کد خبر : 4377
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 تیر 1401 - 14:35

فرماندار بیجار: اربعین یک جریان فرهنگی است

فرماندار بیجار: اربعین یک جریان فرهنگی است

ایسنا/کردستان فرماندار بیجار اربعین را نه به عنوان یک سفر مذهبی صرف، بلکه یک جریان فرهنگی دانست. احمدرضا قاسمی امروز (۲۲تیرماه)در نشست کارگروه ستاد بازسازی عتبات عالیات با محوریت سفر اربعین آن را یک جریان فرهنگی خواهند و گفت: اربعین فرصت مغتنمی است تا دستگاه‌های فرهنگی و متولّیان حوزه هنر با اقدامات کارشناسی و بررسی وضعیت

ایسنا/کردستان فرماندار بیجار اربعین را نه به عنوان یک سفر مذهبی صرف، بلکه یک جریان فرهنگی دانست.

احمدرضا قاسمی امروز (۲۲تیرماه)در نشست کارگروه ستاد بازسازی عتبات عالیات با محوریت سفر اربعین آن را یک جریان فرهنگی خواهند و گفت: اربعین فرصت مغتنمی است تا دستگاه‌های فرهنگی و متولّیان حوزه هنر با اقدامات کارشناسی و بررسی وضعیت کشور عراق در معرفی فرهنگ و هنر کردستان گام بردارند.

فرماندار بیجار ضمن معرفی مردم بیجار که از دیر باز تاکنون ارادت خود را به اهل بیت نشان داده اند افزود: وجود سنگ مزارهایی از صد سال گذشته و یا حتی پیشتر از آن و هک شدن نام مقدس ائمه اطهار(ع) در بیجار نشان از ایمان قلبی و ارادت مردم دیار گروس به خاندان آل الله است.

قاسمی تأکید کرد: در کمتر شهرستانی برپایی دسته‌های عزاداری آن هم با شکوه مثال زدنی دیده می شود، اما در شهرستان بیجار نوع عزاداری و بیان ارادت قلبی به اهل بیت (ع) در نوع خود کم نظیر است.

فرماندار بیجار با اشاره به فرش آهنین به عنوان صنعت شاخص بیجار گروس گفت: می توان این عرض ارادت را در قالب هنر و با عرضه این صنعت به پیشگاه اهل بیت و نیز حضور این هنر نفیس در موزه های حرم امامان معصوم (ع) نشان داد.

وی تصریح کرد: موکب های مستقر در کشور عراق می توانند با فرهنگ سازی و ارائه خدمات خود به زائران در ایام اربعین نوع خدمات و نوع ارائه آن از سوی مواکب عراقی را تغییر دهند.

قاسمی ادامه داد: تمامی کسانی که در زمینه عتبات عالیات و با ایمان قلبی در مسیر اهل بیت(ع)  قدم برمی دارند باید سعی کنند اقدامات و فعالیت های مردم ایران در کشور عراق را به منصه ظهور برسانند.

وی ضمن اشاره به وضعیت بهداشتی کشور عراق تأکید کرد: به طور مثال تشکیل و ارسال اکیپ های بهداشتی و برگزاری کارگاه های آموزشی به دلیل کمبود امکانات و وسایل بهداشتی در کشور عراق می تواند نوع جدیدی از ارائه خدمات به زائرین و اثرگذار در نگرش موکب داران عراقی باشد.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر بهره معنوی سفر اربعین که بسیار ارزشمند است و با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده در سطح ملی باید سعی بر این باشد که از این بستر در معرفی هر چه بیشتر استان کردستان و شهرستان بیجار استفاده شود.

منبع:

https://www.isna.ir/news/1401042215038/%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.