کد خبر : 1653
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1395 - 5:24

واکسیناسیون طیور با حضور ۶۰ اکیپ در ۱۳۵ روستای بیجار انجام شد

واکسیناسیون طیور با حضور ۶۰ اکیپ در ۱۳۵ روستای بیجار انجام شد

  رئیس دامپزشکی شهرستان بیجار گفت: طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری شایع نیوکاسل،با حضور ۶۰ اکیپ در بیش از ۱۳۵ روستای شهرستان بیجار اجرا شد. هادی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار بیجار بام ایران اظهار داشت:طرح رایگان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل، همزمان با هفته بسیج و باهمکاری بسیج سازندگی در ۱۳۵ روستای

 

رئیس دامپزشکی شهرستان بیجار گفت: طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری شایع نیوکاسل،با حضور ۶۰ اکیپ در بیش از ۱۳۵ روستای شهرستان بیجار اجرا شد.

هادی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار بیجار بام ایران اظهار داشت:طرح رایگان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل، همزمان با هفته بسیج و باهمکاری بسیج سازندگی در ۱۳۵ روستای تابعه شهرستان بیجار، آغاز شد.

وی با اشاره به همکاری بسیجیان در اجرای این طرح گفت: ۶۰ اکیپ ۲ تا سه نفره با حضور داوطلبانه بسجیان، در راستای پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری نیوکاسل در این فصل و کاهش تلفات مرغ داری ها و دیگر ماکیان شهرستان، به صورت رایگان انجام گرفته است.

رئیس دامپزشکی بیجار بیان داشت:: طرح رایگان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل، یک طرح ملی برای پیشگیری از این نوع بیماری می باشد که در ۱۲ استان کشور برگزار گردیده است.

اسکندری  با بیان این موضوع که در ابتدا، استان کردستان جزء اجرای این طرح نبوده است، افزود: با پیگری های شبانه روزی مدیرکل دامپزشکی استان ، استان کردستان هم از این طرح بهرمند گردید.

وی تصریح کرد: آموزش اولیه اجرای طرح رایگان واکسیناسیون بیماری نیوکاسل، در ۷ حوزه بسیج شهرستان بیجار، حوزه های چمران، نجف آباد، جعفرآباد، خسروآباد، توپ آغاچ، حسن آباد و آغبلاغ طغامین برای بسیجیان برگزار گردید.

اسکندری با اشاره ویروسی بودن این بیماری گفت: درصورت مشاهده هر گونه تلفات مشکوک طیور، به دامپزشکی شهرستان بیجار، اطلاع دهند.

رئیس دامپزشکی بیجار با اشاره به همکاری شبانه روزی بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بیجار در اجرای این طرح گفت: اداره دامپزشکی شهرستان بیجار برای اجرای این طرح اقدام به تهیه و ارائه رایگان واکسن، لباس، تجهیزات و آموزش به بسیجیان و ساکنان روستاها نموده است.

وی با تقدیر از همکاری همه مسئولین شهرستان و همیاری مردم فهیم شهرستان بیجار، آمادگی شبانه روزی اداره دامپزشکی را برای خدمات رسانی رایگان به تمامی مردم این شهرستان اعلام داشت و از مردم درخواست کرد در صورت مشاهد هرگونه بیماری و تلفات، با شماره تلفن ۳۸۲۲۳۹۹۱ بصورت شبانه روزی تماس حاصل نمایند.

منبع: http://bijarbameiran.com/news/1121/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B7%DB%8C%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-60-%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D9%BE-%D8%AF%D8%B1-135-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF.html

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.