کد خبر : 4251
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 - 12:59

فداکاری در قالب محرومیت زدایی؛ محروم ترین بندگان خدا میزبان جهادی از جنس اخلاص شدند/ ایجاد اشتغال خانگی برای ۱۲ فرشباف بیجاری + تصاویر

فداکاری در قالب محرومیت زدایی؛  محروم ترین بندگان خدا میزبان جهادی از جنس اخلاص شدند/ ایجاد اشتغال خانگی برای ۱۲ فرشباف بیجاری + تصاویر

خدمت بی منت در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهر بیجار و ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان مناطق تحت پوشش طرح کرامت یکی از افتخارات بسیج در این ناحیه است. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، بسیج در طی ۴۳ سال اخیر بدون هیچ مزد و منتی در هر زمینه ای از فرهنگی گرفته تا

محروم ترین بندگان خدا میزبان جهادی از جنس اخلاص شدند/ ایجاد اشتغال خانگی برای 12 فرشباف بیجاری + تصاویر

خدمت بی منت در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهر بیجار و ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان مناطق تحت پوشش طرح کرامت یکی از افتخارات بسیج در این ناحیه است.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، بسیج در طی ۴۳ سال اخیر بدون هیچ مزد و منتی در هر زمینه ای از فرهنگی گرفته تا اقتصادی، معیشتی و اشتغالزایی و فعالیت های جهادی مشغول خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخورداتر است تا شاید بتواند کمی از آلام مردم در روزگار فشار اقتصادی و کرونایی کم کند.

 

این روزها کمتر کسی است که توجه خاصی به مناطق محروم به ویژه مناطق حاشیه ای شهرها را داشته باشد ولی در این میان هستند افرادی که با عشق و توکل بر خدا برای خدمت به محرومین لباس رزم پوشیده اند و خود را برای کمک و خدمت بی منت و توسعه این مناطق آماده می کنند.

 

سخن از بسیجیان و پاسدارانی است که در جبهه جنگ اقتصادی به نبرد با فقر، ظلمت و توسعه نیافتگی می روند و خود را برای مبارزه با آن آماده و تن خویش را به زلالی خدمت به بهترین بندگان خدا مهیا می کنند.

مهربانی و فداکاری در قالب محرومیت زدایی توسط قسمت اجتماعی و بسیج سازندگی و بسیج جامعه پزشکی سپاه بیجار دو واژه ژرف و پر معنا است، به گونه ای که عده ای از سبز پوشان سپاه پاسداران در دور افتاده ترین روستاهای بیجار گروس و مناطق حاشیه ای شهر اقدام به ساخت خانه، ایجاد اشتغال خانگی و ویزین رایگان بیماران سالمند کرده تا شاید ذره ای از مشکلات مردم محروم و مظلوم این مناطق کاسته شود.

ایجاد اشتغال خانه محور توسط سپاه بیجار

بسیج بعنوان نهادی برخاسته از دل مردم که در همه زمینه ها سازماندهی شده است و با گسترشی که در بین همه اقشار جامعه با تعهد بالایی که دارد می تواند در عرصه کارآفرینی کمک شایان توجهی به آحاد جامعه در راستای اهداف مقدس نظام بکند.

ایجاد کارگاه های کوچک اقتصادی و مشاغل خانگی می تواند نقش موثری در کارآفرینی و بهبود معیشت مردم مناطق محروم و حاشیه ای شهر داشته باشد.

شهرک پردیس یکی از مناطق حاشیه ای و کم برخوردار شهر بیجار است که سپاه بیجار در دو سال اخیر در قالب طرح کرامت در این منطقه با طرح های اشتغالزایی خانگی و ویزیت رایگان بیماران سالمند اقدام به محرومیت زدایی کرده است.

سرهنگ پاسدار سیدمرتضی میرآقایی فرمانده سپاه بیجار در این راستا در گفتگو با خبرنگار بیجار بام ایران اظهار داشت: در آستانه اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت امام حسین(ع) به همت قسمت اجتماعی در قالب طرح کرامت ۱۲ دار قالی با مصالح فرش در اختیار ۱۲ نفر از بانوان فرش باف منطقه پردیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بافت فرش از قدیم الایام تا کنون منبع درآمد خیلی از خانواده های بیجاری است، افزود: برخی از خانواده های بی بضاعت بعلت نداشتن سرمایه خودشان قادر به ایجاد دار قالی نبودند و برای افراد شرکتی و سرمایه دار فرش می بافند که بعد ا رنج و زحمت بسیار زیاد دستمزد اندکی دریافت می کردند.

فرمانده سپاه بیجار گفت: امروز در قالب طرح کرامت در منطقه حاشیه ای شهر بیجار با در اختیار گذاشتن دار قالی و مصالح فرش برای ۱۲ نفر از بانوان فرش باف شغل ایجاد کردیم که من بعد فرش بافی را برای خودشان انجام دهند تا بتوانند منبع درآمدی برای خانواده خودشان باشند.

میرآقایی عنوان کرد: بسیج و سپاه بیجار در طی چند سال خیر در کنار فعالیت های فرهنگی و مذهبی در زمینه اشتغالزایی، محرومیت زدایی، عمرانی، اقتصادی در مناطف حاشیه ای شهر و کم برخوردار و روستاهای دور افتاده حضور فعال داشته و بدون هیچ مزد و منتی مشغول خدمت به مردم شهرستان بیجار است و از هیچ نوع خدمای دریغ نمی کند.

ویزیت بیماران سالمند خانه به خانه توسط بسیج جامعه پزشکی بیجار

برای خدمت رسانی سرما و گرما نمی شناسند ، از اینکه پزشک بسیجی هستند افتخار می کنند و خدمت به مردم مناطق محروم را زکات علمشان می نامند.در سالهای جنگ تحمیلی خدمت در خاکریزها را عبادت می دانستند و امروز ویزیت رایگان افراد سالخورده و بیمار در منازل را عبادت می نامند.

باید اندکی در محفلشان حضور یابید تا اشتیاق به کارشان را از نزدیک لمس کنید و این خدمت بی منت را درک کنید.

با دیدن چهره شاداب پزشکان بسیجی جوان خستگی کار روزانه از تنت بیرون می آید و با اشتیاق بیشتر به کار می توانید ادامه دهید.

در آستانه ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار بسیج جامعه پزشکی بیجار در منطقه هدف طرح کرامت اقدام به ویزیت سالمندان که در ایام کرونایی قادر به خارج شدن از منزل نیستند کردند.

سخن آخر؛

به کوری چشم دشمنان بسیج و بسیجیان و پاسداران ما خادم مردم هستند و مفتخرند که می توانند گام گوچکی در رفع محرومیت ها و مشکلات مردم بردارد و در هر عرصه و موقیعتی ورود پیدا کند و خدمات مطلوب ارائه نماید.

منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4748/%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF_-%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-12-%D9%81%D8%B1%D8%B4%D8%A8%D8%A7%D9%81-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-+-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.