کد خبر : 4225
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400 - 13:47

معاون استاندار: کشاورزی محور توسعه کردستان است

معاون استاندار: کشاورزی محور توسعه کردستان است

سنندج-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: نگاه دولت آیت الله رییسی توسعه محوری است که در کردستان این مهم از بخش کشاورزی آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، عبدالله رشیدی‌پور روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کشاورزان محصولات استراتژیک را تولید

سنندج-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: نگاه دولت آیت الله رییسی توسعه محوری است که در کردستان این مهم از بخش کشاورزی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، عبدالله رشیدی‌پور روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کشاورزان محصولات استراتژیک را تولید می‌کنند لذا کار و فعالیت این قشر بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه امروز نگاه دولت مردمی آیت الله رییسی توسعه محوری آن هم به صورت عملیاتی است نه شعاری، اضافه کرد: بی شک این توسعه از جهاد کشاورزی آغاز می‌شود لذا این موضوع بیانگر اهمیت این بخش و توجه ویژه به آن است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: رویکرد نماینده عالی دولت در استان هم عملیاتی کردن کارها و وعده‌های داده شده است و در این راستا بعد از هر سفر شهرستانی تیمی را برای رصد درخواست‌ها و نامه‌های مردمی تشکیل می‌دهند.

رشیدی‌پور یادآور شد: همه تلاش مدیران بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کردستان است و در این راستا توجه ویژه به بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: مدیران جدید در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف باید تلاش کنند کارهای موفقیت آمیز و مثبت انجام شده را دنبال و ضعف های موجود را برطرف کنند.

کردستان می‌تواند خاستگاه امنیت غذایی در کشور باشد

رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: امروزه مسوولیت و ماموریت‌های وزارت جهاد بسیار سنگین است و از تولید، تامین و فرآوری و بازار را شامل می شود.

محمدفرید سپری با اشاره به اینکه کردستان استانی غنی با ظرفیت های فراوان است، افزود: ۸ تا ۱۱ درصد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کشور را در استان خریداری می‌کنیم و مقام پنجم تولید سیب زمینی را هم داریم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ سال اخیر رتبه هشتم تولید گوشت مرغ کشور را کسب کردیم، اضافه کرد: تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از مهمترین برنامه های طراحی شده بخش کشاورزی استان است که بدون شک با توجه به ظرفیت های موجود قابل تحقق است.

رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: هم اکنون میزان تولیدات باغی استان بیش از ۴۰۰ هزار تن است که افزایش ۲ برابری آن در دستور کار است.

سپری با بیان اینکه میزان تولید گوشت قرمز در استان ۳۱ هزار تن است که بیش از ۵۰ درصد آن به دیگر استان های کشور صادر می شود، گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن شیر در استان تولید می شود و ایجاد واحدهای ۲ و سه هزار راسی در شهرستان های قروه و بیجار در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد اراضی کشاورزی استان آبی است ولی میانگین کشوری ۴۵ درصد است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی استان آبی است و با اجرای طرح پیشران قرار شده ۹۶ هزار هکتار دیگر به آن افزوده شود.

رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بر اساس بررسی های انجام شده ۴۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان ظرفیت و شرایط آبی شدن را دارد.

سپری با اشاره به اینکه ظرفیت سیلویی استان ۷۰۰ هزار تن است و ۱۴۰ هزار تن دیگر هم در حال ساخت است، گفت: ۷۴ هزار تن سردخانه در استان داریم و بیش از ۲۰۰ هزار تن هم در دست ساخت بوده و پروانه فعالیت برای آنها صادر شده است.

وی با بیان اینکه کردستان می تواند خاستگاه امنیت غذایی برای کشور باشد، ادامه داد: سالانه نزدیک ۲ میلیون تن تولید علوفه داریم و از اینجا به مرکز کشور صادر می شود و  با اجرای برنامه ۱۳ هزار تن تولید گوشت قرمز در استان می‌توانیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

میدان بیشتری به فعالیت نیروی جوان در بخش کشاورزی می‌دهیم

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این مراسم اظهار داشت: پنج محور اصلی وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق اقتدار غذایی هم سرلوحه برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

پیمان اسکندری اضافه کرد: هرجا از توان و نظرات تشکل‌ها و تولیدکنندگان استفاده شده بازخورد و نتیجه موثری داشته است لذا این مهم هم در تصمیمات مدیران جهاد کشاورزی همواره لحاظ می‌شود.

وی افزود: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به نیروهای جوان میدان فعالیت بیشتری داده و از توان و تخصص آنها بهره خواهیم گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم از نحوه برگزاری این مراسم گلایه کرد و اظهارداشت: امروز نهمین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان منصوب و معرفی شده است در این سال ها شاهد برگزاری ۲ مراسم تقدیر و معارفه روسا هستیم که در شان بخش کشاورزی استان نیست.

سیداحمد ذکریایی‌نژاد بر تجدیدنظر در برگزاری مراسم‌های معارفه به روال کنونی تاکید کرد و گفت: در چنین مراسم‌هایی انتظار می رود مسوولان کشوری و استانی رده بالا، امامان جمعه و تشکل ها حضور داشته باشند و آن را در مکان بزرگ تر و بهتری هم برگزار کنند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که بخش کشاورزی امنیت و استقلال کشور را تامین می کند و معیشت و درآمد قشر زیادی هم وابسته به آن است لذا می طلبد ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل شویم و به طور شایسته  مدیران این بخش معرفی و از  آنها تقدیر شود.

رییس شورای خبرگان کشاورزی کردستان و رییس نظام صنفی کشاورزان شهرستان بیجار هم از نحوه برگزاری مراسم تقدیر و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان انتقاد کردند و سپس از همراهی و تعامل رییس سابق این سازمان تشکر و خواستار ارتباط و همکاری رییس جدید با کشاورزان و تولیدکنندگان این بخش در استان شدند.
معاون استاندار: کشاورزی محور توسعه کردستان است

پیمان اسکندری طی حکمی از سوی سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان منصوب شد، وی مدیریت  تعاون روستایی استان را برعهده داشته است.

پیش از این محمد فرید سپری مسوولیت سازمان جهادکشاورزی کردستان را بر عهده داشت که با اهدای لوح سپاسی از زحمات ۲ ساله او در این  سمت قدردانی شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.