کد خبر : 1470
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 - 9:56

حجت الاسلام و المسلمین حکیمی فر امام جمعه محترم شهر توپ آغاج؛ دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏ها

حجت الاسلام و المسلمین حکیمی فر امام جمعه محترم شهر توپ آغاج؛ دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏ها

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج ؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز۲مهرماه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خدای تبارک و تعالی همواره با تقوا پیشه کنندگان  است که فرمود: ان الله  مع الذین اتقوا  والذین هم محسنون (نحل۱۲۸) وی افزود:قرآن کریم راه

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه توپ آغاج ؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر ظهر امروز۲مهرماه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خدای تبارک و تعالی همواره با تقوا پیشه کنندگان  است که فرمود: ان الله  مع الذین اتقوا  والذین هم محسنون (نحل۱۲۸)

وی افزود:قرآن کریم راه دعوت مردم به خیر و صلاح را از طریق  حکمت،اندرز های  نیکو  توصیه کرده و از جدل و راه های مجادله آمیز به شدت  برحضر داشته است .ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن ان ربک هو اعلم بمن  ضل عن سبیله و هو اعلم بالمهتدین . استلال و مناظره کردن باید از راه صحیح دعوت به حق نماید . زیرا  خداوند بهتر می داند  چه کسی و چه جوری از مسیر حق برگشته است .

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: نمازجمعه؛ محل بیان مصالح، مقدرات و مسائل روز کشور‏، مناسب‏ترین میدان بیان مصالح مسلمین‏؛ جمعه و جماعات، مناسب‏ترین میدان تشکل و بیان مصالح مسلمین می‏باشد.(صحیفه نور، ج ۲۰، ص ۱۲۷) نمازجمعه جای دعوت به حق و در نظر گرفتن مصالح مسلمین است و تعرض به خرده‏ریزها، از شأن ائمه جمعه خارج است.(صحیفه نور، ج ۱۹، ص ۱۵۷)

حکیمی فردر ادامه با اشاره به نحوه تشکیل هیئت امنا مساجد اظهارداشت:هیئت امنای مساجد یکی از تشکل های مردمی اسست که طبق آیین نامه های داخلی فعالیت خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه هیئت امنا مسجد و حسینیه شهر توپ آغاج قبل از شکل گیری هیئت امنای جدید بصورت فردی یا بصورت معتمدین اداره می شد بیان داشت: با توجه به وضعیت موجود حاکم بر مسجد و حسینیه هیئت امنا از بین ۵۲طایفه  انتخاب و قرعه کشی شد  لذا پرسه سه الی چهار ماهه را طی کرد تا ههیئت امنا شکل گرفت.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه اعضای هیئت امنا حسینه مساجد در راس آنها  روحانی مسجد باشد تاکیدکرد: روحانیت در مساجد  محور فعالیت  ها  هستند و  هیئت امنا با تبعیت ازروحانی مسجد تمام  تلاش خود را برای رفع مشکلات مسجد نمایند .

حکیمی فر ادامه داد:تعمیر سقف مسجد از اولویت ویژه ای برخوردار است که متاسفانه کوتاهی از سوی هیئت امنا تا حالا صورت گرفته است .

وی یادآور شد:بروز بودن مسجد و حسینه و همچنین آماده شدن دسته ها ی  عزاداری برای برگزاری مراسم دهه محرم از ضروریات است . خرید باند و بلندگو  که هیئت امنا باید پی گیر این برنامه باشد  .

خطبه دوم ؛ امام جمعه توپ اغاج در خطبه دوم نیز ضمن دعوت خود و مردم به رعایت  تقوا بیان داشت: سلام خدا بر شهدا که زندگی و مرگشان مایه‌ی اعتلای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام  حکیمی فر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، مهمترین پیام ماجرای غدیر را تعیین «امامت» به عنوان ضابطه و قاعده حکومت در اسلام بیان کردند و با اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد حضرت علی(ع) به ویژه خصوصیات حکومتی ایشان، لازمه تمسک به ولایت امیرالمومنین علی(ع) را حرکت در مسیر خصوصیات و عمل به توصیه های آن شخصیت ممتاز دانستند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نکات مهمی که در این دیدار بیان شده است، نیازمند دقت نظر و بررسی جدی است. رهبر معظم انقلاب در این دیدار علاوه بر پاسخ صریح به برخی غلط‏پردازی‏های صورت‏گرفته و برخی شبهاتی که در مورد توان نظامی کشور مطرح می‏شود، در مورد مذاکره با آمریکا و سیاست‏های کشور علیه نفوذ دشمن، سخنان بسیار مهمی را بیان داشتند. رهبر معظم انقلاب در این دیدار، مواردی از تحریفات دشمن و برخی از نیروهای داخلی دشمن و دیگران از قدرت نرم جمهوری اسلامی را خاطرنشان کردند. ایشان متذکر شدند که دشمن چگونه برای تحریف قدرت نرم جمهوری اسلامی تلاش می‏کند. هم‏چنین رهبر معظم انقلاب از برخی سخنان غلط که توان نظام کشور را تضعیف می‏کنند، انتقاد کردند و خاطرنشان ساختند که هیچ عاقلی توان دفاعی خود را کنار نمی‏گذارد و برخی از نظرات در باب این‏که کشورهایی با کنار گذاشتن توان دفاعی به پیشرفت رسیدند، غلط و نادرست است. ایشان این تصور که عامل از میان رفتن تهدیدها علیه نظام اسلامی چیزی غیر از توان دفاعی و اقتدار کشور است را غلط معرفی کردند و متذکر شدند که باید از تحریف عوامل قدرت نرم نظام اسلامی جلوگیری کرد. پیام تشکر رهبر معظم انقلاب

از کاروان پارالمپیکی شهدای منا

تقدیر رهبر معظم انقلاب از کاروان پارالمپیکی شهدای منا، از جهات مختلف قابل توجه است. این کاروان به نام شهدای منا نام‏گذاری شده بود. این کاروان دستاوردهای قابل توجهی در مسابقات سطح عالی جهانی داشت و با زنده کردن ارزش‏ها و توجه دادن به آن، علاوه بر قهرمانی توانست کسب جایگاه پهلوانی نیز داشته باشد. هم‏چنین موفقیت بین‏المللی این جانبازان و معلولان، نشان از روحیه نشاط و ایمان و اعتماد به نفس و سخت‏کوشی دارد و این درس را برای همگان دارد که اراده‏های قوی می‏تواند بر سختی‏ها و موانع غالب شود.

در هفته‏ای که گذشت، متاسفانه شاهد آن بودیم که برخی از مسؤولان دولتی، موضعی ناصحیح نسبت به خطبه‏های نماز جمعه و خطیبان محترم جمعه کشور گرفتند و مدعی شدند که توقع دارند مباحث دیگری در خطبه‏های نماز جمعه مطرح شود و مباحثی مثل اف.‏ای.تی. اف نباید در نماز جمعه مطرح شود. در همین رابطه برخی از مسؤولان مدعی شدند که (در مورد اف. ای.‏تی.اف، اتهام‏هایی مطرح شد که مسؤولان ذی‏ربط برای پاسخگویی اقدام کردند اما این نوع مباحث را نمی‏توان در گفت‏وشنود مطبوعاتی جمع‏بندی کرد. این نظام در هم ریخته نیست. همان‏طور که توقع داریم، تریبون‏های نماز جمعه به وظیفه خود عمل کنند، ما شورای امنیت ملی داریم و این مباحث باید در این شورا بحث شود. جای این مباحث آن‏جاست. گاهی پرسش‏هایی در رسانه‏ها مطرح می‏شود و طرف مقابل در جایی قرار می‏گیرد که مجبور می‏شود مطلبی را بگوید… ما برخی مسایل را از تریبون‏های عمومی دیگر کشورها نمی‏شنویم، چرا کاری می‏کنیم که مسؤول یا سؤال‏شونده یا نتواند پاسخ را بگوید یا پاسخی را بدهد که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد. در مورد اف.‏ای.‏تی.‏اف، شورای عالی امنیت ملی جمع‏بندی و اطلاع‏رسانی می‏کند، همه تصمیمات این دولت نسبت به منافع ملی، ‏بی‏توجه نیست و مصالح ملی را مورد توجه قرار می‏دهیم.)

چنان‏که مشخص است، از نظر این مسؤولان، ائمه جمعه کشور باید مانند امام جمعه‏های دیگر کشورها عمل کنند و از گفتن نصایح مشفقانه و تذکرات اصلاح‏گرانه خودداری کنند. واقعا باعث تاسف است که مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی برای امام جمعه‏های نظام اسلامی الگویی از خارج معرفی کند و بگوید (ما برخی مسایل را از تریبون‏های عمومی دیگر کشورها نمی‏شنویم) آیا این مسؤولان توقع دارند امام جمعه در ایران مانند ترکیه، مصر و عربستان باشد که از دولت برایش متن نوشته‏شده بیاید و هیچ اراده و استقلالی از خود نداشته باشد. چنین موضع‏گیری‏هایی اهانت به جایگاه امامت جمعه و زیر سؤال بردن نهاد نماز جمعه است.

از سوی دیگر این افراد مدعی شدند که چون شورای عالی امنیت ملی وجود دارد دیگر نمازهای جمعه نباید در این‏باره سخنی بگویند. این در حالی است که نهاد امامت جمعه قرار نیست جای شورای عالی امنیت ملی را بگیرد و نگرفته است. آیا این‏که امام جمعه‏ای مشفقانه و پدرانه به مسؤولان نظام تذکر دهد که قراردادی یا فعالیتی می‏تواند خطرناک باشد، دخالت در کار شورای عالی امنیت ملی است. با این توجیهات باید همه تریبون‏های عمومی و منابر و سخنرانی‏ها و مطبوعات و رسانه‏ها و… را تعطیل کنند و همه فقط حرفی را بزنند که این آقایان مسؤول را خوش آید. قطعاً موضع نظام اسلامی و دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس جمهور نیز این نیست که منتقدان و تذکردهندگان و… را ساکت کنند و به بهانه وجود شورای عالی امنیت ملی، از هر سخن دیگری جلوگیری به‏عمل آورند.

متاسفانه در بیان مذکور چنین تلقی شده است که موضع‏گیری ائمه جمعه باعث در هم ریختن کشور می‏شود و حتی به‏گونه‏ای اهانت‏آمیز بیان داشتند که گویی موضع‏گیری مصلحانه و مشفقانه ائمه جمعه کشور در مورد این مسأله و مسائلی از این‏دست، باعث در هم ریختگی در نظام می‏شود. در پاسخ به این مطلب باید توجه داشت که اولا نماز جمعه منبر نظام اسلامی است و موضع‏گیری ائمه جمعه بر اساس سیاست‏های کلان رهبری نظام و در جهت تقویت دولت و دیگر قوای کشور می‏باشد و نصایح آن‏ها مشفقانه و دلسوزانه است. ثانیاً لازمه نقدپذیری و اصلاح اشکالات آن است که همه مسؤولان گوش شنوا و صبر و تحمل لازم را نسبت به نقدها داشته باشند و از این‏جهت به مسؤولان دولتی توصیه می‏شود که نقدپذیری را ملاک عمل خویش قرار دهند و در برابر نقدهای مشفقانه، موضع ناصحیح اتخاذ نکنند و بدانند که شنیدن نصایح خیرخواهانه روحانیت انقلابی که در جایگاه امامت جمعه قرار گرفته‏اند به نفع دولت است. هم‏چنین باید توجه داشت که امام جمعه موضع جناحی و کینه‏توزانه علیه دولت یا مسؤول خاص دیگری ندارد زیرا جایگاه امام جمعه، جایگاه عدالت و تقوا و دعوت به عدالت و تقواست و از چنین رفتارهای خلاف تقوایی خودداری می‏شود.

امام جمعه توپ آغاج ضمن تبریک مجدد دفاع مقدس بیان داشت:  دوره دفاع مقدس یکی از مقاطع فراموش‏نشدنی و بی‏نظیر تاریخ ایران و خود یک مقطع تاریخی بسیار مهم است. مردم ایران در شرایطی که تازه با نهضت اسلامی خود توانسته بودند حکومتی جدید را در کشور شکل دهند و هنوز ساختارهای سیاسی و نظامی جدید را آرایش نداده بودند و تحت فشارهای تبلیغاتی و اقتصادی برخی قدرت‏های بزرگ بودند و آشوب‏های داخلی در بعضی از نقاط کشور در جریان بود، دچار تهاجم نظامی ارتش عراق شدند. در حین جنگ هم کشور مواجه با ترورهای منافقین و اختلافات سیاسی در سطح مقامات بالا ازجمله ریاست جمهوری شد. از آن‏طرف، کشور عراق از همه امکانات برای شروع یک جنگ برخوردار بود، مشکل مالی نداشت و حمایت تسلیحاتی هم می‏شد و تبلیغات جهانی هم به نفع وی بود. در چنین وضعیتی ایران توانست به مقابله با قوای متجاوز عراق بپردازد و همه سرزمین‏های اشغالی خود را با عملیات نظامی باز پس بگیرد و برای نخسین‏بار، یک وجب از خاک کشور هم در تصرف ارتش متجاوز باقی نماند.

۲- جنگ، فشار و مشکلات زیادی را برای ملت و دولت ایران به‏وجود آورد و روزهای سختی را به تجربه گذاشت. این فشارها و مشکلات و به‏ویژه تحریم‏های اقتصادی و تسلیحاتی باعث شد تا قدرت عظیمی مثل سپاه پاسداران پدید آید که متکی بر توانمندی‏ها و ظرفیت مردم، نیروهای عظیم و داوطلب بسیجی را سازماندهی کند و به‏عنوان قدرت اصلی پیشروی به سمت مواضع دشمن به‏کار رود. در همین حال، ارتش ایران تا حدود زیادی از وابستگی به آمریکا بیرون آمد و بر قابلیت‏ها و توانمندی‏های خود تکیه کرد.

۳- در حقیقت جنگی که با یک غافلگیری راهبردی، موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود، به یک فرصت راهبردی برای نمایش و اثبات ظرفیت‏ها و توانمندی‏های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏های بلند انقلاب مبدل شد.

۴- عرصه نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ایران را باید عرصه اثبات و قابلیت مدیریت جهادی دانست، مدیریتی که با انگیزه حقوق‏های نجومی در پی پست و مقام نیست. برای کار و تلاش شب و روز نمی‏شناسد و مهم‏تر از همه با روحیات از خودگذشتگی و ایثار همچون عرصه دفاع مقدس تلاش می‏کند که برای آن مثال‏های زیادی هم از میان فرماندهان نظامی می‏توان زد و هم از میان صنعتگران نظامی؛ در مورد اخیر شاید تلاش‏های شبانه‏روزی شهید تهرانی مقدم در به ثمر رساندن بخشی از توان موشکی ایران نمونه بارز آن است.

۵- در این دوران، ملت ایران توانست نمونه عملی از الگوی مقاومت اقتصادی و مقاومت هوشمندانه را به منصه ظهور برساند که طی ۲ دهه پس از آن نیز بر پایه همین الگو توانسته است با دشمنی‏های خارجی مقابله کند. ضمن این‏که به نظر می‏رسد اتکای بر راهبرد مقاومت هوشمندانه در آینده بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

۶- این تنها جنگی بوده است که ایرانیان حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی خود را به بیگانگان نداده‏اند. در قرون گذشته، طی دو جنگ ایران و روس، قسمت اعظمی از قلمرو ایران به بیگانگان واگذار گردید و همین امر، یعنی عدم توانایی حکومت ایران در مقابل دست‏اندازی بیگانگان به خاک خود، باعث گردید که در سال ۱۳۵۰ نیز با یک سناریوی شیطانی، استان چهاردهم یعنی بحرین را از ایران جدا ساخته و در صحنه بین‏المللی، استقلال آن‏را اعلام نمایند.

۷- طی ۳۸ سال گذشته ایران در عرصه صنایع دفاعی به‏رغم تداوم و گسترش تحریم‏ها، بیشترین پیشرفت‏ها را داشته و در برخی از عرصه‏ها نظیر موشکی و تولید پهباد توانسته به قدرت بلامنازع در منطقه تبدیل شود، به‏نوعی که حتی توان ایران در این عرصه در تلفیق با روحیه ایمان و عزم ملی مردم و نیروهای مسلح ایران سبب شده که حتی مفهوم بازدارندگی نیز در میان مفاهیم استراتژیک در جهان معاصر تغییر یابد.

۸- از جلوه‏های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه‏ترین و زیباترین مناجات‏ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می‏داشت، به آنان قدرت روحی می‏بخشید و تحمل سختی‏های نبرد را برای آنان آسان‏تر می‏ساخت. رزمندگان اسلام با دعا، از یک‏سو روح خود را همواره شاداب و با طراوت نگاه می‏داشتند و از سوی دیگر، امداد و نصرت الهی را با خود همراه می‏ساختند.

۹- یکی از ارزش‏هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی‏های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت‏طلبی است. رزمندگان اسلام از آن‏جا که دفاع در برابر تهاجم بعثیان را مقدس می‏دانستند و کشته شدن در این‏راه را برای خود، مرگی سعادت‏آفرین و افتخارآمیز ارزیابی می‏کردند، نه تنها از دادن جان دریغ نمی‏ورزیدند که شیفته آن بودند. شهادت‏طلبی رزمندگان اسلام به‏عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق در برابر جبهه باطل بود.

۱۰- شاید یکی از عرصه‏هایی که می‏توان برای اثبات و امکان‏پذیری «اقتصاد مقاومتی» مثال زد، عرصه تولید و تجهیزات دفاعی باشد، عرصه‏ای که صفر تا صد آن متکی به توان داخلی است و اصل حاکم بر آن نیز «ما می‏توانیم»؛ مثال بسیار زیبایی که مقام معظم رهبری با هدف فرهنگ‏سازی و تشویق دولتمردان در این‏زمینه زدند و آن تبدیل موشک‏های دوربرد به موشک‏های نقطه‏زن دوربرد است که نمونه‏ای از تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

۱۱- مهم‏ترین دستاورد فرهنگی دفاع مقدس، توسعه اندیشه مترقی ولایت فقیه در جهان و تأثیر آن در هدایت جنگ و مدیریت درگیری با کفر است.

ما افتخار می‏کنیم که در این نبرد طولانی و نابرابر، فقط با تکیه بر «سلاح ایمان» و «توکل بر خدای بزرگ» و «دعای بقیه‏الله عجل‏الله‏تعالی فرجه» و «اعتماد به نفس» و «همت دلاورمردان و شیرزنان صحنه کارزار» به پیروزی رسیده‏ایم و خدا را سپاس می‏گزاریم که منت هیچ قدرت و کشور و ابرقدرتی در جنگ بر گردن ما نیست و مردم کارآزموده و متوکل ما با استعانت از ذات مقدس کبریا، یکّه و تنها و مظلومانه بر مشکلات بسیاری از طرح و عملیات و بسیج و آموزش نیروها تا نیاز تسلیحاتی کشورمان فائق آمده است و علاوه بر موفقیت‏های اعجازگونه‏ای که در صحنه‏های دفاع از کشور اسلامی و بیرون راندن متجاوزین از هزاران کیلومتر، به تحولات شگرف صنعتی از قبیل راه‏اندازی کارخانجات و دیگرگونی در خطوط تولید و ساختن و اختراع ده‏ها وسایل پیشرفته و مدرن نظامی، آن هم بدون حضور هیچ مستشاری و بدون هیچگونه کمک خارجی دست یافته‏ایم./

توپ آغاج؛

حجت الاسلامم حکیمی فر در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل بیان داشت: از همه دست اندر کاران سپاه ناحیه بیجار و سردار رجبی  فرماندهی محترم  سپاه قدس تشکر می کنم  ، مردم متدین توجه داشته باشند که مجهزترین اکیپ پزشکی درحسن آباد یاسوکند برگزار می شود .می توانند مراجعه نمایند و رایگان درمان شوند .

/ برگزاری یادواره  شهید آبروی محله از برنامه های شاخص شهرستان که ان شاء الله روز دوشنبه برگزار می شود حضور داشته باشند .

/مشکل آب از دیگر مسائل مهم و قابل پی گیری و مطالبه مردمی است .

/جلسه جوانان با اعضایی شورای اسلامی و همچنین بخشدار و شهردار و همه حضور داشته باشند در محل حسینیه مشکلات را بیان کنید  .
منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.