کد خبر : 4156
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 12:25

استاندار کردستان: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی کردستان ناشی از سوء مدیریت است

استاندار کردستان: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی کردستان ناشی از سوء مدیریت است

استاندار کردستان گفت: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان به سوء مدیریت بر می‌گردد که این مهم هم با آموزش‌های لازم به مدیران این واحدها قابل برطرف شدن است. به گزارش ایرنا، اسماعیل زراعی کوشا روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سنندج اظهار داشت: امکانات، حمایت ها و تسهیلات

استاندار کردستان گفت: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی مشکل‌دار استان به سوء مدیریت بر می‌گردد که این مهم هم با آموزش‌های لازم به مدیران این واحدها قابل برطرف شدن است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زراعی کوشا روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سنندج اظهار داشت: امکانات، حمایت ها و تسهیلات مطلوبی از سوی دولت در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است ولی برخی از واحدها به دلیل سوء مدیریت با مشکلاتی در حوزه تولید و فعالیت مواجه شدند.

وی اضافه کرد: تبصره ۱۸ قانون بودجه ظرفیت مطلوبی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی است که باید مسوولان استان سریع پیگیر مباحث مربوط به آن شوند.

استاندار کردستان نگاه مجموعه بانک‌های استان را در رابطه با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مساعد خواند و افزود: کارگروه تسهیل به منظور ایجاد انعطاف و پیدا کردن راهی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود.

زارعی کوشا یادآور شد: موضوعاتی که نیاز به کار کارشناسی دارد در کمیته‌های کارشناسی مطرح و برای تصویب نهایی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارسال شود.

وی اظهار داشت: رسیدگی به مسائل استان باید در اولویت کاری همه مسوولان باشد و این افراد باید از ظرفیت مدیریت خود برای توسعه منطقه نهایت استفاده را کنند.

استاندار کردستان گفت: با توجه به اینکه مجتمع اقتصادی امداد از سرمایه گذاری در زنجیره فولاد استان خارج شده است می طلبد سازمان ایمیدرو سرمایه گذار این پروژه مهم، در راستای فعال کردن آن اقدام کند.

رفع مشکل ۱۵ واحد صنعتی و کشاورزی کردستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: مشکلات مربوط به ۱۵ واحد تولیدی بخش‌های صنعت و کشاورزی استان در این جلسه مطرح و برطرف شد.

محمد دره‌وزمی با اعلام اینکه پرداخت ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در این جلسه مصوب شد، افزود: علاوه بر تعداد واحدهای مذکور مشکل ۲ واحد تولیدی با بانک و سایر ادارات نیز در این جلسه رفع شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه موافقت نامه طرح زنجیره فولاد کردستان در سال ۱۳۹۴ انجام شد، گفت: براساس این موافقت نامه ایمیدرو محور تولید فولاد در استان شد و پهنه‌های قروه و بیجار هم برای مطالعه اکتشافی به این سازمان واگذار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: طبق قانون محدوده‌های امید بخش کشف شده به سازمانی که مطالعه مربوطه را انجام داده واگذار می‌شود.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه پهنه‌های مذکور در قبال اجرای طرح زنجیره فولاد به سازمان ایمیدرو واگذار شده است، اظهار داشت: زمانی این پهنه‌های معدنی در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد که در زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری انجام دهند.

مجری طرح زنجیره فولاد کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: علاوه بر پهنه‌های قروه و بیجار قرار بود پهنه اکتشافی دیواندره هم طبق بند پنج صورتجلسه مورخ ۲۸ تیرماه سال ۱۳۹۸ به شرکت سرمایه‌گذار طرح فولاد استان واگذار شود.

محمدرضا احمدی اضافه کرد: حجم سرمایه گذاری که قرار است در این شرایط سخت تامین مالی در این زنجیره هزینه شود در استان بی سابقه است.

منبع:

https://www.irna.ir/news/84598149/%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%D8%A1-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.