کد خبر : 4567
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 14:46

امام جمعه شهرستان بیجار در گفت و گو با تقریب: غدیر یک فرهنگ جامع بشری است

امام جمعه شهرستان بیجار در گفت و گو با تقریب: غدیر یک فرهنگ جامع بشری است

حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی با بیان اینکه مستند اصلی فرهنگ غدیر آیات الهی، روایات، عقل و سیره ی عقلا است؛ عنوان کرد: غدیر در حقیقت یک فرهنگ فرا تشیع، فرا دین اسلام و یک فرهنگ جامع بشری است. حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی امام جمعه شهرستان بیجار در مصاحبه با خبرگزاری تقریب ضمن تبریک

حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی با بیان اینکه مستند اصلی فرهنگ غدیر آیات الهی، روایات، عقل و سیره ی عقلا است؛ عنوان کرد: غدیر در حقیقت یک فرهنگ فرا تشیع، فرا دین اسلام و یک فرهنگ جامع بشری است.

غدیر یک فرهنگ جامع بشری است

حجت الاسلام و المسلمین علی خورشیدی امام جمعه شهرستان بیجار در مصاحبه با خبرگزاری تقریب ضمن تبریک ایام نورانی عید ولایت امیر المومنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام به محضر مبارک آقا حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و همه امت اسلامی اظهار داشت: غدیر یک فرهنگ است هر چند که دریک روز تاریخی این واقعه اتفاق افتاده است اما در حقیقت یک فرهنگ فرا تشیع، فرا دین اسلام و یک فرهنگ جامع بشری است.

وی افزود: مستند اصلی فرهنگ غدیر آیات الهی، روایات، عقل و سیره ی عقلا است؛ مفاد این فرهنگ اصالت ، تعهد و تخصص می باشد، آن هم در مدیریت اسلامی اینکه کسانی لیاقت و شایستگی این را داشته باشند که مدیریت جوامع بشری را برعهده بگیرند چراکه اولین نیاز بشر هدایت و وحی است.

امام جمعه بیجار عنوان کرد: دومین نیاز بشر امنیت است؛ امنیت در حوزه فردی باید آن آرامش نسبی بوجود بیایید تا چهار سرمایه اصلی (جان، مال ،ناموس، آبرو )خود را حفظ کند و در حوزه امنیت اجتماعی باید این مسئله تحقق بیابد که انسان آن آرامش خاص را در تمام بخش ها و امور علمی، آموزشی، فرهنگی ، سیاسی اقتصادی و… را داشته باشد؛ و این مهم مصداق حدیث امام صادق (ع) است که انسان نیازمند سه چیز امنیت ، عدالت و سوم فراوانی نعمت است؛  در واقع یکی از نیاز های اصلی بشر امنیت است و برای تحقق عبودیت و استقرار توحید حقیقی و حقیقت توحید باید امنیت باشد.

حجت الاسلام خورشیدی ابراز داشت: امنیت سه پیشنیاز دارد؛ اول، شایسته سالاری و حاکمیت مومنین راستین و صالحین در جامعه بشری است.

وی خاطرنشان کرد: دومین پیشنیاز امنیت، استیلای دین الهی در نظام مدیریت اسلامی که مورد پسند خدای سبحان است؛ زمانی که این امنیت برقرار شود همچون مسئله غدیر که امیر المومنین (ع) به عنوان امام از طرف خدای متعال برگزیده می شود که رسولش (ص) می فرماید «…الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ…» خدای امروز دین را کامل کرد، نعمت را تمام کرد و اسلام را به عنوان دین واقعی جامعه بشری معرفی نمود.

امام جمعه بیجار در ادامه یادآورشد: امام علی (ع) در دوران حکومت خود فرمود: سه چیز را برای مردم کوفه مخصوصا برای طبقات ضعیف جامعه به ارمغان آورده ام؛  1-مسئله نان مردم (معیشت مردم)؛ ۲-مسئله آب گوارا برای مردم  و سوم مسئله مسکن.

حجت الاسلام خورشیدی گفت: پیشنیاز سوم برای امنیت  باید توجه داشته باشیم، انسان باید براساس آن امنیت نتیجه اش و تحققش و آرمانش به این باشد که برای عبودیت در توحید قدم بردارد چون امنیت است که باعث همه جانبه شدن توحید می شود.

وی به آیه ۵۵ سوره مبارکه نور اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این آیه اسلام به عنوان دین آینده جهان است ، لذا آینده به نفع اسلام و شکست مستکبرین کافر است، پیام دوم این آیه به مومنان وعده می دهد زمانی که در سختی هستند از رنج و مشقت ها ناامید نگردند رمز لیقات برای بدست گرفتن حکومت یکی ایمان، عمل صالح است.

امام جمعه بیجار  اعلام کرد: دین از سیاست جدا نیست بلکه سیاست و حکومت برای حفظ دین است لذا دین اسلام تنها دین مورد پسند پرودگار است که امنیت واقعی را برای جامعه بشری به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام خورشیدی در پایان گفت: انشاءالله عیدی امت اسلام امروز فرج آقا امام زمان (عج) باشد. انشاءالله

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.