کد خبر : 3866
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400 - 9:40

سیری در زندگی شهید «اکبر یادگاری»

سیری در زندگی شهید «اکبر یادگاری»

زندگی پر از تلاش «اکبر یادگاری» باعث شد تا هم باری را از دوش خانواده‌اش بردارد و هم برای روزهای سخت آینده آماده شود. «اکبر یادگاری» روز نهم دی ماه سال ۱۳۴۶ در شهر حسن آباد یاسوکند از توابع شهرستان بیجار میان خانواد‌ه‌ای با متدین به دنیا آمد. وی دوران کودکی را تحت تربیت پدرش

زندگی پر از تلاش «اکبر یادگاری» باعث شد تا هم باری را از دوش خانواده‌اش بردارد و هم برای روزهای سخت آینده آماده شود.

«اکبر یادگاری» روز نهم دی ماه سال ۱۳۴۶ در شهر حسن آباد یاسوکند از توابع شهرستان بیجار میان خانواد‌ه‌ای با متدین به دنیا آمد.

وی دوران کودکی را تحت تربیت پدرش عزت‌الله و مادر گرامی‌اش سپری کرد و پس از آن برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و تا پایان مقطع ابتدایی به تحصیل ادامه داد.

اما مشکلات عدیده‌ای که در آن دوران سد راه بسیاری از هم نسل‌های اکبر بود، باعث شد تا به اجبار از ادامه تحصیل منصرف شود و به امورات کشاورزی روی آورد.

اکبر دوران نوجوانی و جوانی خود را در کنار پدر به کار کشاورزی گذراند و تلاش خستگی ناپذیر او باعث شد هم باری را از دوش خانواده‌اش بر دارد و هم برای زندگی در بزرگسالی آماده شود. خانوداه یادگاری همچون دیگر خانواده‌های اصیل ایرانی، اسلامی مقید به آداب و اخلاق اسلامی بودند و این ویژگی‌ها روی تربیت وی تاثیر بسزایی داشت.

وی با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و بعد از طی دوره آموزشی مشغول به دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام راحل شد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

اکبر سرانجام روز بیست و سوم تیر ۱۳۶۷ در عملیات پاکسازی منطقه گلین از توابع شهرستان سنندج جاویدالاثر شد.

منبع:

https://defapress.ir/fa/news/467397/%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.