کد خبر : 3930
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 4:26

طرح شهید سلیمانی گامی برای آرامش مردم در وضعیت کرونایی؛ راه اندازی۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون به همت سپاه کردستان/ هدف بسیج جامعه پزشکی کمک به کادر درمان است

طرح شهید سلیمانی گامی برای آرامش مردم در وضعیت کرونایی؛  راه اندازی۱۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون به همت سپاه کردستان/ هدف بسیج جامعه پزشکی کمک به کادر درمان است

همزمان با آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس کردستان و مراکز بهداشت و درمان شهرستان ها در سراسر استان کردستان راه اندازی شده است. به گزارش خبرنگاران بیجار بام ایران، یکی از مهمترین اقدامات بسیج جامعه پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا

همزمان با آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا، مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه بیت المقدس کردستان و مراکز بهداشت و درمان شهرستان ها در سراسر استان کردستان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگاران بیجار بام ایران، یکی از مهمترین اقدامات بسیج جامعه پزشکی جهت مقابله با ویروس کرونا راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرهای استان کردستان جهت رفاه ال شهروندان است.

 

همزمان با آغاز واکسیناسیون عمومی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و مراکز بهداشت و درمان شهرستان ها راه اندازی شده است.

 

یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون جلوگیری از تجمعات پر خطر در مراکز بهداشت است.

 

افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دانشگاه آزاد سنندج

 

سپاه سنندج با همکاری بسیج جامعه پزشکی و مرکز بهداشت و درمان سنندج روز پنجشنبه ۱۴ مرداد با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، اقدام به افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در دانشگاه آزاد سنندج نمود.

 

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در افتتاح این پایگاه در گفتگو با خبرنگار بیجار بام ایران عنوان کرد: بسیج از آغازین روزهای شیوع کرونا به موضوع مقابله با این ویروس ورود کرد و در برهه ای از زمان با طرح شهید سلیمانی مباحث پیشگیری و درمان ویروس کرونا را دنبال کرد و اکنون در موضوع واکسیناسیون این ویروس ورود پیدا کرده است.

 

وی از آمادگی سپاه کردستان برای بهره گیری از تمامی ظرفیت های خود در انجام واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: با تمام توان و امکانات آماده خدمتگذاری به مردم هستیم.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم از روند رو به رشد انجام واکسیناسیون در استان کردستان خبر داد و گفت: این روند نسبت به روزهای گذشته رشد قابل قبولی پیدا کرده است.

 

وی نسبت به شیوع موج جدید کرونا هشدار داد و افزود: اغلب شهرهای استان کردستان اکنون درگیر ویروس دلتا هستند و تقریبا ظرفیت تخت های بستری بیمارستانهای استان از حیث بیماری کرونا تکمیل شده است.

 

رضاعی از مردم خواست که همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و قطعا انجام واکسیناسیون به منزله کنار گذاشتن این پروتکلها نیست و مردم باید کماکان از ماسک استفاده کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تلاشهای بسیج در طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد.

 

 

بیجار رتبه اول واکسیناسیون کرونا در استان کردستان را دارد

 

افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حسینیه شهر بیجار از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی سپاه در قالب طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

 

امیر مرسا مدیر بهداشت و درمان شهرستان بیجار در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در محل حسینیه شهر در گفتگو با خبرنگارکُردتودی ضمن قدردانی از زحمات بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه جهت راه اندازی این مرکز اظهار داشت: تا کنون ۳۷ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۳ هزار دوز واکسن کرونا در شهرستان بیجار تزریق شده است، افزود: طبق آخرین آمار ۴۳ درصد مردم شهرستان بیجار مرحله اول واکسن کرونا را دریافت و بیش از ۷ هزار مورد واکسن کرونا مرحله دوم توسط همکاران تزریق شده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: شهرستان بیجار در استان کردستان رتبه اول واکسیناسیون را تا کنون به خود اختصاص داده است و در کشور هم جز شهرهای برتر در زمینه واکسیناسیون قرار گرفته ایم.

 

 

مرسا ادامه داد: در حال حاضر افراد بالای ۴۰ سال در شهرستان بیجار واکسینه می شوند، هفته قبل واکسن معلمان به اتمام رسید و کارکنان دادگستری و نیروی انتظامی و خبرنگاران شهرستان بیجار نیز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

 

دکتر محسن رمضانزاده مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گام بلند و موثری در کاهش بیماری کووید ۱۹ و افزایش سطح ایمنی در جامعه است.

 

وی افزود: با توجه به ابلاغ سازمان بسیج مبنی بر راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسون در کل کشور، تا امروز ۱۲ مرکز تجمیعی در استان کردستان راه اندازی شده که افزایش آن در شهرستان ها وجود دارد.

 

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان با تاکید بر اینکه راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، گام بلند و موثری در کاهش بیماری کووید ۱۹ و افزایش سطح ایمنی در جامعه است، بیان داشت: در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز، دیواندره، کامیاران، قروه، بیجار، دهگلان و سروآباد به صورت مشترک در حال حاضر فعال است.

 

رمضانزاده عنوان کرد: بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت در خدمت مردم بوده و سعی کرده با یاری رسانی به کادر درمان باری از دوش آنها بردارد،

 

 

 

 

 

منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4368/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C12-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D8%AC%D9%85%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.