کد خبر : 1023
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395 - 7:22

هیئت رزمندگان شهرستان بیجار؛ دومین همایش “یاد یاران” را برگزار نمود

هیئت رزمندگان شهرستان بیجار؛ دومین همایش “یاد یاران” را برگزار نمود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ یاد یاران که با حضور بیش از ۲ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس در سالن ۹ دی سپاه بیجار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیجار نقش مهمی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پیروی از ولایت‌فقیه دارد. وی با اشاره به

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ یاد یاران که با حضور بیش از ۲ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس در سالن ۹ دی سپاه بیجار برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیجار نقش مهمی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پیروی از ولایت‌فقیه دارد.

وی با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان شهرستان بیجار در دوران دفاع مقدس، گفت: شهرستان بیجار، شهر پیشگامان جهاد و شهادت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رزمندگان شهرستان بیجار قبل از اینکه از طرف حکومت و دولت برای دفاع فراخوانده شوند،با حرکت خودجوش خود و مثال السابقون در حوادث مبارزه با ضد انقلاب و دفاع از مرزهای انقلاب در زمان جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند.

رضایی بیان داشت: حضور ۱۳ نفر از دانش آموزان یک کلاس درس از شهرستان بیجار به‌صورت گمنام سندی بر طلیعه پیشگامان جهاد و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: نام پیشگامان جهاد و شهادت و یا شهر یاران انقلاب از نام‌های بامسما است که می‌توان برای شهرستان بیجار بکار برد که دلیل اصلی این نام‌گذاری این است که مردم این دیار از یاران صدیق امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و امام منتظر (عج) هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب و قبل از آن دو نوع امید وجود داشت: گفت: عده‌ای از ابتدای انقلاب و قبل از آن امیدوار به خدا و مردم و عده‌ای دیگر هم امید به آمریکا و دست‌نشانده‌های آن را داشتند. رضایی اظهار داشت: افرادی که در قبل از انقلاب و بعدازآن به آمریکا و دست‌نشانده‌های آن امید داشتند به هیچ دستاوردی از این امید نرسیدند و هر موفقیتی تاکنون برای انقلاب اسلامی حاصل شده است از توکل و امید به خدای متعال و امدادهای غیبی است.

سرلشکر رضایی افزود: امید آقای مصدق به آمریکا یکی از قصه‌های تلخ تاریخ ایران است، آمریکا نه‌تنها به او کمک نکرد بلکه فضایی را ایجاد کرد تا او را دستگیر و محاکمه کردند، همین مسئله در زمان دولت موقت و آقای بنی‌صدر اتفاق افتاد و تا امروز چند بار اتفاق افتاده است چرا برخی روشنفکران ایران به دنبال سراب می‌روند ولی نام آن را امید می‌گذارند؟ امید به امریکا سرابی بیش نیست. بیایید از امریکا ناامید شوید و به ملت ایران و توانایی‌های خودتان امیدوار بشوید. وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: امید واقعی به جوانان و میدان دادن به آن‌ها و امیدواری به مردم وظیفه اصلی مسئولان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به محرومیت شهرستان بیجار، افزود: چرا شهرستان بیجار با توجه به قدمت و پیشینه آن تاکنون محروم مانده است و چرا صنعت به این شهرستان ورود پیدا نکرده است؟

رضایی با توصیه به دوستان خود در دولت گفت: باید حداکثر تلاش خود را باید رفع محرومیت مناطق محروم بکار بگیرید و به‌جای امید کاذب و سراب به خارج از کشور به حمایت از جوانان و در اختیار گذاشتن منابع، امید واقعی به آن‌ها داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیان داشت: با آموزش صنعت، کشاورزی و حمایت دانشگاهیان از طرح‌ها، اقتصاد مقاومتی را مردمی کنیم. وی تأکید کرد: مسئولان ما این را بدانند آمریکایی‌ها به آن‌ها اعتماد نخواهند کرد، زیرا آن‌ها به شاه هم اعتماد نکردند به ضدانقلاب هم اعتماد نکردند و مصداق بارز این سخن بلائی استکه بر سر شاه و صدام آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید اقتصاد کشور ایران مردمی شود، بیان داشت: با مردمی کردن صنعت، کشاورزی و تولید و در اختیار قرار دادن تسهیلات و مجوزها باید مردم را درگیر و وارد مسائل کنیم تا خودشان ایجاد شغل نمایند. رضایی با تأکید بر اینکه در حال حاضر پل ارتباطی مردم و دولت هموار نیست، گفت: یاران انقلاب، امام و رهبری، مانند رزمندگان گمنام دوران دفاع مقدس می‌توانند با عنوان پل ارتباطی دولت و ملت واقع شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یاران انقلاب در شرایط کنونی باید در نقش کارآفرینان مردم را توانمند سازند تا آن‌ها بتوانند امکانات را از دولت بگیرند و باهدف ایجاد تولید و شغل آن را در اختیار بگیرند. وی تأکید کرد: کارآفرینان باید معتقد به انقلاب اسلامی و دلسوز نظام باشند و به دنبال آن نباشند امتیازی از دولت بگیرند و برای خانواده خود صرف کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نباید تکرار کارهای گذشته باشد، بیان داشت: تشکیل نهضت مردمی اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین راه‌حل مشکلات اقتصادی مانند مهاجرت، تولید، اشتغال و بیکاری است
منبع خبر سایت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بیجار: http://bijarbidar.ir/index.php/welcome/item/412-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%C2%AB%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%C2%BB-%D8%A8%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%B1
تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.