کد خبر : 4640
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مهر 1402 - 10:26

پیشنهاد جناب آقای مهندس زندیان نماینده محترم شهرستان بیجار برای تشکیل کارگروه نظارتی بر اجرای برنامه هفتم توسعه

پیشنهاد جناب آقای مهندس زندیان نماینده محترم شهرستان بیجار برای تشکیل کارگروه نظارتی بر اجرای برنامه هفتم توسعه

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد تا برای نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه کارگروه نظارتی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود. علیرضا زندیان نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در مورد بررسی لایحه برنامه‌ هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت‌: برای تدوین و تصویب

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد تا برای نظارت بر اجرای برنامه هفتم توسعه کارگروه نظارتی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شود.

پیشنهاد یک نماینده برای تشکیل کارگروه نظارتی بر اجرای برنامه هفتم توسعه

علیرضا زندیان نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در مورد بررسی لایحه برنامه‌ هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفت‌: برای تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه کشور‌، فاکتور‌های بسیاری باید لحاظ شود که از جمله آن‌ها واقع‌گرایی و در نظر گرفتن شرایط حقیقی و موقعیتی واقعی کشور در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی افزود‌‌: اشکال کلی همه برنامه‌های توسعه در همه ادوار‌، نبود نظارت بر روند اجرای برنامه در بخش‌های مختلف بوده است‌. 

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد‌: در سازمان برنامه و بودجه‌ کشور، باید کارگروه و کمیته‌‌ای تشکیل شود که بر روند اجرای برنامه هفتم توسعه نظارت داشته باشد و گزارشی از نحوه و میزان اجرای این برنامه به مجلس‌ شورای اسلامی، ارائه دهد که متأسفانه چنین کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه کشور وجود ندارد. 

زندیان گفت: در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه باید نگاه فرا بخشی وجود داشته باشد و به این موضوع توجه داشت که درحوزه‌های مختلف چه میزان از برنامه توسعه تبعیت شده و با آن مطابقت دارد.  

وی افزود: اگر برنامه هفتم توسعه در بخش‌های اقتصادی‌، سیاسی‌‌، اجتماعی و فرهنگی با شرایط جامعه مطابقت داشته باشد ضمانت اجرایی آن نیز محسوب می‌شود و اجرا شدن آن بهتر صورت می‌گیرد. 

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد‌: در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی سعی می‌شود، در لایحه برنامه هفتم توسعه نگاه واقع‌نگری نسبت به همه بخش‌ها حاکم باشد تا بتوان برنامه‌ای جامع و کاربردی تصویب کرد.  
 
پس از انقلاب اسلامی شش برنامه توسعه پنج ساله تصویب و در دستور کار قرار گرفته است ، برنامه هفتم توسعه ۱۴۰۶- ۱۴۰۲ چهارمین و آخرین برنامه توسعه پنج‌ ساله کشور در مسیر سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ به شمار می‌رود.

لایحه برنامه هفتم توسعه برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین شده که دارای ۲۲ فصل و هفت بخش است که بخش‌های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و اداری، حقوقی و قضایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.