کد خبر : 3308
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 - 12:36

مرمت بنای تاریخی امام‌زاده عقیل حسن آباد یاسوکند شهرستان بیجار

مرمت بنای تاریخی امام‌زاده عقیل حسن آباد یاسوکند شهرستان بیجار

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیجار از پیگیری و رفع مشکلات بنای تاریخی امام زاده عقیل یاسوکند بیجار خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان ، باب الله حسنی در بازدید از بنای تاریخی امام زاده عقیل که در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار قرار دارد، گفت: بنای امام زاده عقیل یکی از قدیمی ترین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان ، باب الله حسنی در بازدید از بنای تاریخی امام زاده عقیل که در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار قرار دارد، گفت: بنای امام زاده عقیل یکی از قدیمی ترین آثار معماری کردستان در دوره اسلامی است و احتمالاً به دوره سلجوقی برمی گردد.
بنای این امامزاده در یک محوطه قدیمی وسیع که احتمالاً یک شهر است، قرار گرفته و آثار سفالینه های آن از دوره سلجوقی به جا مانده است.
حسنی افزود: داخل ساختمان از تزئینات گچ بری جالب و کتیبه هایی به خط کوفی استفاده شده است و ساختمان امام زاده قابل مقایسه با امام زاده «باکندی» و بقعه «پیر» در تاکستان است.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار به مشکلات این بنا اشاره کرد و افزود: مشکلات این بنا در بازدید کارشناسان این اداره، بررسی و شناسایی شد که شامل مرمت، هدایت آب برف و باران که به علت پایین بودن سطح زمین به داخل بنا نفوذ می کرد و برطرف ساختن مشکل گاز است که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

منبع:

http://tnews.ir/news/5436202780571.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.