کد خبر : 3006
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 13:22

احیای روستای متروکه اقدامی جهادی از جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار + تصاویر

احیای روستای متروکه اقدامی جهادی از جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار + تصاویر

  یکی از مهمترین اهداف راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان بیجار تلاش جهادی جهادگران آن برای احیای روستاهای متروکه و بازگشت روستاییان است. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، داشتن آرامش روستا یکی از حسرت های بر دل مانده شهرنشینان بود اما این روزها روستاها هم دستخوش تغییر شده و با

 

یکی از مهمترین اهداف راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان بیجار تلاش جهادی جهادگران آن برای احیای روستاهای متروکه و بازگشت روستاییان است.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، داشتن آرامش روستا یکی از حسرت های بر دل مانده شهرنشینان بود اما این روزها روستاها هم دستخوش تغییر شده و با گذر زمان از زندگی روستانشینی قدیم خبری نیست.

 

قصه محرومیت روستاها، دیر زمانی است تبدیل به غصه همیشگی آنان و عاملی برای مهاجرت شده تا برای زندگی و خانواده خود حداقل امکاناتی که امروز در دسترس تمام مردم قرار دارد فراهم کنند.

 

مهاجرت برای به دست آوردن حداقل های زندگی مصداق بارز روستانشینان شهرستان بیجار است که موجب رشد منفی شهرستان و تخریب روستاها شده است.

 

خشکسالی های پی در پی و خشک شدن چشمه ها و کم آب شدن منابع زیر زمینی و کساد شدن فعالیت های کشاورزی و دامپروری در روستاها،موجب مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر بیجار و شهرهای اقماری استان های مانند البرز، قزوین و تهران شده است.

 

راه اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال ۹۵ ، با هدف احیای روستاهای متروکه و محرومیت زدایی در منطقه دهستان سیاه منصور چراغ راهی بود برای بازگشت افرادی که از روستا به شهر مهاجرت کرده اند.

 

یکی از برنامه های مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار احیای روستای متروکه علیسرخ و جا به جایی روستای قورت دره است.

 
۱۳ شهریور سال ۱۳۹۶ با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس ، جمعی از مدیران کل استان ، مسوولان شهرستان بیجار و روستاییانی که به شهر مهاجرت کرده بودند کلنگ احیای روستای علیسرخ بر زمین زده شده .

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان روز گذشته از روند ساخت و ساز اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای علیسرخ دیدن کرد و با حضور در جمع اهالی این روستا به درد دل آنها گوش داد.

 

سردار رجبی ضمن قدردانی از زحمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار جهت احیای روستای علیسرخ اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی زدودن چهره محرومیت از نقاط روستایی است.

 

 

وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان به شهر و خالی شدن روستاها یکی از معضلات مهم شهرستان بیجار است ، افزود: احیای روستای علیسرخ یکی از اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار در راستای مهاجرت معکوس از شهر به روستا است.

 

سردار رجبی ضمن قدردانی از همکاری ادارات گفت: تسریع در ساخت و ساز، اعطای تسهیلات کم بهره و همکاری مستمر مسوولان با قرارگاه پیشرفت و آبادانی موجب پیشرفت کار می شود.

 

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمتان این نظام هستند ، عنوان داشت : رفع مشکلات روستای احیای شده علیسرخ موجب رونق روستا می شود.

 

روستای علی سرخ شهرستان بیجار که از سال های گذشته به‌دلیل نبود امکانات خالی از سکنه شده بود، اکنون به همت و تلاش قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار بازسازی شده و مردم به روستای خود بازگشته‌اند.

 

 

 

 

 

 

منبع: http://bijarbameiran.com/news/3123/%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D9%88-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-+-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.