کد خبر : 3726
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 - 10:38

انتخاب صحیح، آینده ای روشن/ انتخاب اصلح و مشارکت مردم لازم و ملزوم یکدیگر هستند

انتخاب صحیح، آینده ای روشن/ انتخاب اصلح و مشارکت مردم لازم و ملزوم یکدیگر هستند

انتخابات به منزله ابزاری برای تحقق نظام مردم سالاری دینی، موهبتی است که به واسطه انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار دارد و انتخاب صحیح در این برهه از زمان موجب رقم زدن آینده ای روشن در تمامی ابعاد می شود. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، شرکت در انتخابات و انتخاب نماینده که امروزه به

انتخابات به منزله ابزاری برای تحقق نظام مردم سالاری دینی، موهبتی است که به واسطه انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار دارد و انتخاب صحیح در این برهه از زمان موجب رقم زدن آینده ای روشن در تمامی ابعاد می شود.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، شرکت در انتخابات و انتخاب نماینده که امروزه به شکل های مختلف، مانند اناخاب رییس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای شهر و روستا نمود پیدا می کند، از اهمیت بالا و بسزایی برخوردار است.

 

انتخابات به منزله ابزاری برای تحقق نظام مردم سالاری دینی، موهبتی است که به واسطه انقلاب اسلامی در اختیار مردم قرار گرفته است و مردم در انتخابات نه تنا به عنوان افرادی رای دهنده، بلکه بعنوان کسانی که سرنوشت خود را رقم می زنند و حتی مسیر و رسالت تاریخی خود را تعیین می کنند، شرکت می کنند.

 

انتخاب اصلح و مشارکت مردم لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در هر انتخابات بهتر است این دو عنصر را با هم داشته باشیم، چرا که فارغ از انتخاب فرد، مشارکت بالا می تواند منجر به داشتن دولت قوی، امنیت و التزام مردم به ایران و اسلام می شود.

 

کم کم به روزهای حساس انتخابات مزدیک می شویم و از هر طیف سیاسی درصدد به کرسی نشاندن کاندید مورد نظر خود در پست ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بعنوان پارلمان محلی هستند.

 

بدون شک، معیارهای مطلوبی برای سنجش نامزدها وجود دارد  که مهم ترین آن سنجش نسبت به دیدگاه ها ی نامزدهای انتخاباتی یا معیارهای بر شمرده شده توسط رهبر معظم انقلاب بعنوان مرجع فکری و نگاهبان انقلاب و در کنار توجه به سابقه سیاسی و اعتقادی فرد مورد نظر یا جریان های حامی وی است.انتخاب سیاسی در این نظام چنانکه بخواهد به انتخاب اصلح برسد، باید به واژه های تعهد و تخصص نگاه ویژه ای داشته باشیم.

 

تعهد و تخصص دو مقوله جدایی ناپذیر در نظام مردم سالاری دینی هستند که توجه به یکی و بی توجهی به دیگری، فضای توسعه جامعه اسلامی  را در ابعاد مختلف دچار مشکل می کند.

 

طبق نظر کارشناسان سیاسی کشوری که تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات آن بیشتر باشد، مصونیت امنیتی پیدا می کند، یعنی هر یک رای که مردم در انتخابات می دهند، چنان ارزشی دارد که یک رزمنده در جبهه دارد که او در صحنه نبرد از کشور، اسلام و ارزش های انسانی و اسلامی دفاع می کند.

 

به عبارت دیگر وقتی میزان مشارکت در انتخابات باشد، سرمایه انسانی، سیاسی، اجتماعی و مشروعیت سیاسی آن کشور بالا می رود و همین امر موجب می شود قدرت های خارجی و رقبا و دشمنان انقلاب اسلامی نا امید شوند.

 

یکی دیگر از برتامه های انتخاباتی، داشتن طرح اقتصادی دقیق و هدفمند است، داشتن یک طرح دقیق و هدف دار اقتصادی برای کاندیدای اصلح لازم است که باید مورد دقت قرار بگیرید.

 

طرحی که کاندیدای اصلح می دهد باید منطبق بر طرح های اقتصادی ایرانی، اسلامی و در دو طیف عدالت و پیشرفت جامعه طراحی شود تا بتواند مثمر ثمر باشد.

 

طبق فرمایش رهبر انقلاب، راه منحصر به فرد تحقق تحول در کشور را استفاده از جوانان و سرکار آمدن یک دولت معتقد به جوانان انقلابی دانستند و گفتند، جوان همه الزامات یک حرکت تحولی را که عبارت است از فکرنو، ابتکار، توان بالا و جرائت اقدام دارد و در طول ۴۲ سال گذشته در زمان های مختلف جوانان کشور در شرایط سخت و شرایط عادی، مدیریت و کارآمدی خود را نشان دادند و نمونه آن فرماندهی جنگ هشت ساله، شرکت در عرصه های علمی و فناوری و جهاد سازندگی است.

 

در ۲۸ خردا امسال مردم غیور انقلاب اسلامی می دانند که در مکتب حاج قاسم هر رای دهنده یک مدافع حرم است و با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح و انقلابی برگ زرین دیگری بر افتخارات انقلاب اسلامی ایران رقم خواهند زد.

 

منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4284/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD%D8%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86_-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%AD-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D9%88-%D9%85%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%DB%8C%DA%A9%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.