کد خبر : 3789
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 5:02

امام جمعه شهرستان بیجار: مانع زدایی مستلزم رفع سخت‌گیری در اجرای قوانین است

امام جمعه شهرستان بیجار: مانع زدایی مستلزم رفع سخت‌گیری در اجرای قوانین است

ایسنا/کردستان امام جمعه شهرستان بیجار گفت: در روایات اشاره شده که خداوند بندگان آسان گیر را دوست دارد اما متاسفانه در بیجار سخت‌گیری اجرای قوانین وجود دارد. اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار در سال جاری عصر امروز دوشنبه ( ۱۰ خردادماه ) در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار برگزار شد.

ایسنا/کردستان امام جمعه شهرستان بیجار گفت: در روایات اشاره شده که خداوند بندگان آسان گیر را دوست دارد اما متاسفانه در بیجار سخت‌گیری اجرای قوانین وجود دارد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار در سال جاری عصر امروز دوشنبه ( ۱۰ خردادماه ) در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار برگزار شد.

حجت الاسلام علی مرادی امام جمعه شهرستان بیجار در ابتدا به محورهای این جلسه اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات و تحقق شعار سال دو محور جلسه است که با مشورت اعضا تدوین شده و امیدواریم همانند سال‌های گذشته مردم در انتخابات حضور فعال و حداکثری داشته باشند و تمامی ادارات و مسئولان باید در راستای پشتیبانی تولید و مانع زدایی در تولید تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان بیجار با تاکید بر انعطاف‌پذیری اجرای قوانین در شهرستان‌های دیگر، بیان کرد: متاسفانه در بیجار سخت‌گیری اجرای قوانین وجود دارد؛ به عنوان مثال در دهگلان تعداد حلقه‌چاه بیشتری با توجه به ممنوعیت استفاده بیش از حد منابع آب زیرزمینی وجود دارد و علی رغم وسعت زمین کشاورزی در بیجار به خاطر برخورد خشک با قانون بخشی از این اراضی قابل استفاده نیست.

وی افزود: در روایات اشاره شده که خداوند بندگان آسان گیر را دوست دارد، مکرر تاکید شده که در قوانین خشک و خشن برخورد نشود.

علی‌اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان بیجار در خصوص برگزاری انتخابات عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری هیات‌های اجرایی و نظارت طبق جدول زمانبندی وزارت کشور و به روز پیش رفتیم.

وی افزود: دیروز دستگاه‌های احراز هویت تحویل گرفته شد و تعرفه‌های رای نیز به زودی به شهرستان می‌رسد.

ورمقانی ضمن تشکر از کاندیداهایی که با صرف هزینه مادی و معنوی به نوعی زمینه‌ی حضور حداکثری را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: تبلیغات رسمی شورا یک‌هفته قبل از انتخابات و از روز ۲۰ خرداد آغاز می‌شود و در راستای حضور حداکثری هفته آینده برنامه‌ای برای توجیه کاندیداهای شورای اسلامی شهر داریم.

وی افزود: باید تلاش کنیم به دور از تخریب با همدلی و همراهی، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنیم.

فرماندار بیجار ضمن اشاره به خلا بخش صادرات در شهرستان، بیان کرد: در شهرستان بیجار دفتر صادراتی وجود ندارد و شهرستان با خارج از مرز ها قهر بود؛ با بسترسازی در تلاشیم تا با افتتاح این دفتر واسطه‌ای بین تولیدکنندگان بیجار و مصرف کنندگان خارج از کشور ایجاد شود.

غلامرضا جعفری رییس آموزش و پرورش بیجار به آمادگی برای همکاری در زمینه برگزاری پرشور انتخابات اشاره کرد و گفت: برای برگزاری انتخابات در دو بخش تامین فضا و نیروی انسانی جهت برگزاری انتخابات آماده هستیم.

وی افزود: باتوجه به جمعیت رای اولی حوزه‌های امتحانی پایه دوازدهم، قبل از برگزاری آزمون ها با ارائه سخنرانی بر حضور پرشور دانش آموزان تاکید می‌شود.

جعفری گفت: با توجه به مناسبت‌های پیش‌رو امیدواریم با برگزاری مراسمی در فضای باز با حضور رای اولی‌ها شور و شوقی برای حضور حداکثری آن‌ها ایجاد کنیم.

سرهنگ سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه ناحیه بیجار در ادامه گفت: اخیراً در ۲۰۰ پایگاه مقاومت بسیج رزمایش بسیج به مدت دو ساعت در قالب گردان‌های بیت المقدس در راستای حضور حداکثری و نهضت روشنگری برگزار کردیم.

سرهنگ میرآقایی یادآور شد: دیدار چهره به چهره با افراد با نفوذ در حوزه‌های استحفاظی شهرستان برگزار خواهدشد و تمامی حوزه‌ها با حضور نزدیک به ۶۰ نفر مهمان تا روز بیستم خرداد پوشش داده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: برنامه‌ای با حضور رزمندگان سپاه، خانواده‌های آن‌ها و سربازان با موضوع روشنگری و حضور پرشور برگزار خواهد شد.

منبع:

https://www.isna.ir/news/1400031007942/%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B9-%D8%B2%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%84%D8%B2%D9%85-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.