کد خبر : 1164
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 خرداد 1395 - 4:27

چرا مسافر نباید روزه بگیرد

چرا مسافر نباید روزه بگیرد

یک پاسخ قرآنی در مورد روزه؛ چرا مسافر نباید روزه بگیرد؟ شاید یکى از فلسفه ها و حکمت هاى عدم وجوب روزه در سفر همان مسئله تخفیف در تکلیف باشد، و به عبارت دیگر، تفضّل بر بندگان است . خبرگزاری «حوزه» در ادامه مباحث “پرسمان قرآنى فلسفه احکام”، مفاد آیات ۱۸۳ و ۱۸۵ سوره بقره

یک پاسخ قرآنی در مورد روزه؛
چرا مسافر نباید روزه بگیرد؟
شاید یکى از فلسفه ها و حکمت هاى عدم وجوب روزه در سفر همان مسئله تخفیف در تکلیف باشد، و به عبارت دیگر، تفضّل بر بندگان است .

خبرگزاری «حوزه» در ادامه مباحث “پرسمان قرآنى فلسفه احکام”، مفاد آیات ۱۸۳ و ۱۸۵ سوره بقره در خصوص فواید روزه ماه مبارک را منتشر می کند.

* با توجه به آیه ۱۸۵ سوره بقره چرا مسافر نمى تواند روزه بگیرد؟

* درباره عدم وجوب روزه در سفر، قرآن کریم در سوره بقره آیه ۱۸۵ مى فرماید: «و آن کس که بیمار یا در سفر است [باید به شماره آن]تعدادى از روزهاى دیگرى [را به جاى آن، روزه بگیرد.] خداوند، براى شما آسانى مى خواهد و براى شما دشوارى نمى خواهد.»

امام صادق (علیه السلام) از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) نقل مى کند: «افطار در سفر و نماز شکسته از هدایاى الهى است. کسى که توجه به آن نکند هدیه الهى را رد کرده است.»[۱]

طبق این بیان، شاید یکى از فلسفه ها و حکمت هاى عدم وجوب روزه در سفر همان مسئله تخفیف در تکلیف باشد، و به عبارت دیگر، تفضّل بر بندگان است.

پی نوشت:

 [۱]. وسائل الشیعه، شیخ حرّ عاملى، ج ۱۰، ص ۱۷۷.

منبع خبر: http://hawzahnews.com/detail/News/384016

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.