کد خبر : 4388
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 14:17

به نقل از «تسنیم» آبرسانی به ۲ شهر و ۲۵ روستای بیجار از سد تالوار

به نقل از «تسنیم» آبرسانی به ۲ شهر و ۲۵ روستای بیجار از سد تالوار

فرماندار بیجار گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، شهرهای پیرتاج و بابارشانی و حدود ۲۵ روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی این شهرستان از سد تالوار آبرسانی می‌شود. – اخبار استانها – احمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار از افتتاح ۴۰ پروژه به ارزش بیش از ۸۲۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل

فرماندار بیجار گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، شهرهای پیرتاج و بابارشانی و حدود ۲۵ روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی این شهرستان از سد تالوار آبرسانی می‌شود. – اخبار استانها –

احمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار از افتتاح ۴۰ پروژه به ارزش بیش از ۸۲۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در سطح این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل پیست دو و میدانی،  احیا و مرمت ۳۷۵ متر قنات، سامانه نوین آبیاری روستای قشلاق نوروز، توسعه زنبورداری در روستاهای بخش چنگ الماس،  گلخانه روستای خورخوره، گلخانه روستای بیانلو، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، گازرسانی به روستاهای اندرآب آغبلاغ علی اکبر خان، قره بلاغ میانکوه، باباکرم، تازه کندمعدن چهل امیران بابارشانی، دولت یار و ۸ واحد تولیدی کشاورزی؛ چهار طرح عمران روستایی بخش کرانی و بازسازی گلزار مطهر شهدا(جعفر آباد و بیجار) است.

وی افزود: احداث ۶۰۰ دستگاه چراغ روستایی، اصلاح شبکه برق‌رسانی به سایت پرورش ماهی قمچقای، اصلاح و رفع حریم و رفع ضعف ولتاژ      ۴۹۰۰۰متر، حسینیه آرامستان باغ رضوان, ۱۱ طرح عمران شهری دیگر، پایگاه سلامت ولی عصر(عج)، درمانگاه خیر ساز حضرت رسول اکرم(ص) حسن آباد یاسوکند، بهسازی و آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی، ۳ طرح عمران روستایی بخش چنگ الماس  و کارخانه تولید ورق مسی از دیگر پروژ‌ه‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت در این شهرستان است.

فرماندار شهرستان بیجار در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم با توجه به اینکه افزایش تخصیص حق آبه استان کردستان به ویژه شهرستان بیجار از سد تلوار یکی از مطالبات مردم است، نگاه دولت به این دغدغه چگونه است؟ قطعاً نگاه و رویکرد دولت توزیع عادلانه منابع و امکانات کشور از جمله میزان حق آبه است.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، شهرهای پیرتاج و بابارشانی و حدود ۲۵ روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی این شهرستان از سد تالوار آبرسانی می‌شود و کار مطالعه انجام و ان‌شاءالله به زودی اجرای آبرسانی آغاز خواهد شد. قرار بر این است که جهاد کشاورزی میزان حق آب مورد نیاز را اعلام کند.

قاسمی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه و فعالان این عرصه به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان بار مسئولیت اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند، عنوان کرد: خبرنگاران ضمن انعکاس مشکلات مردم، اقدمات مثبت انجام شده دولت در استان کردستان به ویژه شهرستان بیجار را به نحو احسن منعکس کنند

وی با درخواست اینکه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی شهروندان را به مشارکت و ارائه راهکار برای رفع مشکلات و موانع توسعه تشویق کنند، ابراز داشت: مدیران باید با شهامت کار خود را انجام داده و با اصحاب رسانه در جهت توسعه شهرستان تعامل سازنده داشته باشند، عنوان کرد: مدیر ترسو و دست به عصا نمی‌تواند مشکلات مردم را برطرف و شهرستان را پیش ببرد.

فرماندار شهرستان بیجار یادآور شد: از همه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی انتظار می‌رود که دست به دست هم داده و مشکلات شهر را با ارائه راهکار و هم‌اندیشی با هم حل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی: ظرفیت‌های کشاورزی استان کردستان مورد توجه دولت استوزیر جهاد کشاورزی: ۲۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشا‌ورزی کردستان اختصاص یافتگفتنی است؛ در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان بیجار و بازدید از سد تالوار قول مساعد برای افزایش تخصیص حق آبه از این سد را به کشاورزان بیجاری داد و در شورای اداری که با حضور آیت‌الله رئیسی در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع:

https://khabarban.com/a/35833849

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.