کد خبر : 4355
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 9:49

زندیان: مشکلات روستایی نیازمند رفع مشکلات ساختاری است

زندیان: مشکلات روستایی نیازمند رفع مشکلات ساختاری است

نماینده بیجار در مجلس با بیان اینکه جراحی اقتصادی نیاز واجب و لازم است، گفت: مشکلات روستایی، از نظر ساختار اساسی دچار اشکال است که باید اصلاح شود. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا زندیان در همایش دهیاری های شهرستان بیجار گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور به علت ارز ترجیحی است که به

نماینده بیجار در مجلس با بیان اینکه جراحی اقتصادی نیاز واجب و لازم است، گفت: مشکلات روستایی، از نظر ساختار اساسی دچار اشکال است که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا زندیان در همایش دهیاری های شهرستان بیجار گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور به علت ارز ترجیحی است که به رسم گذشته وارد سیستم می شد.

 نماینده مردم بیجار در مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد : ارز ترجیحی حذف نشده است و تنها از زنجیره اول که تولید کننده یا وارد کننده بود، به جیب مردم واریز می شود، پس فقط مسیر هزینه کرد اصلاح شده است.

وی اضافه کرد: جراحی اقتصادی نیاز واجب و لازم است، قطعا اثرات مثبت خواهد داشت، این در این خصوص مردم و قشر آسیب پذیر به عدالت نزدیک خواهند شد.

وی ادامه داد: در بحث نان، یارانه به تولید کننده آرد تحویل می شد، سپس نانوا با یارانه دولت نان را تحویل میداد، حال ابتدا یارانه به حساب مردم واریز می شود و خود مردم تصمیم می گیرد چقدر در خرید نان یارانه هزینه کنند.

زندیان اظهار داشت: دولت را که با همه مافیای اقتصادی که خون کشور را سیری ناپذیر به جان می کشیدند، ایستاده است و ما هم با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات روستایی، از نظر ساختار اساسی دچار اشکال است که باید اصلاح شود، کاهش جمعیت روستایی و حاشیه نشینی شهری از معضلات پیش روی است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح هادی فقط سنگ فرش شدن کوچه ها و معابر نیست، طرح هادی شامل کلیه طرح های فرهنگی و اقتصادی یک روستا است که در چندین سال گذشته، طرح هادی فقط محدود به تعریض معابر روستایی شده است.

وی یاد آور شد: در این خصوص، ضعف قانون هم وجود داشت، وزارت امور روستاها در مجلس رای نیاورد و امیدواریم در قالب سازمان مورد توافق مجلس قرار گیرد.

زندیان با اشاره به تضمین و امنیت شغلی دهیاران یکی از مطالبات به حق دهیاران و شوراها است گفت: بازنشستگی دهیاران هم مسئله مهمی است، درآمد زایی و بودجه مشخص روستایی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به رشد آهسته مهاجرت معکوس در برخی از روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: کار شکنی ها و سنگ اندازی مدیران اداری در روستاها همچنان وجود دارد، صدور مجوزها و فعالیت های اقتصادی در روستا، شوق مهاجرت معکوس را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای گفت: دولت به دنبال زنده کردن جهاد سازندگی با نامی جدیدتر است که در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بسیاری از مشکلات روستاها رفع شود./

منبع:

https://www.icana.ir/Fa/News/500170/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.