کد خبر : 1208
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1395 - 9:41

از تربیت دینی فرزندان غفلت نشود

از تربیت دینی فرزندان غفلت نشود

تولیت مدرسه امام عصر(عج) شیراز با تاکید بر تربیت دینی فرزندان اظهارداشت: اگر فرزندی در دامن خانواده مطابق اصول دینی تربیت شود، در نهایت شاهد اسلامی شدن جامعه خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد برکت، تولیت مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز در نشست اخلاقی این مدرسه که  پیرامون

تولیت مدرسه امام عصر(عج) شیراز با تاکید بر تربیت دینی فرزندان اظهارداشت: اگر فرزندی در دامن خانواده مطابق اصول دینی تربیت شود، در نهایت شاهد اسلامی شدن جامعه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد برکت، تولیت مدرسه علمیه امام عصر(عج) شیراز در نشست اخلاقی این مدرسه که  پیرامون مسئله تکریم برگزار شد، اظهار داشت: کهن سالی و خردسالی، دو مرحله مهم زندگی و عمر انسانی است. این دو مرحله از جنبه های مختلفی، نیاز به مراقبت دارد که مهمترین انها، مراقبت های اخلاقی است.

تولیت مدرسه امام عصر(عج) شیراز بیان کرد: ریش سفیدان و کهن سالان، سزرمایه گرانقدر هر خانواده و اجتماع اند. هریک از ما از زحمات فراوان و تجربیات آنان کمک گرفته ایم و امروز ما، وامدار دل سوزی های دیروز آنها است.

وی اضافه کرد: شناخت صحیح دوران کهن سالی و نیازهای سالمندان در این دوره، می تواند به فرزندان برای رفتار مناسب کمک کند.

استاد حوزه شیراز یادآور شد: قرآن کریم به فرزندان، توصیه می کند که در برابر سالمندان با گفت و گوی ملایم، فروتنی و تواضع، دعا کردن انجام وظایف نمایید.

مسئول مدرسه امام عصر(ع) شیراز در ادامه سخنرانی خود پدران و مادران روحانی را مخاطب قرار داد و گفت: کودکان و خردسالان برای خود، شخصیت و احترام قائلند و دوست دارند به شخصیت های آنان توجه شود و مورد احترام قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت: از این رو انتظار می رود که پدر و مادر به این گرایش فطری توجه کنند و روحیه کودکان را با عزت نفس، تربیت و تحکیم کنند؛ اگر فرزندی در دامن خانواده مطابق اصول دینی تربیت شود، در نهایت شاهد اسلامی شدن جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام برکت گفت: در مهمانی ها و دیدارهای خانوادگی و عمومی، کودکان و نوجوانان را مثل دیگران احترام گذارید و به شیوه ای خردمندانه تحسین کنند و از هرگونه تحقیر و تمسخر و به رخ کشیدن عیب ها بپرهیزند و حتی در محیط خانه نیز این نکته را از یاد نبرند.

وی در پایان این نشست اخلاقی گفت: سیره ی پیشوایان معصوم(ع) الگوی بسیار مناسبی در برخورد با کودکان است، نق برخی از برخوردها نشان می دهد که بزرگواران دین در سلام کردن به کودکان، عیب جویی نکردن از کودکان، خطاب کردن نیکو و مشورت مثال زدنی بودند.

منبع خبر: http://hawzahnews.com/detail/News/385521

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.