کد خبر : 4074
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 12:44

کارشناس مسائل سیاسی: جمعه های بدون تعطیلی موجب افزایش و تقویت اعتماد عمومی مردم می شود

کارشناس مسائل سیاسی:  جمعه های بدون تعطیلی موجب افزایش و تقویت اعتماد عمومی مردم می شود

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفرهای استانی جمعه های رئیس جمهور از اقدامات اصلی بود که در هشت سال قبل به فراموشی سپرده شده بود و موجب افزایش و تقویت اعتماد عمومی مردم به نظام می شود.  حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بیجار بام

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس مسائل سیاسی گفت: سفرهای استانی جمعه های رئیس جمهور از اقدامات اصلی بود که در هشت سال قبل به فراموشی سپرده شده بود و موجب افزایش و تقویت اعتماد عمومی مردم به نظام می شود.

 حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بیجار بام ایران اظهار داشت: افزایش و تقویت اعتماد عمومی، مهم‌ترین اولویت و فوریت‌ دولت سیزدهم است.

وی افزود:  این انتظار و توقع عمومی و نخبگانی و مطالبه رهبر انقلاب از رییس جمهور محترم و دولت سیزدهم است که موجب گسترش و تعمیق عدالت در ابعاد مختلف آن‌ می گردد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تردیدی نیست که انقلاب اسلامی گام‌های بلندی را در تحقق عدالت برداشته است که تفصیل آن فهرست بلندی را می‌طلبد لکن هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی مانده است.

حکیمی فر عنوان کرد: فاصله‌ای که اگر با دقت و سرعت ترمیم نشود، تبدیل به گسل‌های اجتماعی و فرهنگی عمیق بین حاکمیت و مردم خواهد شد و این همان چیزی است که رهبر انقلاب از آن به «عقب‌ماندگی در حوزه عدالت» یاد می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: برای جبران این عقب‌ماندگی رنج‌آور و ناراحت‌کننده که موجب سرافکندگی نیز هست باید تدبیر اقدام فوری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: راه تحقق عدالت از مسیر «رفع تبعیض» می‌گذرد. رفع تبعیض نیز با چهار گام اساسی محقق می‌شود که عبارتند از اصلاح قوانین فسادزا، اجرای بی‌کم و کاست قوانین ضدفساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیران ضد فساد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه گانه در عرصه‌های مختلف. آن‌سان‌که می‌توان به‌جرأت گفت؛ این هماهنگی در دهه‌های اخیر کم‌نظیر بوده است و نمونه روشن آن، حضور میدانی هر سه رییس قوه در بررسی مشکلات مردم از نزدیک است.

حکیمی فر اضافه کرد: برگزاری هفتگی جلسات سران برای حل مشکلات مردم، جلسات مکرر شورای هماهنگی اقتصادی که در دوره قبل معمولا تشکیل نمی‌شد، هماهنگی سه قوه در مبارزه با فساد و تصویب و اجرای لوایح و طرح‌های پیشگیری و رفع وقوع فساد در یکی دو ماه گذشته نمونه آن است.

وی خاطر نشان کرد: این همدلی و همزبانی شرط اساسی و گام اول در رفع مشکلات مردم است.

حجت الاسلام حکیمی فر با اشاره به سفرهای استانی و حضورهای میدانی روسای قوا به ‌خصوص سفرهای جمعه صبح رییس محترم جمهور در استان‌های مختلف و حضور در متن مردم به‌خصوص حاشیه‌نشینان و دردمندان جامعه بیان داشت: از اقدامات اصلی است که در هشت سال گذشته به‌ فراموشی سپرده شده بود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این اقدام یک حرکت اساسی است که نفس وجود آن، قابل تقدیر و تحسین است. طبیعی است هدف رییس جمهور محترم از این سفرها، فراتر از یک حضور میدانی است باید این سفرها برای هر استان، آغاز گشایش اساسی در رفع مشکلات آن استان باشد

وی یادآور شد: همین شرایط انتظارات مردم را  به‌ حق بالا برده است و البته ۶۰ روز و ۱۰۰ روز زمان زیادی برای حل همه مشکلات نیست لکن برخی نشانه برای مردم اعتمادآفرین است.

حجت الاسلام حکیمی فر بیان داشت: انجام سریع واکسیناسیون و ترخیص پرشتاب‌ کالاهای رسوب‌شده در گمرک و تلاش مجلس و دولت برای‌ تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و حذف امضاهای‌ طلاییاز اقدامات بسیار خوب رئیس جمهور دولت مردمی است.

وی ادامه داد:  اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی کاذب سیمان؛ از قبیل کارهای اعتمادافزا بوده است که امید است ترخیص ده‌ها هزار تن مواد اولیه تولیدی از گمرگ‌ و رفع اولیه موانع تولید در باقیمانده از سال جهش تولید آثار مثبت خود را نشان دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: واقعیت این است که کشور ما در بین ۱۸۰کشور دنیا صدمین کشور در فراهم‌سازی شرایط کسب و کار است که این رده خوبی برای ایران اسلامی نیست.

وی گفت: رئیس جمهور محترم چنان‌چه نشان داده است باید با اعزام گروه‌ها و هیأت‌های تخصصی به‌صنایع مختلف در استان‌های مختلف، وزارتخانه‌های ذیربط را مامور کند تا به‌طور جهادی برای «مانع‌زدایی» از تولید اقدام کنند و بخش زیادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های معطل‌مانده تولیدی را دوباره به‌چرخه‌ی تولید برگردانند.

 منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4576/%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AC%D8%A8-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.