کد خبر : 2050
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1397 - 10:31

سرپرست مرکز بهداشت بیجار اعلام کرد: ۶۵ درصد مردم بیجار در سامانه سیب ثبت نام کرده اند/اجرای طرح سیب راهی برای وضعیت ارتقای سلامت شهرستان است

سرپرست مرکز بهداشت بیجار اعلام کرد:  ۶۵ درصد مردم بیجار در سامانه سیب ثبت نام کرده اند/اجرای طرح سیب راهی برای وضعیت ارتقای سلامت شهرستان است

سرپرست مرکز بهداشت بیجار از ثبت نام ۶۵ درصد مردم شهرستان بیجار در سامانه سیب خبر داد و بیان داشت: این طرح در ارتقاء دریافت سرانه بهداشتی و سلامت شهرستان نقش مهمی دارد. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، مجید قیدارپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع سیب سلامت با هدف اهمیت به

سرپرست مرکز بهداشت بیجار از ثبت نام ۶۵ درصد مردم شهرستان بیجار در سامانه سیب خبر داد و بیان داشت: این طرح در ارتقاء دریافت سرانه بهداشتی و سلامت شهرستان نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، مجید قیدارپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جامع سیب سلامت با هدف اهمیت به ابعاد بهداشتی افراد و ارائه خدمات مراقبت های اولیه و توسعه خود مراقبتی در سطح شهرستان اجرایی می گردد.

وی افزود: سامانه الکترونیکی سیب سلامت متناسب با نیاز های بهداشتی افراد طراحی شده و هر فرد با مراجعه به پایگاه های بهداشتی واقع در مراکز بهداشت سطح شهر با ثبت اطلاعات خود در سامانه می توانند خدمات بهداشتی عمومی و سلامت رایگان را دریافت نمایند.

سرپرست مرکز بهداشت بیجار با اشاره به ثبت اطلاعات سلامت  عمومی افراد گفت: مراقبین سلامت مجموعه اطلاعات دریافتی را ثبت ودر صورت نیاز فرد مراجعه کننده را به پزشک ارجاع خواهد داد.

عدم توجه مردم به خودمراقبتی زنگ خطری برای سلامت شهرستان است

قیدارپور عدم توجه به خود مراقبتی و مراجعه به مراکز بهداشتی را زنگ خطری برای شهرستان خواند تاکید کرد و اعلام کرد: عدم مراجعه افراد برای دریافت خدمات و ثبت مشخصات در سامانه سیب باعث می شود که بودجه سرانه دریافت خدمات بهداشتی که توسط وزرات بهداشت ارایه می شود به طرز چشمگیر پایین بیاید.

وی تصریح کرد:پرداخت سرانه بهداشتی مبتنی بر عملکرد می باشد و وزراتخانه براساس خدمات ارایه شده به مردم  بودجه به شهرستان تخصیص خواهد داد.

این مقام مسئول ادامه داد: در شهرستان بیجار ۶۵درصد مردم در سامانه الکترونیکی سیب ثبت نام نموده اند و با تلاش مجموعه مرکز بهداشت و همکاری مردم آمار دریافت خدمات باید کامل گردد.

رئیس مرکز بهداشت اجرای طرح سیب سلامت را راهی برای ارتقای وضعیت بهداشتی خواند و عنوان کرد: در این طرح تمامی  افراد جامعه اعم از کودکان نوجوانان و سالمندان و مادران باردار خدمات رایگان ارائه دریافت میکنند.

وی افزود:مجموعه خدمات برای کودکان در بدو تولد قطره ADو از سن ۶ماه تا دو سالگی قطره اهن می باشد.همچنین رشد و نمو کودکان تحت پوشش خدماتی تا پایان ۶سالگی کنترل خواهد شد.

ارائه خدمات به مادران باردار شهرستان در وضعیت مطلوب است

وی ادامه داد: در گروه سنی نوجوانان،قرص آهن در متوسطه اول و دوم و نوجوانان و سالمندان ماهانه یک عدد ویتامینD دریافت می کنند تا از پوکی استخوان جلوگیری شود.

قیدارپور عنوان کرد: ارائه خدمات به مادران باردار در شهرستان بیجار در وضعیت مطلوبی قرار دارد و بانوان از سه ماه قبل از بارداری اسید فولیک دریافت کرده و از هفته ششم بارداری تا سه ماه پس از وضع حمل، آهن مولتی دریافت خواهند کرد‌.

سرپرست مرکز بهداشت اظهار داشت: در مراکز بهداشتی سطح شهر غربالگری سه سرطان دستگاه گوارش(کرونکتال )، سرطان سینه و دهانه رحم انجام می شود.

وی در پایان  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را یکی از عوامل موثر ارتقای فاکتور سلامت خواند و اظهارداشت: مردم عزیز دیار گروس می توانند روزانه از ساعت ۷ الی ۱۴ ظهر  به چهار مرکز بهداشت سطح شهر مراجعه نموده و اطلاعات خود را توسط مراقبین سلامت در پایگاه های بهداشتی به ثبت رسانیده و گامی در راستای توسعه بهداشتی شهرستان بردارند.

منبع: http://bijarbameiran.com/news/l

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.