کد خبر : 3566
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 2:50

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار : مردم خواهان حل مشکلات معیشتی کشور هستند/ دولت انقلابی باید تمامی ابعاد پیشرفت کشور را در نظر بگیرد

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار :  مردم خواهان حل مشکلات معیشتی کشور هستند/ دولت انقلابی باید تمامی ابعاد پیشرفت کشور را در نظر بگیرد

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: واقعیت آن است که اکثریت مردم خواهان حل مشکلات معیشتى کشور و برخوردارى از زندگى راحت و آرام هستند. زیستى که آینده آن قابل پیش‌بینى بوده و مبتنى بر عدالت و شایستگى‌ها تنظیم شده باشد. حجت الاسلام حکمت حکیمی فر مدیر حوزه

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: واقعیت آن است که اکثریت مردم خواهان حل مشکلات معیشتى کشور و برخوردارى از زندگى راحت و آرام هستند. زیستى که آینده آن قابل پیش‌بینى بوده و مبتنى بر عدالت و شایستگى‌ها تنظیم شده باشد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار بیجار بام ایران، اظهار داشت: یکى از مهم‌ترین الزامات موفقیت جریان انقلابى در مسیر تحقق دولت اسلامى آن است که این جریان باید بتواند مردم را با خود همراه ساخته و آراى آنان را در سبد رأى خود باید ببیند و لازمه این مهم، داشتن هنر جذب و اعتمادسازى است.

وی افزود: واقعیت آن است که اکثریت مردم خواهان حل مشکلات معیشتى کشور و برخوردارى از زندگى راحت و آرام هستند. زیستى که آینده آن قابل پیش‌بینى بوده و مبتنى بر عدالت و شایستگى‌ها تنظیم شده باشد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: گفتمانى جذاب و مورد اعتماد خواهد بود که برآمده از نیازهاى واقعى جامعه باشد و براى حل معضلات و مشکلات مردم راهکار ارائه کرده باشد.

حکیمی فر ادامه داد: گفتمان‌هاى انتزاعى شاید براى مدتى افکار عمومى را مشغول خود سازند اما خیلى زود بى‌اعتبارى و بى‌فایدگى آن‌ها آشکار مى‌شود و اعتراض هواداران را به همراه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار تاکید کرد:  امروز اولویت و فوریت نیازهاى جامعه، ایجاد ثبات و امنیت در عرصه اقتصاد و تأمین حداقل‌هاى معیشتى است که متأسفانه در سال‌هاى اخیر به‌ دلیل بى‌ تدبیرى و ضعف‌هاى جدى در اداره کشور، ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت فعلی گفتمانى که به جاى اتکا به توانایى داخلى، حل مشکلات معیشتى را در گرو یارى گرفتن از بیگانگان دانست و پیشرفت کشور را با فرصت‌سوزى‌هاى چندین ساله، کُند نمود و نتوانست جوابگوی مشکلات مردم باشد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: از شاخص‌ترین آیات قرآن که علاوه بر معنا و پیام اخلاقی، معنایی پُررنگ در موضوعات سیاسی دارد، آیه ۵۸ سوره مبارکه نساء است: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا»- خداوند به شما فرمان مى‌دهد که امانت‌ها را به اهلش بدهید-.

وی خاطر نشان کرد: در فرهنگ روایات، امانتدارى، از نشانه‌هاى مهم ایمان و خیانت به امانت، علامت نفاق است. در حدیث است: «به رکوع و سجود طولانى افراد نگاه نکنید، بلکه به راستگویى و امانتدارى آنان بنگرید.»(لَا تَنْظُرُوا إِلَی طُولِ رُکوعِ الرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ… وَ لَکنِ انْظُرُوا إِلَی صِدْقِ حَدِیثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِه.(الکافى، ج‌۲، ص ۱۰۵)).

حجت الاسلام حکیمی فر در خصوص اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت:  یکی از شواهد قرآنی که به خوبی به اهمیت لزوم حضور حداکثری و هوشمندانه در انتخابات دلالت دارد، آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال- آیه إعداد قوه- است، آیه‌ای که در آن به لزوم قوی شدن هر چه بیشتر جامعه اسلامی اشاره دارد: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم…؛ برای مقابله با دشمنان، از هر نیرویی بهره بگیرید، تا آنجا که دشمن خدا و دشمن خویش از شما بترسند!»

وی تصریح کرد: نکته مهمی که این آیه شریفه بدان اشاره دارد این است که عنصر «امنیت»، که زیرساخت و اساس تمام نیازهای حیاتی، معیشتی و رفاهی جامعه است، تنها در سایه اقتدارآفرینی و از رهگذر اعداد قوه و کسب آمادگی‌های لازم تأمین خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار اضافه کرد: بسیار واضح است که اقتدار جامعه اسلامی، تنها به داشتن قدرت نظامی نیست، بلکه علاوه بر قدرت نظامی که از آن به قدرت سخت تعبیر می‌شود، یک نظام مقتدر نیازمند مؤلفه‌های دیگر قدرت و اقتدار اعم از:اقتصاد قوی، مستقل، درون‌زا و غیروابسته، عمق راهبردی و نفوذ فرا مرزی و منطقه‌ای، مدیران انقلابی، جهادی، با بصیرت و متخصص درعرصه‌های راهبُردی و اجرایی و در یک کلام دولت کارآمد باید دارای قدرت نرم، اقتدار رسانه‌ای، مدیریت مؤثر و کارآمد فضای مجازی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: و از همه مهم‌تر سرمایه اجتماعی، حضور در صحنه و مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های ملی است. به فرمایش ولیّ امر جامعه: «یکی از برکات حضور مردم همین است که وقتی دشمنان نگاه میکنند و می‌بینند که مردم پشت سر نظام هستند، احساس میکنند که نمیشود با این نظام معارضه کرد؛ چون با یک ملت نمیشود معارضه کرد.»(۰۶/۱۲/۱۳۸۸).

 منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4249/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF_-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%B9%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.