کد خبر : 2470
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397 - 13:37

حجت الاسلام حکیمی‌فر مدیر محترم مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار: وحدت و همبستگی تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی است

حجت الاسلام حکیمی‌فر مدیر محترم مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار: وحدت و همبستگی تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی است

حجت الاسلام حکیمی فر ، وحدت و همبستگی امت اسلامی را تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی و مقابله با توطئه های دشمنان دانسن و بر ضرورت جلوگیری از اختلاف افکنی در جوامع اسلامی تاکید کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، شب گذشه در

حجت الاسلام حکیمی فر ، وحدت و همبستگی امت اسلامی را تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی و مقابله با توطئه های دشمنان دانسن و بر ضرورت جلوگیری از اختلاف افکنی در جوامع اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، شب گذشه در جمع اساتید، معاونین و طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: اسلام مسلمانان را امت واحده خوانده است: «ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون.» و مؤمنان برادر یکدیگر معرفى شده اند: «انما المؤمنون اخوه فأصلحوا بین اخویکم.».

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار ادامه داد: امام صادق(ع) درباره ضرورت وحدت در بیان برادران دینی می فرمایند: «المسلم اخ المسلم».

وی تصریح کرد:  اختلاف در پاره‌اى از مسائل، مانع اخوت اسلامى و وحدت مسلمانان نمى‌شود. وقتى اسلام به مسلمانان سفارش مى‌کند که با پیروان ادیان آسمانى و مکاتب دیگر بشرى با عدل و مسالمت رفتار شود و آنان را به مشترکات توجه مى‌دهد «قل یا اهل الکتاب تعالوا الى کلمه سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله ولا نشرک به شیئا ولا یتخذ بعضنا بعضا اربابا من دون الله فان تولوا فقالوا شهدوا بانا مسلمون/ بگو اى اهل کتاب بیایید به‌سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را همتاى او قرار ندهیم و بعضى از ما بعضى دیگر را غیر از خداى یگانه به خدایى نپذیرد هرگاه سرباز زنند بگویید گواه باشید که ما مسلمانیم»، اختلاف و تفرقه در جامعه مسلمین معنا ندارد.

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان، وحدت و همبستگی امت اسلامی را تنها راه نجات جهان اسلام از بحران های کنونی و مقابله با توطئه های دشمنان دانسن و بر ضرورت جلوگیری از اختلاف افکنی در جوامع اسلامی تاکید کرد.

منبع: http://hawzahnews.com/detail/News/468770

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.