کد خبر : 3292
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اسفند 1399 - 12:02

در گفت و گو ایسنا با امام جمعه بیجار مطرح شد؛ تربیت مقدم بر آموزش است.

در گفت و گو ایسنا با امام جمعه بیجار مطرح شد؛  تربیت مقدم بر آموزش است.

 ایسنا/کردستان امام جمعه بیجار گفت: اختلاس هایی که اتفاق افتاده، کار افراد بی سواد نیست و فساد های اقتصادی که در کشور اتفاق می افتد، کار تحصیل کرده های غیرمهذب است و لذا تربیت بر آموزش مقدم است. حجت‌الاسلام علی مرادی در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در شهرستان بیجار در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک

 ایسنا/کردستان امام جمعه بیجار گفت: اختلاس هایی که اتفاق افتاده، کار افراد بی سواد نیست و فساد های اقتصادی که در کشور اتفاق می افتد، کار تحصیل کرده های غیرمهذب است و لذا تربیت بر آموزش مقدم است.

حجت‌الاسلام علی مرادی در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در شهرستان بیجار در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن ایام خجسته ماه رجب، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا برای حفظ آبروی نظام و اشخاص دقت نظر دارد و اینکه مسئولین و اشخاص نسبت به این خبرگزاری احساس امنیت دارند سرمایه بزرگی برای آن محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در وهله اول قرارگاه اعتقادات، اخلاق و سیاست است افزود: انتظارمردم تقویت باورهای دینی و تلاش در جهت تقویت ارزش های اخلاقی است و چون نماز جمعه عبادی سیاسی است، انتظار این است که طبق جمله شهید مدرس که فرمودند سیاست ماعین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، مسائل سیاسی شهری،استانی،کشوری و جهانی را مدیریت و تحلیل کنیم.

امام جمعه بیجار در خصوص مطالبات مردم از امام جمعه ادامه داد: در کنار این ها نماز جمعه و امام جمعه زبان گویای مردم است و مطالبه گری از ویژگی های نهاد با برکت نماز جمعه است، ضمن اینکه این نهاد توسط رهبر منصوب می شود در کنار مردم نیز قرار دارد، ما در این نهاد نورانی، مطالبات مردمی از نظام و مسئولین را با شجاعت پیگیری می کنیم و برای تشکیل جلسات جهت تقویت باورهای دینی و احساسات مذهبی مردم تلاش  می شود.

به گفته وی، وظیفه دیگراین نهاد حفظ آرامش در اجتماع هست که ما تلاش می کنیم مسائل اختلاف انگیز را در خطبه مطرح نکنیم و اگر در جایی مطرح شد با آن افراد صحبت و دعوت به خویشتنداری و آرامش می کنیم و حتی اگر گاهی احساس کنیم بین مسئولین ادارات اختلافی وجود دارد تلاش کردیم آن را کاهش دهیم و یا از بین ببریم تا نیروها در کنارهم، هم افزایی داشته باشند و توانشان باهم برای پیشبرد اهداف نظام باشد.

حجت الاسلام مرادی در پاسخ به این سوال که، «باتوجه به سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ و اینکه بیجار تنها شهری بوده که ایشان اشاره کردند بمانید و بیجار را آباد کنید، دیدگاه شما در خصوص چیست و اقداماتی که شورای فرهنگی و عمومی انجام داده،چه شده است؟» عنوان کرد : یکی از مشکلات این شهرستان مهاجرت بوده که به حضرت آقا منتقل شد و فرمودند که بمانید و بیجار را آباد کنید که طبیعتا بستر ماندن در بیجار اشتغال جوانان است. ما در این جهت با توجه به شعار سال که جهش تولید بود برای پیگیری این شعار چندین جلسه شورای فرهنگی و عمومی را به این موضوع اختصاص دادیم و از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و بانک ها دعوت کردیم و مشکلاتشان را بیان کردند و احیانا موفقیت هایی که داشتند به عنوان الگو برای مراکز صنعتی دیگر مطرح کردیم و اعتقادمان این است اگر قرار به آباد شدن بیجار باشد این موضوع همراه با حضور مردم است که منوط به تامین زندگی آنان است.

وی در خصوص کشاورزی، در منطقه تصریح کرد: متاسفانه در بیجار که قطب کشاورزی محسوب می شود، آبیاری به صورت دیمی است که در این خصوص از مسئولان برای اختصاص آب به کشاورزی بیجار تلاش کردیم و قول هایی گرفتیم، در این راستا همه وظیفه دارند برای فرمایش مقام معظم رهبری تلاش کنند که محقق شدن آن با ایجاد اشتغال و تقویت امنیت شغلی برای مردم امکان پذیر است که اگر این اتفاق رخ دهد انشالله شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود.

امام جمعه بیجار، در رابطه با وضعیت تربیت اسلامی در شهرستان چگونه است وچه توقعی از نهاد های مسئول دارید، عنوان کرد: نگاه اسلام به تربیت قبل از آموزش است، افراد تحصیل کرده و متخصص تربیت نیافته بر اساس آموزه دینی کم می آورد و یا نمی تواند مفید باشد و اگر فراتر فکر کنیم ضرر افراد متخصص غیرمهذب نسبت به افراد کم سواد بیشتراست و به عنوان مثال می گویند «دزد با چراغ آید» و طبیعتا افراد متخصص با آگاهی ورود پیدا می کنند و شما می بینید اختلاس هایی که اتفاق افتاده کار افراد بی سواد نیست و فسادهای اقتصادی که در کشور اتفاق می افتد مربوط به تحصیل کرده های غیرمهذب است، لذا معتقدیم همه فضای مذهبی شهر از قبیل مساجد، هیئات مذهبی، کانون ها، دارالقرآن ها و مخصوصا مدارس ابتدایی و دبیرستان و بعد دانشگاه باید اول نگاه به تربیت و انسان سازی باشد و ما در حد وسعمان همیشه به مسئولین امر تذکر دادیم و تشکل هایی که دانش آموزان با آن ارتباط دارند به آن‌ها مکرر گفتیم که وظیفه مسئولین چنین مراکزی در وهله اول تربیت دینی و سیاسی مخاطب هست و اگر درست تربیت شوند می شود به آنها اعتماد کرد.

به عقیده وی، تحصیل کرده های مهذب و مودب و تربیت شده براساس آموزه دینی افتخارات زیادی را کسب کرده اند و این افتخارات به مراتب بیشتر از جریان مقابل آن است.

حجت‌الاسلام مرادی در پاسخ به این سوال که عدم برگزاری نماز جمعه چگونه جبران می شود و چه توصیه ای برای مردم در خصوص بیماری کرونا دارید، عنوان کرد: حفاظت از سلامت خود و افراد پیرامونی وظیفه اول مسلمان و مومن است. وقتی به آموزه دینی مراجعه می کنیم حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری در آموزه دینی شدیدا مورد سفارش واقع شده است و این بیماری جهان شمول که شهرستان هم گرفتار آن هست در وهله اول توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی برای سلامتی خود افراد و افراد پیرامونی شده است. نگاه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در فضاهای آبی و زرد برگزاری نماز جمعه است و در حال حاضر که وضعیت زرد را در شهرستان داریم نماز جمعه با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود، نماز جمعه جایگزینی ندارد و در فقه پویای ما توصیه به اقامه نماز جمعه خیلی زیاد است و اشاره شده در صورت حضور پنج نفر که یکجا بتوانند اجتماع کنند به طوری که یکی امام باشد و چهار نفر ماموم، شایسته است نماز جمعه برگزار شود.

وی تصریح کرد: نماز جمعه تنها عبادت نیست بلکه پیام دینی که در نماز مطرح می شود و کسی که به نماز می آید یک حدیث و تذکر اخلاقی در خاطرش بماند ارزشمند است.اگر شهرستانی به فضای قرمز برسد طبیعتا باید در فضای مجازی ورود پیدا کرد و الحمدالله در فضای مجازی مذهبیون فعالیت گسترده ای دارند. دشمن خیلی جدی برای تضعیف باورهای دینی تلاش می کند و برای از بین بردن امید به آینده تلاش می کند و مخصوصا در حوزه انتخابات ۱۴۰۰ باید حساس باشیم. رسانه های بیگانه تلاش در القای عدم تاثیر حضور مردم دارند و خوشبختانه مردم هم نگاه دوست و دشمن را می شناسند و تشخیص می دهند، در ۲۲ بهمن نیز با توجه به شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرد، مردم در قالب رژه خودرویی و موتوری گل کاشتند و حضور تماشایی را به نمایش گذاشتند.

وی در خصوص فعالیت های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و  همکاری امام جمعه با این نهاد گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که فعالیت ها و دستاوردهای انقلابی داشته و تلاشگران هم در این عرصه مدیران جهادی هستند و موفقیت های چشمگیری در کشور وجود داشته است، وظیفه ما در نهاد امام جمعه تقویت نهادهای انقلابی و منسوب به نظام است و در کنار آنان جهاددانشگاهی از برجستگی ویژه ای برخوردار است، اعلام امادگی می کنیم و تا به امروز اگر کاری از ما خواسته شده لبیک گفتیم و درخواست های مسئولان را پیگیر شدیم و بعد از این نیز در جهت تقویت این نهاد بابرکت انقلابی در خدمت جهاد هستیم.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه به اهمیت جایگاه جوانان و ارتباط موثر با آنان گریزی زد و بیان کرد: جوانی همراه با نشاط، انگیزه و جنب و جوش است و اینکه جوانی و نوجوانی ما به لطف الهی با دوران پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شد، فعالیت ها بیشتر در مسیر تحقق آرمان‌های نظام بوده است. ابتدا به عنوان یک جوان در انجمن اسلامی شروع به فعالیت داشتم، منطقه آذربایجان مثل کردستان گرفتار حضور نحس گروه های ضدانقلاب شد. نا امنی ها پیش آمد و در کنار مردم و جوانان منطقه برای حفظ امنیت تلاش کردیم و بعد به عضویت بسیج در آمدم و سپس به عنوان پاسدار رسمی به عضویت سپاه درآمدم و دو سه سالی از جوانی ما در آن نهاد انقلابی سپری شد و بعد در سال ۶۲ تغییر سنگر دادیم و به حوزه علمیه رفتیم و در کنار جوانان فعالیت های فرهنگی انجام می دادیم . من از بناب درس راآغاز کردم و در آنجا در جلسات مذهبی که تشکیل می‌شد سعی می کردیم ایفای نقش کنیم و در قم نیز به عنوان امام جماعت در مدارس در کنار جوانان و دانش آموزان بودم.

وی افزود: در دبیرستانی که مزین به نام امام خمینی (ره) بود با جوانان به صورت صمیمی ارتباط داشتیم و بیشتر آنان جذب نهادهای مختلف شدند و نیروهای کارآمدی برای نظام شدند و الان هم بر این باورم که جوانان را باید دریابیم و اینکه آنان پرانگیزه ، مسئولیت پذیرو ریسک پذیرند و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری تعبیری به عنوان دولت جوان حزب اللهی را عنوان کردند که امیدواریم محقق شود، منظور سن رییس جمهور نیست و لذا باید با توجه به سنی که در قانون اساسی آمده باید پیش رود. شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ۶۰ ساله بودند که به شهادت رسیدند اما توان کاری و تحرک ایشان بالا بود و ما انتظار داریم دولتی شکل بگیرد مثل دهه شصت که اطرافیانش نیروهای جوان باشد. جوانان هرجا به آن‌ها بها داده شده سربلند بیرون آمدند. جنگ را جوانان مدیریت کردند و این همه افتخارات و ابتکارات علمی را جوانان داشته اند و ما احترام خاصی به تجربه بزرگان قائل هستیم اما باور داریم دوران جوانی چیز دیگریست.

امام جمعه بیجار خاطر نشان کرد: خبرگزاری ایسنا مورد اعتماد نظام و مورد توجه رهبری و مذهبیون هست، ضمن اینکه بدون گرایش خاص سیاسی فعالیت می کنید،صحت،دقت و سرعت موجب امتیاز یافتن نسبت به سایر خبرگزاری ها است .

وی باذکر خاطره ای عنوان کردند: برای بالابردن اعتماد مردم صحت و دقت مهم است که نباید فدای سرعت شود هرچند که سرعت نیز مهم است و در پایان یادآور شد: اعلام امادگی می کنیم در خصوص همکاری با خبرگزاری ایسنا و جهاد دانشگاهی و انشالله موفق باشید.

منبع:

https://www.isna.ir/news/99120301527/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.