کد خبر : 4617
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 14:20

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به بیش از سه هزار میلیارد ریال رسید

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به بیش از سه هزار میلیارد ریال رسید

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: مجموع واریز بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران استان به سه هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال رسید. جمال صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از گذشت ۲ روز از رایزنی استاندار کردستان با وزیر جهاد کشاورزی در مورد شتاب در پرداخت

پرداخت بهای خرید تضمینی گندم در کردستان به بیش از سه هزار میلیارد ریال رسید

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: مجموع واریز بهای خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران استان به سه هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال رسید.

جمال صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از گذشت ۲ روز از رایزنی استاندار کردستان با وزیر جهاد کشاورزی در مورد شتاب در پرداخت بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان کردستانی، چهارم مرداد هم ۲ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال به حساب کشاورزان واریز شد.

وی میزان خرید تضمینی گندم در استان تا تاریخ دوم مرداد را ۴۷۱ هزار و ۹۸۷ تن اعلام کرد و افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان بیش از ۷۱ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گندم آبی استان زیر پوشش طرح کشت قراردادی است، گفت: کمک هزینه حمل کشاورزی قراردادی هرتن یک میلیون ریال است.

صالحی بیان کرد: میزان رشد خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت تا دوم مرداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۷ درصد رشد یافت.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۲۱ هزار و ۷۷۱ تن، سقز با ۱۰۹ هزار و ۶۴۴ تن، قروه با ۸۸ هزار و ۴۵۰ تن، دهگلان با ۶۲ هزار و ۲۹۷ تن و کامیاران با ۴۹ هزار و ۷۳۶ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دیواندره ۲۶ هزار و ۸۹۱ تن، سنندج ۶ هزار و ۷۱۲ تن، بانه ۲ هزار و ۷۹۳ تن، مریوان ۲ هزار و ۸۷ تن و سروآباد یک هزار و ۶۰۷ تن است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.