کد خبر : 2105
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 12:32

حجت الاسلام مرادی امام جمعه محترم بیجار: اسلام پیشگیری را مهم‌ترین راه برای حفظ سلامت عنوان کرده است

حجت الاسلام مرادی امام جمعه محترم بیجار: اسلام پیشگیری را مهم‌ترین راه برای حفظ سلامت عنوان کرده است

امام جمعه بیجار اظهار کرد: اسلام برای حفظ سلامت راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها را اولویت‌دارترین راه‌ها بری حفظ سلامت عنوان کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در همایش هفته سلامت که در مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد با تبریک هفته سلامت اظهار کرد: در آموزه‌های دینی به مقوله

امام جمعه بیجار اظهار کرد: اسلام برای حفظ سلامت راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها را اولویت‌دارترین راه‌ها بری حفظ سلامت عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی ظهر امروز در همایش هفته سلامت که در مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد با تبریک هفته سلامت اظهار کرد: در آموزه‌های دینی به مقوله سلامت تأکید بسیاری شده است.

وی به سخنی از امام علی (ع ) مبنی بر اینکه “زیباترین لباس بر اندام انسان، لباس سلامت است” اشاره کرد و افزود: سلامتی در نگاه آموزه‌های دینی به عنوان لباسی است که زیبا تر از آن بر اندام کسی دیده نمی‌شود.

مرادی بیان کرد: بزرگان دین در ما را به عمل به توصیه‌های پزشکی در رابطه با حفظ سلامت رهنومون می‌سازند.

امام جمعه بیجار اظهار کرد: اسلام برای حفظ سلامت راه‌های پیشگیری از بیماری ها را اولویت دار ترین راه ها بری حفظ سلامت عنوان کرده است.

وی بار دیگر به مقوله سلامت و اهمیت آن در اسلام اشاره و بیان کرد: مسولان عرصه سلامت و بهداشت و درمان با برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی به ترویج بیش از پیش سلامت و اهمیت آن در جامعه کوشا باشند.

فرماندار بیجار نیز در این همایش ضمن تبریک هفته سلامت به پاسداران عرصه سلامت و بهداشت، به اهمیت سلامت روان نیز تأکید کرد و گفت: در بحث سلامت فقط در زمینه سلامت جسم کار شده است و جه بسا سلامت روان از اهمیت بیشتری نسبت به سلامت جسم برخوردار باشد و لازم است در این زمینه نیز به طور جد اهمیت داده شود.

بیژن زندیه گفت: دو نعمت سلامت و امنیت نعماتی است که تا زمانیکه از آن برخورداریم قدردان آن نیستیم، و زمانی قدردان آنها هستیم که از این دو نعمت بی‌بهره شویم.

وی با بیان اینکه سبک زندگی تأثیر مستقیمی در بحث سلامت دارد اظهار کرد: افرادی که سبک زندگی مشخصی ندارند قطعا در زمینه سلامت با مشکل مواجه خواهند شد.

به گفته فرماندار بیجار، منشأ بسیاری از بیماری‌ها می‌تواند بیماری‌های روانی فرد و عدم توجه به این بیماری‌ها باشد.

زندیه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی با آسیب‌ها و بیماری‌های روحی و روانی دارد عنوان کرد: آسیب‌هایی همچون طلاق می‌تواند به بیماری‌های روانی نیز مربوط شود.

منبع: http://kordestan.farsnews.com/news/13970210000701

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.