کد خبر : 3091
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 16:05

خانواده شهید سلامت دکتر سیدکمال ابوترابی ۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان بیجار اهدا کردند

خانواده شهید سلامت دکتر سیدکمال ابوترابی ۲۰ میلیارد ریال به بیمارستان بیجار اهدا کردند

عصر کرد – سنندج – خانوده شهید سلامت دکتر سیدکمال ابوترابی پاتولوژیست بیجاری مقیم تهران تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به آزمایشگاه بیمارستان امام حسین(ع) محل تولد این شهید اهدا کردند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجهیزات آزمایشگاهی اهدا شده توسط

عصر کرد – سنندج – خانوده شهید سلامت دکتر سیدکمال ابوترابی پاتولوژیست بیجاری مقیم تهران تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال به آزمایشگاه بیمارستان امام حسین(ع) محل تولد این شهید اهدا کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجهیزات آزمایشگاهی اهدا شده توسط وراث نیک اندیش شهید سلامت دکتر سیدکمال ابوترابی به آزمایشگاه بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان شب گذشته تحویل این شبکه شد.
امیر مرسا افزود: شهید دکتر ابوترابی با عنوان متخصص پاتولوژی همواره داوطلبانه برای خدمت رایگان در شهرهای بیجار، سنندج و روستاهای محروم استان کردستان اعزام و قریب به پنج سال به خدمت رسانی مشغول بود با شیوع بیماری کرونا و حضور در جبهه مبارزه با این بیماری به شهادت رسیده است.
وی یادآور شد: به نیّات خیر خواهانه و انساندوستانه آن مرحوم لوازم تخصصی که جهت تاسیس آزمایشگاه بخش خصوصی پیش از این خریداری شده بود با تصمیم خانواده شهید به بیمارستان امام حسین(ع) شهر بیجار اهدا شد.
وی گفت: در شرایط بحرانی کرونا، تجهیزات و منابع مالی شبک بهداشت و درمان جوابگوی نیاز بیماران نیست به همین لحاظ از عموم مردم و خیرین سلامت درخواست همیاری و کمک کردیم که تا امروز، بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی شامل پتو، ماسک و لباس به این شبکه اهدا شده است.
مرسا اضافه کرد: در اقدامی دیگر، کانال تلگرامی ترحیم با توجه به شرایط بیماری کرونا، با همکاری اقشار خیر نذورات و کمک‌های خیرخواهانه را جمع آوری و در قالب ۱۰ تخته پتو، ۱۰ بسته ماسک سه لایه، پنج کیلوگرم نایلون زباله، چهار باکس کامل دستمال کاغذی، دو عدد تبدیل برق ارت دار و چهار بسته زیرانداز به بخش ایزوله عفونی بیمارستان امام حسین(ع) اهدا کردند.
وی تاکید کرد: خیرین سلامت بیجار، ۴۰ دست لباس حافظت فردی، قیچی وهاون برای دومین بار به این شبکه اهدا کردند و در مورد دیگر، خیری با اهدای حقوق خود جهت خرید ۲۰ بسته ماسک گامی در راستای تامین تجهیزات بخش کرونا برداشت.
مرسا با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های عزادار بیجاری هزینه مراسم ختم را به این شبکه هدیه کردند، اظهار داشت: کمک ۵۰ میلیون تومانی خیرین نیک اندیش حاج ناصر مهر آرا همسر مرحومه کربلایی طلیعه گشگی و کمک ۱۱۰ میلیون ریالی وراث نیک اندیش مرحوم ابراهیم اکبری جهت تجهیز بخش کرونای بیمارستان امام حسین(ع) از جمله این کمک‌ها است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار بار دیگر اصحاب رسانه و فضای مجازی را بازوی کمکی موثر برای متمرکز کردن کمک‌های مردمی، فرهنگ سازی استفاده از ماسک و دعوت عموم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برشمرد و افزود: مردم می‌توانند برای تامین و تجهیز هر چه بیشتر بیمارستان و مراکز بهداشتی در ایام بحران کرونا نذورات خود را به شماره شبا IR400130100000000277844666 واریز کنند.
دکتر سید کمال ابوترابی در تاریخ یکم مهر ۱۳۴۴در خانواده ایی فرهنگی در شهرستان بیجار چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در بهترین مدارس تهران طی کرد و با رتبه ی عالی در سال ۱۳۶۲ در رشته ی پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد.
سپس در دانشگاه تهران تخصص خود را ادامه داده و به عنوان متخصص پاتولوژی فارغ التحصیل و مشغول به کار شد در نهایت نهم مرداد ۱۳۹۹ در سن۵۵ سالگی در راه خدمت به مردم در ایام شیوع ویروس کرونا به جرگه شهدای سلامت پیوست .
بیجار در میان ۴۳ شهرستان دارای شرایط بحرانی از لحاظ شیوع کرونا در کشور قرار دارد و از دوشنبه پنجم آبان محدودیت‌هایی از سوی ستاد کشوری کرونا برای این مناطق در نظر گرفته شده که از جمله تعطیلی یک هفته‌ای ادارات است.
شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
برچسب‌ها
ویروس کرونا سهم_من_در_مهارکرونا کردستان بیجار بهداشت و سلامت

منبع:
http://tnews.ir/site/bbf0178455278.html?refc=1
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن صفياري جمعه , ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

درود و سلام می فرستیم به ارواح طیبه شهدا، امام شهدا، شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام و مخصوصا به شهدای عزیز و گرانقدر سلامت، روحشان شاد، یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.
انشاءالله قدردان خون تمامی شهدای این مرز و بوم باشیم.