کد خبر : 4255
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 3:09

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: کاهش دغدغه کشاورزان برای افزایش تولید بیشتر اولویت جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان: کاهش دغدغه کشاورزان برای افزایش تولید بیشتر اولویت جهاد کشاورزی است

ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: هدف از دیدار با کشاورزان بررسی موانع و مشکلات در راستای کاهش دغدغه کشاورزان و افزایش تولید می باشد. پیمان اسکندری در بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرستان بیجار اظهار کرد: شهرستان بیجار به لحاظ کشاورزی در حوزه زراعت دارای رتبه برتر کشوری است و بخش مهمی

ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: هدف از دیدار با کشاورزان بررسی موانع و مشکلات در راستای کاهش دغدغه کشاورزان و افزایش تولید می باشد.

پیمان اسکندری در بازدید از چند طرح کشاورزی در شهرستان بیجار اظهار کرد: شهرستان بیجار به لحاظ کشاورزی در حوزه زراعت دارای رتبه برتر کشوری است و بخش مهمی از گندم استان کردستان در این شهرستان تولید می شود .

وی افزود: باتوجه به سند تدوین شده اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و اهمیت امنیت غذایی در این سند بخش کشاورزی نیز با جدیت در تامین غذا به ویژه محصولات استراتژیک ورود کرده و تلاش می شود تا خودکفایی در این حوزه را به بالاترین حد امکان ارتقاء دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ما در بخش کشاورزی استان نیز در راستای تحقق تدوین برنامه و اهداف بلند مدت سعی برآن داریم، موانع و مشکلات را بررسی و در راستای رفع آنها اقدام کنیم.

وی با اشاره به وجود ۱۴هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان بیجار تاکید کرد: نزدیک به ۲۸هزار نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از این بخش امرار معاش و ارتزاق می کنند که به لحاظ اشتغال و تولید حائز اهمیت است.

اسکندری خاطرنشان کرد: امروز امنیت غذایی معادل امنیت ملی است و دارای جایگاه ویژه ای است و کشوری که امنیت غذایی ندارد به لحاظ امنیت ملی نیز در مخاطره قرار می گیرد.

به گفته این مسئول، شهرستان بیجار در بحث امنیت غذایی در تولید محصول استراتژیک گندم بسیار موفق عمل کرده و کشاورزی در این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: ما مصمم هستیم که با حضور در شهرستانهای استان ارتباطی مستقیم و چهره به چهره با کشاورزان و تشکل های کشاورزی داشته و نسبت به رفع دغدغه های آنها در همه حوزه ها اقدام کنیم.

اسکندری همچنین در مراسم تحویل اداوات کشاورزی به برخی از تولید کنندگان، تولید محصول استراتژیکی مانند گندم دیم را دارای اهمیت بالا عنوان کرد و افزود: امید است در سال آینده تعامل بین این دستگاه و کشاورزان افزایش یابد.

وی در این دیدار، ضمن قدردانی از اجرای طرح “جهش تولید در دیمزارها” که به همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بانک ملی و سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان بیجار اجرایی شده است بیان کرد: ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیجار تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در زمینه افزایش سهمیه کود شیمیایی و تخصیص اعتبارات ۴ درصد برای تهیه ادوات کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته که امید است منجر به افزایش تولید و بهره وری محصولات دیم شهرستان بیجار شود.

از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، بازدید از کشتارگاه صنعتی طیور آمین فیروزه با میزان تولید ۸ هزار و ۴۰۰ تن در سال و اشتغال زایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، بازدید از مجتمع گلخانه درحال احداث قباسرخ با مساحت تقریبی ۴ هکتار و اشتغالزایی ۱۸۰ نفر و تولید سالانه ۵ هزار تن محصول و بازدید از گلخانه سبزی و صیفی آقای بایندر در روستای حلوایی با مساحتی بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۳ نفر و تولید سالانه ۲۲۰ تن در دو فاز بود.

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn62925115/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AF%D8%BA%D8%AF%D8%BA%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.