرمانان دیگری تحویل جامعه ورزشی دهند.

وی از راه‌اندازی ۸ زورخانه در دهگلان، سریش‌آباد، قروه، موچش، کامیاران، سروآباد، زرینه و حسن‌آباد یاسوکند در طول چندسال اخیر در استان خبر داد و اذعان کرد: برای هر کدام از این زورخانه‌ها ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده که مجوعاً برای فعالان این رشته ورزشی خوب بوده کمااینکه نبایستی در برخی از محل‌ها نیز زورخانه احداث می‌کردیم چراکه از لحاظ فنی مشکل داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان از احداث و کلنگ‌زنی دو زورخانه جدید در دو شهر استان به زودی خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه زورخانه در کردستان از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی اظهار کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای در بین ۴۸هیئت ورزشی استان در بخش همگانی همواره رتبه نخست را داشته و در سطح کشور نیز شناسنامه بسیار خوبی دارد.

جولائی یادآور شد: امیدواریم در سال‌ جدید بعد از ریشه‌کنی کرونا باز بتوانیم مسابقات بین‌المللی و جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در استان کردستان برگزار کنیم.

پهلوانان کردستانی علاوه‌بر قهرمانی در عرصه جوانمردی نیز زبانزد بوده‌اند

«هادی مخبری»، پیشکسوت کشتی و ورزش زورخانه‌ای استان کردستان نیز در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای به همه پهلوانان اظهار داشت: امروز همه حاضرین، از نام‌آوران و قهرمانان خوب و با اخلاق کردستانی هستند.

وی افزود: ورزش زورخانه‌ای استان کردستان از دیرباز صاحب پیشینه‌های بسیار خوبی بوده و قهرمانان و پهلوانان خوبی تربیت و تحویل جامعه ورزشی داده که علاوه‌بر پهلوانی در عرصه جوانمردی زبانزد بوده‌اند.

مخبری بیان کرد: از اینکه توفیق شاگردی بزرگان و پیشکسوتان ورزش‌های زورخانه‌ای و اقتدا به مولایمان امیرالمومنین علی(ع) را داشته، افتخار کرده و بنده از نمایندگی از همه فعالان این رشته از نماینده ولی فقیه در استان کردستان که همواره حامی ورزشکاران و اجازه حضور را به ما دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

درخواست قهرمان باستانی‌کار از نماینده ولی‌فقیه در کردستان

«پژمان سکونتی»، قهرمان باستانی‌کار کردستانی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان کردستان، گفت: تنها خواسته‌مان این است که در صورت امکان یک‌بار دیگر از زورخانه و محل تمرین ورزشکاران این رشته ورزشی بازدید کنید تا قوت قلبی برایمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در پاسخ به درخواست این پهلوانان زورخانه‌ای، قول حضور مجدد در زورخانه را داد و افزود: در طول این هفته جاری با افتخار حضور ورزشکاران می‌رسم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از قهرمانان ورزش‌های زورخانه‌ای استان کردستان تجلیل به‌عمل آمد.

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/03/08/2512084/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D9%BE%D9%87%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%B9-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AA%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA?ref=khabarfarsi

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.