کد خبر : 1383
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1395 - 12:59

دیدار مسئولین شهرستان بیجار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

دیدار  مسئولین شهرستان بیجار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان فرهنگی شهرستان بیجار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفتند: همین که نسبت به وضعیت منطقه احساس مسئولیت کرده اید و سختی راه را تحمل نموده و به شهر قم آمده اید جای تقدیر دارد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان فرهنگی شهرستان بیجار که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفتند: همین که نسبت به وضعیت منطقه احساس مسئولیت کرده اید و سختی راه را تحمل نموده و به شهر قم آمده اید جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح  امروز در دیدار امام جمعه، فرماندار  و جمعی از مسئولان  فرهنگی  شهرستان بیجار  که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفتند: همین که نسبت به وضعیت منطقه احساس مسئولیت کرده اید و سختی راه را تحمل نموده و به شهر قم آمده اید جای تقدیر دارد.

این مرجع تقلید افزودند: در کلمات پیشوایان و اسلام تاکید فراوان شده که زندگی همیشه دارای مشکلات زیادی است و حتی حضرت علی(ع) فرمودند«دنیا سرایی است که مشکلات درآن زیاد است در مقابل این مشکلات، اسلام دستور به صبر و استقامت داده است.

ایمان در حفظ سختیها ممکن است

معظم له گفتند: اگر ایمان انسان آمیخته به صبر نباشد، فائده ای ندارد کسانی در حوادث موفق تراند که از حجم مشکلات نترسند، وارد میدان کارزار شوند و با سختی ها روبه رو شده و مقابله کنند.

 پذیرش خواسته دشمن یعنی برده بودن

ایشان با بیان اینکه مشکلات زیاد، بعضی از بیرون و بعضی از درون بر مردم تحمیل شده، اظهار داشتند: اگر می خواهیم  عزیز و سربلند باشیم، دنیا پرستان و استکبار مزاحم می شوند، چرا که مشکلات آنان پایان ندارد و هر روز یه چیزی مانند حقوق بشر و مسائل هسته ای را بهانه می کنند، می خواهند ما برده  آنها  شویم و خواسته های آنها هم پایان ناپذیر است؛ مهم ایستادن و مقابله کردن با مشکلات است.

اصول سه گانه مقابله با حوادث

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به تبعید خود به مهاباد و حضور بین اهل سنت اشاره کردند و  گفتند: اگر اصولی را رعایت کنیم، قطعا پیروزی از آن مسلمانان و جامعه اسلامی است، اولین اصول حفظ وحدت است. اهل سنّت همراه با تکفیری ها نیستند و مشکلی با شیعیان ندارند.

معظم له بیان داشتند: اصل دوم، حفظ امید است، نباید در برابر حوادث انفعالی برخورد کرد، خدا به مومنان و پیامبران وعده یاری و پیروزی داده است و این هم حتمی است.

حفظ هوشیاری یکی راهبردهای مقابله

 ایشان افزودند: اصول سوم برای مقابله با حوادث مراقبت و هوشیاری نسبت به نقشه های دشمن است، هرروز آنها با نقشه جدید وارد می شوند و الحمدلله تا کنون این فتنه ها خنثی شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که موقعیت منطقه بیجار حساس تر از سایر مناطق است و همین عنصڕ هوشیاری دراین منطقه بسیار می تواند کارساز و راهبردی باشد، گفتند: باید بیش از همه از جوانان و به خصوص فضای مجازی مراقبت کرد، فضای مجازی در اختیار دشمن است و از این طریق جوانان ما را از لحاظ فکری تغذیه می کند.

منبع: http://www.bijar.gov.ir/Default.aspx?TabId=50&nid=40339

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.