کد خبر : 4631
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 10:36

حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر در کرانی بیجار

حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر در کرانی بیجار

اردوی جهادی با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر و با هدف ارائه خدمت بی‌منت و کمک به کاهش محرومیت در بخش کرانی بیجار برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سال‌ها از جنگ می‌گذرد اما جهاد همچنان ادامه دارد و گروه‌های جهادی همچون دوران دفاع مقدس با خلوص نیت و جانانه به میدان

اردوی جهادی با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر و با هدف ارائه خدمت بی‌منت و کمک به کاهش محرومیت در بخش کرانی بیجار برگزار شد.

حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر در کرانی بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سال‌ها از جنگ می‌گذرد اما جهاد همچنان ادامه دارد و گروه‌های جهادی همچون دوران دفاع مقدس با خلوص نیت و جانانه به میدان آمده‌اند، اما نه برای جنگ، بلکه برای خدمت و رفع محرومیت از چهره وطن آمده‌اند.

برخی از مناطق ایران همچون روستاهای بخش کرانی شهرستان بیجار به واسطه نامهربانی‌های روزگار سال‌هاست غبار محرومیت بر چهره آنها نشسته و جهادگران آمده‌اند تا محرومیت را از رخ مناطق زیبای بیجار گروس بزدایند.

سال‌های متمادی است عطر و‌ بوی جهاد با حضور اعضای اردوهای جهادی در کوچه پس کوچه‌های مناطق محروم بام ایران آکنده است و جهادگران بسیجی در تمامی فصول سال در قالب گروه‌های جهادی مختلف از جمله پزشکی، فرهنگی، عمرانی، دامپزشکی و … مشغول ارائه خدمت هستند.

خدمت بی‌منت گروه جهادی شهید ابراهیم هادی کانون بسیج مهندسین کشاورزی سپاه ناحیه بیجار با همراهی بسیج دانشجویی و قرارگاه دانشجویی عهد خدمت بسته‌اند تا به مدت یک هفته در مناطق محروم اقدام به ارائه خدمت در ۷ عرصه پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی، عمرانی، آموزشی نمایند.

حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر در کرانی بیجار

اردوی جهادی با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجوی جهادگر و با هدف ارائه خدمت بی‌منت و کمک به کاهش محرومیت در بخش کرانی بیجار برگزار شد.

از عرصه‌هایی که دانشجویان در خدمت‌رسانی با جان و دل در میدان خدمت بودند عرصه دامپزشکی است. 

گروه جهادی دامپزشکی نام تیم گروه جهادی‌شان را مرصاد نهاده‌اند که این بار با حضور ۲۵ جهادگر دامپزشک، اقدام به محرومیت‌زدایی در چهار حوزه واکسیناسیون درمان، سمپاشی، آموزش و ترویج دامپروری کرده‌اند. 

مسوول این تیم جهادی به خبرنگار فارس گفت: بیش از ۴۰ هزار دوز واکسن شامل ۲۲ هزار دوز واکسن تب برفکی دام بزرگ و کوچک و ۲۰ هزار دوز واکسن نیوکاسل خوراکی طیور بومی تزریق شده است. 

محمدرضا وحدانی افزود:  ۳۰ روستا زیرپوشش این تیم قرار گرفته و وسعت کاری تیم بیش از ۲ هزار کیلومتر است.

رئیس اداره دامپزشکی بیجار نیز عنوان کرد: به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و تامین دارویی تیم دامپزشکی بیش از ۵۰ کیس ویزیت و درمان شدند، همچنین تامین دارویی مورد نیاز دامداران مستمند نیز صورت گرفته است.

هادی اسکندری اضافه کرد: در راستای آموزش و ترویج دامپروری نیز دامپزشکان همراه تیم اقدام به اهمیت واکسیناسیون و جلوگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و شیوع بیماری‌های شایع منطقه و راه‌های جلوگیری از آن پرداختند.

وی گفت: سمپاشی رایگان بدن دام نیز در چند روستا به همت شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار انجام شد.

دیگر تیم‌های جهادی این اردوی جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی از جمله بازسازی، رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس و تعلیم دانش‌آموزان فعالیت داشتند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.