کد خبر : 4418
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 13:55

اختصاص ۲۸۶میلیارد تومان برای چهارخطه شدن جاده دیواندره-بیجار

اختصاص ۲۸۶میلیارد تومان برای چهارخطه شدن جاده دیواندره-بیجار

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان برای چهارخطه شدن جاده دیواندره-بیجار در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان خبر داد. علیرضا زندیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج،از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان برای چهارخطه شدن جاده دیواندره-بیجار در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان خبر داد و اظهار داشت: بخش

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان برای چهارخطه شدن جاده دیواندره-بیجار در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

علیرضا زندیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج،از اختصاص ۲۸۶ میلیارد تومان برای چهارخطه شدن جاده دیواندره-بیجار در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان خبر داد و اظهار داشت: بخش زیادی از این اعتبار تخصیص پیدا کرده و پیمانکار شروع به کار خواهد کرد تا کار را هر چه زودتر به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آخرین وضعیت پروژه اتصال راه‌آهن «زنجان ـ تبریز» به خط «همدان ـ سنندج» به کجا رسید؟ گفت: هفته گذشته پیمانکار این پروژه برای آغاز عملیات ۲۰ کیلومتر از سمت بیجار انتخاب شده و پس از جذب اعتبار از سازمان برنامه و بودجه، احتمالاً کلنگ‌زنی و کار اجرایی آن دهه فجر امسال اجرا شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۵۵میلیارد تومان اعتبار برای پروژه اتصال راه‌آهن «زنجان ـ تبریز» به خط «همدان ـ سنندج» در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و مکاتبات لازم برای تخصیص اعتبار و آغاز به‌کار در نیمه دوم امسال انجام شده است.

وی از احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی برق در استان خبر داد و تصریح کرد: تفاهم‌نامه لازم برای بهره‌مندی پتروشیمی بعثت و ذنجیره فولاد کردستان از برق این نیروگاه و خرید برق تضمینی منعقد شده است.

زندیان با اشاره به اینکه پیش‌بینی کل سرمایه‌گذاری برای طرح پتروشیمی بعثت کردستان ۱۸۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۵۰ میلیون یورو است، ادامه داد: هم‌اکنون اتمام راه‌آهن همدان-سنندج و کارهای عمرانی و آسفالت‌کاری در ۳۰روستای استان در حال انجام است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت جاده مابین دهگلان-بیجار که از سمت چشمه منتش صادق‌آباد به حسین‌آباد متصل می‌شود، تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه نیز انتخاب شده و کارهای عمرانی به‌جد در حال انجام است.

وی با ذکر اینکه اکنون آسفالت کل راه‌های روستایی استان آغاز شده و در حال انجام است، اضافه کرد: قیر لازم به شهرداری‌ها تخصیص یافته و و یقیناً تحول و جهش خوبی انجام خواهد شد.

تحقیق و تفحص از شرکت سیمان کردستان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در بعد نظارتی به موضوع تحقیق و تفحص ورود کرده‌ام، عنوان کرد: نظارت فقط این نیست که از ادارات بازدید میدانی کرده چراکه ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻭ ﺗﻔﺤﺺ ﺍﺯ ﻣﺆﺛﺮﺗﺮﻳﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎی ﻧﻈﺎﺭﺕ ﭘﺎﺭﻟﻤﺎﻥ ﺑﻮده و در همین راستا تحقیق و تفحص از سیمان کردستان در محورهای فروش، صادرات و وضعیت نیروی انسانی ثبت شده، و کمیسیون و دیوان محاسبات تأیید و هفته آینده یا دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس طرح و بررسی خواهد شد.

وی از انتقادات وارده به شرکت سیمان کردستان سخن به زبان آورد و تصریح کرد: باید نیروهایی که از مشهد و تهران با هواپیما و آژانش به بیجار می‌آیند و در اینجا مسئولیت برعهده گرفته‌اند، به شهر خود برگردند، مگر در کردستان و بیجار نیروهای توانمند و تحصیلکرده کم داریم که از اینها استفاده نمی‌شود. چرا سیمان را به کردستان نمی‌فروشند اما به عواملی در تهران با تخفیف‌های سرسام‌آور می‌فروشند، پشت پرده این قضایا چیست.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود که شرکت سیمان کردستان چه اشتغال‌زایی و درآمدی برای استان ایجاد کرده است، افزود: چرا ۲۰درصد تولید این شرکت کاهش یافته است. این شرکت در سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ برای هر مترمکعب گاز ۱۰ تا ۱۲دلار یارانه گرفته‌اند، به جای اینکه سیمان تولید کنند، کلینکر خام به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌کند و این در حالی‌ست که در کشور و کردستان سیمان نایاب است.

وی ابراز داشت: تعارفی با کسی تعارفی نداریم و تحقیق و تفحص از سیمان کردستان انجام و ۲۲ نماینده مجلس به این طرح رأی مثبت داده‌اند.

زندیان با بیان اینکه تا روزی که نماینده باشیم از مطالبات مردم کوتاهی نخواهم کرد، مدعی شد: برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات آینده ندارم و تاکنون هم به ۱۰۰ نفر این را اعلام کرده‌ام.

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn65411768/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5-286%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%B7%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.