کد خبر : 3014
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1398 - 13:16

برخی از مسوولین از مسیر انقلاب و اهداف نظام دور شده اند/ شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی از بدیهات است

برخی از مسوولین از مسیر انقلاب و اهداف نظام دور شده اند/ شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی از بدیهات است

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: برخی از مسوولین از مسیر اصلی انقلاب و اهداف نظام لغزیده و کاملا با مردم جامعه بیگانه شدند و فاصله چند صد کیلومتری پیدا کردند. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در خصوص شکاف طبقاتی بین مردم و مسوولین اظهار داشت:

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: برخی از مسوولین از مسیر اصلی انقلاب و اهداف نظام لغزیده و کاملا با مردم جامعه بیگانه شدند و فاصله چند صد کیلومتری پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران ، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در خصوص شکاف طبقاتی بین مردم و مسوولین اظهار داشت: همانطوری که امام خامنه ای در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی تاکید می کنند عدالت و مبارزه با فساد، دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

 

 

وی افزود: فساد اقتصادی ، اخلاقی و سیاسی، توده چرکین کشور‌ها و نظام‌هاست و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود، زلزله ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیت آنها است؛ و این برای نظامی، چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیّت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظا‌م‌ها است.

 

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه وسوسه مال و مقام و ریاست، حتی در علوی‌ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت خود حضرت امیرالمؤمنین« ع»کسانی را لغزاند، گفت:پس خطر بُروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم که روزی مدیران و مسوولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده‌زیستی می‌دادند، هرگز بعید نبوده و نیست و وقتی که با این نگاه بررسی می کنیم می بینیم برخی از مسوولین از مسیر اصلی انقلاب و اهداف نظام لغزیده و کاملا با مردم جامعه بیگانه شدند و فاصله چند صد کیلومتری پیدا کردند.

 

حکیمی فر با تاکید بر اینکه صداقت و یکرنگی  با مردم و جامعه اولین و مهمترین گام برای کاهش فاصله ها است، بیان داشت:  وقتی دروغگویی و عدم صداقت  با مردم  در جامعه ای بوجود آمد بروز شکاف های به عمق سلب اعتماد عمومی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

مردم حوزه انتخابیه حق دارند تا از مواضع نماینده خود مطلع شوند

 

به گفته کارشناس فرهنگی : قطعا صداقت ،شفافیت و پرهیز از هرنوع ریاکاری در منظر مردم در کاهش شکاف های طبقاتی موثر است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بیجار با بیان اینکه  شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی از بدیهات است، اظهار داشت:  منتهی اینکه عده ای چرا نمی خواهند تن به این شفافیت بدهند این چیزی است  که باید خودشان پاسخ بدهند . ولی آنچیزی که اهمیت دارد این است مردم حوزه انتخابیه ای یک نماینده  حق دارند تا از مواضع و آراء اتخاذ شده نماینده خود مطلع باشند.

 

وی عنوان کرد:در این قانون قطعا جلوی خیلی از لابی ها  و پارتی بازی ها و رانت ها گرفته می شود و مطمئنن بخش عمده عدم رای آوری این قانون  بیان این موارد بوده که این با رویه خیلی از نمایندگان مجلس منافات دارد .

 

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: فساد های رانتی و لابی های که اتفاق می افتد، پارتی بازی های که افسارگسیخته در عزل و نصب ها و دخالت نماینده ها در تغییر و یا تحت فشار قرار دادند در مسئولین ادارات جزء مرسوم است  این هم از عوامل ایجاد شکاف و رنجش مردم از کارگزاران می شود .

 

شفافیت اموال مسوولان موجب قوت قلب مردم می شود

 

وی در خصوص شفافیت اموال مسئولین بیان داشت: باید عرض کنم « الناس علی دین ملوکهم» ساده زیستی و توجه به مردم به ویژه دهک های پایین ، موجب قوت قلب مردم می شود و فاصله گرفتن تدریجی و رو آوردن به زندگی های اشرافی قطعا موجب زوال آن شخص و طرد او منجر خواهد شد.

 

امام جمعه شهر توپ آغاج درخصوص  سئوال  « قانون از کجا آورده ای قوه قضاییه»  بیان داشت: که  آن چیزی که امروز شاهد هستیم  و این همه  دستگیری دزد و اختلاسگر و  چپاولگری  در عرصه های مختلف  جامعه برگشت آن به عدم توجه به این اصل اساسی و بنیادی نظام دینی است .

 

وی تاکید کرد: در نظام دینی کارگزاران آن بالطبع باید قبل و بعد از کار خود شفاف سازی کنند، مثلا فلان مسئول  زمان تصدی امور چه مقدار ثروت داشته و زمانی که قرار است پست را تحویل دهد چه مقدار ثروت دارد .

 

نظارت دستگاه های نظارتی منجر به انجام بهینه کار می شود

 

وی عنوان کرد: گر نظارت دستگاهای نظارتی بر روی بخش های خصوصی زیاد شود قطعا علاوه بر واگذاری کارها به مردم اتفاق می افتد، بلکه منجر به انجام بهینه کار هم خواهد شد . ولی اگر نظارت وجود نداشته باشد منجر به  ثروتمند شدن ثروتمندان و فقیر شدن اقشار ضعیف جامعه خواهد شد .  .

 

کارشناس فرهنگی تاکید کرد :اگر دولت و بخش های مختلف دولتی نگاه همه جانبه به ظرفیت های هر منطقه داشته باشد و از ظرفیت موجود آن منطقه بهره مند شود  جامعه شاهد پویایی خواهد بود ، همان فرمایش مقام معظم رهبری نگاه به داخل و درون ؛ در غیر این صورت با عدم نظارت مسئولان دولتی دست محتکران، اختلاسگران باز بوده و هرجور خودشان بدانند عمل خواهند کرد .

 

حجت الاسلام حکیمی فر یادآور شد:  متاسفانه الان در برخی از قسمت های جامعه شاهد بروز اختلاس گران و محکتران هستیم،  بطور نمونه در بخش ارز و بعد از آن در بخش کشاورزی و محصولی چون سیب زمینی و پیاز  و در بخش دام و طیور، که همه این ها بر می گردد به عدم نظارت و یا  سوء استفاده در بخش های که موجب متضرر شدن اقشار مختلف جامعه در دهک های پایین می شود.

منبع: http://bijarbameiran.com/news/3118/%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%81-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF_-%D8%B4%D9%81%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D8%A1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%87%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.