کد خبر : 4697
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 9:14

بیجار میزبان جشنواره تئاتر استان کردستان شد

بیجار میزبان جشنواره تئاتر استان کردستان شد

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان با حضور گروه‌های مختلف در بیجار برگزار می‌شود. – اخبار استانها – به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار تسنیم از بیجار، مهدی سلطانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ارشاد برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل بالای فرهنگی هنری است،

سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان با حضور گروه‌های مختلف در بیجار برگزار می‌شود.

بیجار میزبان جشنواره تئاتر استان کردستان شد

– اخبار استانها –

به گزارش سایت خبری تحلیلی ذاکرنیوز به نقل از خبرنگار تسنیم از بیجار، مهدی سلطانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ارشاد برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان دارای پتانسیل بالای فرهنگی هنری است، اظهار داشت: در همین راستا سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استانی ۲۵ لغایت ۲۸ آبان‌ماه جاری با حضور ۱۲ گروه در شهر بیجار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه منتخبان، به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند گفت: برترین‌های تئاتر منطقه‌ای، به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای برگزار و چهار گروه در بخش خیابانی و هشت گروه در بخش صحنه‌ای به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: نمایش‌های خواب‌نما، کژال، شهر زیبا و مسافر از غزه در بخش خیابانی اجرا و در بخش صحنه‌ای در تارخ ۲۵ آبان ماه، نمایش اوریگامی از شهر سنندج و شاکش از شهر بیجار به روی صحنه خواهد رفت.

سلطانی ادامه داد: نمایش‌های بیر، لوماکا، مکبث، فصل دوم و پرسه‌های موازی از شهر سنندج و نمایش تونل از شهر دیواندره و چنج از شهر قروه در بخش صحنه این جشنواره اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جلسات نقد و بررسی بلافاصله بعد از اجراها در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی برگزار می‌شود.

رئیس ارشاد بیجار ابراز داشت: ارتقای شور و نشاط فرهنگی هنری و انعکاس مسائل و مشکلات جامعه از اهداف مهمی است که با جدیت فراوان پیگیری خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.