کد خبر : 4414
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 - 15:06

دادستان جدید شهرستان بیجار معرفی شد

دادستان جدید شهرستان بیجار معرفی شد

دادستان عمومی و انقلاب بیجار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معرفی شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار ، فرماندار بیجار عصر امروز در جلسه شورای اداری و آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان بیجار که در سالن نور این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات دستگاه قضایی اظهار داشت: بعد از پایان مسئولیت، اگر مردم و سایر

دادستان عمومی و انقلاب بیجار با حضور مسئولان استانی و شهرستانی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار ، فرماندار بیجار عصر امروز در جلسه شورای اداری و آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان بیجار که در سالن نور این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات دستگاه قضایی اظهار داشت: بعد از پایان مسئولیت، اگر مردم و سایر مسئولان اعلام کنند که این فرد در دوران تصدی انسان پاک‌دست و سالمی بوده، بسیار ارزشمند است.

احمدرضا قاسمی با بیان اینکه فضای همدلی و همکاری بین همه ارکان در مجموعه قضایی، دستگاه انتظامی، مجموعه فراجا، ناحیه مقاومت بسیج و اطلاعات شهرستان وجود دارد، گفت: بیجار جزو شهرستان‌های با ظرفیت است، در این مدت تلاش کردیم که به سرمایه اجتماعی و روندی که برای شکل‌گیری سرمایه‌های مادی در این شهرستان وجود دارد، خدشه‌ای وارد نشود.

فرماندار شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه سرمایه اجتماعی، فضا همدلی و همکاری کنونی را حفظ کنیم، تصریح کرد: اگر در جامعه ای امنیت پایدار برقرار باشد نظم وجود داشته و می‌تواند به اهدافی که برای خودش ترسیم کرده برسد.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو سال آینده در این شهرستان اتفاقات مهم اقتصادی و صنعتی اتفاق خواهد افتاد، افزود: این یک شعار نیست، همه ما مسئولیم دست به دست هم داده و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

قاسمی با بیان اینکه در صورت عدم انجام وظایف مسئولان، کار دستگاه قضایی بیشتر می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم همه مردم جامعه و مدیران به سمتی گام بردارند که تعداد پرونده‌های قضایی در این شهرستان کاهش یابد.

وی با بیان اینگه نقش دستگاه قضایی در مسیر توسعه این شهرستان قابل تقدیر است، یادآور شد: بخشی از وحدت و همدلی و امنیت کنونی در بیجار مرهون تلاش دستگاه قضایی بوده و برای رسیدن به توسعه همه بخش‌ها باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت شهرستان تغییر کند.

حجت‌الاسلام علی خورشیدی، امام جمعه بیجار نیز در این مراسم با بیان اینکه در اسلام دو منصب ولایت و قضاوت وجود دارد، اظهار کرد: این دو منصب از مناصب ارکانی نظام و حاکمیت نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه گفت: سلامت‌محور، تقوا محور، اخلاق محور، دقت محور، عدالت محور و حق محور از جمله ویژگی‌ یک قاضی بوده که اگر در جامعه اسلامی حق حاکم باشد جامعه به سمت سوی اعتماد و اطمینان آن هم در حد اعلا حرکت می‌کند.

امام جمعه بیجار اجرای عدالت را مهم‌ترین رکن نظام اسلامی و برنامه‌ اولویت‌دار دستگاه قضایی خواند و تصریح کرد: دادستان به‌عنوان فرد مدعی‌العموم مقتدر، با شهامت و شجاع باشد و از حقوق عامه دفاع کند.

خورشیدی یادآور شد: قضات بر روی یک شمشیر دو لبه و مرز باریکی میان حق و باطل حرکت می‌کنند به نوعی که در صورت کوچک‌ترین غفلت ممکن است به مرز نادرست وارد شوند. یک قاضی باید در مقابل مجرمان و کسانی‌ که امنیت، مال و ناموس مردم و اموال عمومی را در معرض خطر قرار می‌دهند با قاطعیت برخورد کند.

بهره‌مند رئیس جدید دادگستری شهرستان بیجار نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: پاکدامنی، مسئولیت‌پذیری و صداقت از ویژگی‌های دادستان سابق این شهرستان بوده که امروز با آبرو و پاکی مسئولیت را به همکار دیگرمان واگذار کرده و خودشان در سنگر دیگری ادامه خدمت می‌دهند. باید هر کدام در هر مسئولیتی خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانیم.

در پایان این مراسم از زحمات ذکریا جهانگیری دادستان سابق قدردانی و مهدی صیدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بیجار معرفی شد.

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/08/03/2793681/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF?ref=khabarfarsi

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.