کد خبر : 911
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1395 - 13:59

مشروح خطبه های نماز جمعه شهر توپ آغاج:

مشروح خطبه های نماز جمعه شهر توپ آغاج:

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکیمی فر ظهرامروز۳اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه شهر توپ آغاج ضمن تبریک سالروزولادت امیرالمومنین علیه السلام و استفاده از فرصت های ماه رجب اظهارداشت: زمینه‏‌های کسب بصیرت دینی. یاد خدا: اولین و مهم‌ترین عامل بصیرت افزایی، یاد خدا است.. تدبّر در قرآن: در اندیشه

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه توپ آغاج؛ حجت الاسلام حکیمی فر ظهرامروز۳اردیبهشت در خطبه های نماز جمعه شهر توپ آغاج ضمن تبریک سالروزولادت امیرالمومنین علیه السلام و استفاده از فرصت های ماه رجب اظهارداشت: زمینه‏‌های کسب بصیرت دینی. یاد خدا: اولین و مهم‌ترین عامل بصیرت افزایی، یاد خدا است.. تدبّر در قرآن: در اندیشه علوی یکی از عوامل بینش‌افزا، تلاوت قرآن و تدبّر در آیات آن است.

. تقوا: فروزان شدن چراغ هدایت در قلب انسان پرهیزگار.

. عبرت‌انگیزی: هر که به دیده عبرت به آن (دنیا) نگریست او را بینا کرد.

. عدم دنیاپرستی: دنیا ابتدای آن سختی و مشقت، و پایان آن نابودی است.

. اندیشیدن: فکر و اندیشه موجب راهنمایی است، فکر سبب رشد عقلی است. اعتکاف فضای بسیار ارزشمندی را برای خالی شدن از پیرایه‌های مادی فراهم نموده، به انسان این امکان را می‌دهد تا با زبان روزه و در خانه خدا به عبادت پرداخته و به خود بیاندیشد و به محاسبه نفس خود بپردازند.

وی افزود: از منظر قرآن کریم سنت حسنهٔ اعتکاف در سیرهٔ انبیا و اولیا الهی جایگاه ویژه‌ای داشته است و ماده «عکف» بارها در کلام وحی به کار رفته است. خداوند متعال در سورهٔ بقره از عهد و پیمان خود به دو تن از پیامبرانش خبر می‌دهد که: «و با ابراهیم و اسماعیل پیمان بستیم که خانه‌ام را برای طواف کنندگان و اعتکاف‌کنندگان و رکوع کنندگان وسجده‌گزاران [از هر آلودگی ظاهری و باطنی] پاکیزه کنید.» [سوره بقره/۱۲۵

امام جمعه توپ آغاج بیان داشت: ابعاد خودشناسی در کلام امام علی(ع)

ارزش معرفت نفس:

همین شناخت برای انسان بس که نفسش را بشناسد. و خودشناسی، سودمندترین شناخت است.

زیان‌های نشناختن نفس :

آنکه خود را نشناسد، به غیر خود نادان‌تر است. و کسی که نفس خود را نشناسد، از راه رهایی دور می‌افتد و در گمراهی و نادانی‌ها فرو می‌غلتد.

خودشناسی؛ کلید فهم حقایق :

آنکه خود را بشناسد، به پایان هر معرفت و علمی رسیده است.

خودشناسی، مرادف خداشناسی :

هر کس نفس خود را بشناسد، خدایش را شناخته است.

غرر الحکم و درر الکلم، حکمت ۷۰۳۶

خطبه دوم

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی فر در خطبه دوم ضمن توصیه خود و مومنین به رعایت تقوای الهی اظهارداشت: ماه رجب، ماه بندگی خدا و فراهم شدن زمینه‌ای برای راز و نیازی خالصانه و عاشقانه با خدای متعال، افراد مختلف اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، جوان و نوجوان شور و شوق خاصی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف دارند تا سه روز با خود و خدای خویش خلوت نموده و توشه‌ای برای بهره‌وری بهتر از ماه مبارک رمضان بردارند.

اعتکاف، یکی از جامع‌ترین و زیباترین مراسم عبادی است که از سوی پروردگار متعال تعبیه شده، از نظر آیین و آداب، چیزی شبیه حج است. هم دارای فضیلت اقامت در خانه خداست، هم فضیلت «زمانی» دارد، اگرچه واجب نیست اعتکاف‌ها در ایام خاصی باشد اما معمولاً در فرصت‌های بسیار زیبا مانند ماه رجب و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و از ظرفیت‌های عظیم ملکوتی و معنوی این ماه‌های الهی در آن استفاده می‌شود.

وی افزود: «اعتکاف» ایستگاهی است در مسیر زندگی شلوغ ما؛ زندگی ما خیلی شلوغ است و هر روز هم شلوغ‌تر می‌شود بالأخره این سرو‌صداهای دلفریبی که خودِ طبع دنیا دارد، شیاطین انس و جن در آن می‌دمند. در این آشفتگی‌و شلوغی، خداوند تبارک و تعالی یک فرصت آرام و خلوتی را با ویژگی‌ها و ظرافت خاص خودش به‌عنوان یک عبادت در نظر گرفته است، مثل یک اقامتگاهی است که شخص مؤمن وقتی در این مسیر شلوغ و پرفراز و نشیب مستقر می‌شود، در خُنکای سایه درخت لطف و عنایت پروردگار رحل اقامت می‌کند و در فرصت داده‌شده در خانه خدا بیتوته کند، رختخواب به مسجد ببرد و این به‌معنای قرار گرفتن در مسیر دوستی و رفاقت با پروردگار عزیز است تا فارغ از دل‌مشغولی‌های عادی و جاری زندگی و پیگیری کارهای معمول روزمره بتواند به خودش بیندیشد؛ به مبدأ، معاد، به آینده و به نیازهای واقعی روحی و معنوی خویش فکر کند و در واقع فرصتی است برای بازآفرینی شخصیتی.

خطیب جمعه توپ آغاج تصریح کرد: پند و اندرز سیدبن طاووس به معتکفان‌

کمال اعتکاف آن است که انسان عقل و دل و دیگر اعضای بدنش را تنها به اعمال صالح متوجه سازد. معتکف ‌باید فکر و جان خود را با مراقبه به‌خوبی کنترل کند و از چیزهایی که روزه‌دار باید از آن‌ها بپرهیزد، کاملاً خودداری نماید؛ بلکه دقت و مراقبه معتکف باید به‌مراتب بیشتر از روزه‌دار باشد؛ زیرا او هم روزه‌دار است‌ و هم معتکف. او با خدای خود عهد کند که با تمام وجود به او روی آورد و رویگردانی و غفلت از او را کنار نهد.

خطیب نمازجمعه توپ آغاج در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب کبری نماد صبر و پایداری گفت: حضرت زینب کبری (س) را الگوی کامل صبر، استقامت و مجاهدت دانست و گفت: به یقین حضرت زینب(س) والاترین اسوه در همه ابعاد زندگی است و با منش، رفتار متعالی و بی نظیر خود به همه جهانیان و آزاد اندیشان عالم نشان داد که در سایه ایمان به خدا و پیروی از ولایت معصومین (ع) سخت ترین مشکلات بر طرف می شود.

حکیمی فر با بیان این که نخستین راه برای گام برداشتن در مسیر شناخت این بانوی بزرگوار، بازگویی دقیق و صحیح شخصیت، اندیشه، فکر، سخنان و درس های زندگی ایشان است، ادامه داد: زنان مسلمان اگر حضرت زینب(س) و ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت این بانوی بزرگوار را الگو خود قرار دهند به حتم در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند شد.

بخش دیدار مقام معظمم رهبری

حجت الاسلام حکیمی فر در بخش دیگرسخنان خود با اشاره سخنان مهم رهبرانقلاب دردیدار هزاران نفر از تشکل های دانش آموزی روز چهارشنبه بیان داشت:حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در این دیدار با اشاره به بیانیه دولت پوک آل سعودبرعلیه حزب الله بیان داشتند داشتند: با وجود تهدیدهای عملی و تبلیغاتی فراوان، امروز حزب الله لبنان پیکره رشید خود را در دنیای اسلام نشان می‌دهد و محکومیت آن در یک ورق پاره به‌وسیله دولتی فاسد، وابسته، توخالی و پوک، هیچ اهمیتی ندارد.

حکیمی فر با بیان اینکه جنگ نرم علیه اعتقادات جوانان وجود دارد بیان داشت: هم‌اکنون جنگ نرم بر ضد نظام اسلامی در جریان است و ما باید به‌جای دفاع صِرف، حمله نیز انجام دهیم، گفتند: اگر در قرارگاه و سنگرها، افسرانی متدین، انقلابی، مصمّم، هوشیار، پرکار، صاحب اندیشه، شجاع و فداکار داشته باشیم، می توان نتیجه گرفتن در این نبرد را حدس زد.

حکیمی فر خاطرنشان کردند: رهبر انقلاب اسلامی همچنین در این دیدار خطاب به جوانان بیان داشتند: اما اگر در این جنگ نرم، افسرانی تسلیم‌پذیر، فریب خور، اعتماد کننده به لبخند دشمن، بی انگیزه، بی فکر، بی اعتنا به سرنوشت خود و دیگران، و سرگرم غرائز، در قرارگاه و سنگرها باشند، نتیجه نبرد کاملاً مشخص است.

بخش بین الملل

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه با بیان اشاره به اجلاس کنفرانس همکاریهای دولت های اسلامی بیان داشت: آنچه در اجلاس کنفرانس همکاریهای اسلامی در ترکیه اتفاق افتاد، بهترین گواه بر سیاستهای شیطانی عربستان سعودی در اجرای اهداف شوم استکبار به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، علیه ملت ایران است. مهم‌ترین تکیه کلام و محوری‌ترین چیزی که به شکلهای گوناگون در ادبیات دشمنان و بدخواهان بزرگ و کوچک و داخل و خارج انقلاب و جمهوری اسلامی شنیده می‌شود، تغییر رفتار مردم ایران است.

حال باید توجه داشت که مراد از تغییر رفتار چیست؟ و علت اصلی دشمنی با ملت ایران کدام است؟!

آیا اگر مردم ایران و دولتمردانش همچون برخی کشورهای وابسته، در تکاپوی استقلال، عزت و پیشرفت نبود باز هم آماج این همه تهاجمات ناجوانمردانه قرار می‌گرفت؟ آیا اگر همچون قبل از انقلاب، اجازه می‌داد تا هر آدم صورت‌نشسته و پلشتی از هرجای دنیا به‌عنوان مستشار و یا هر عنوان پوچ دیگری ضمن بهره‌مندی از حق مصونیت قضایی (کاپیتولاسیون) علاوه بر مأموریت غارتگری و چپاول، حق توحش نیز از کشور ایران دریافت می‌نمودند، بازهم تحت فشارهای گوناگون قرار می‌گرفت؟

به‌راستی انقلابی که تحقیرها و ذلت یک ملت را به آقایی و استقلال و اقتدار وصف‌ناشدنی تبدیل کرد و از کشوری که برای کمک به اسرائیل سرباز و نیروی نظامی اعزام می‌نمود، قدرتی ساخت که اکنون با افتخار در خط مقدم مقاومت و مبارزه با غده سرطانی جهان اسلام یعنی اسرائیل غاصب و خون‌آشام حتی آبروی کشورهای عربی را نیز خریده است، چرا باید این‌گونه مورد بی‌مهری و فشار و تهاجمات کور از ناحیه مدعیان مسلمانی و حقوق بشری قرار بگیرد؟

تغییر رفتار در ادبیات دشمنان ملت ایران، یعنی ارتجاع و بازگشت به همان دوران ذلت‌بار و بردگی ستم‌شاهی.

امام جمعه توپ آغاج همچنین گفت: آنچه در فرایند مذاکرات هسته‌ای و نیز مقطع پسابرجام هدف اصلی طرفهای غربی مذاکرات به‌ویژه آمریکا بود، تغییر رفتار با چنین ماهیتی بود که به فضل الهی با هوشمندی و درایت رهبری عزیز و حکیم انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی فرزندان انقلابی ملت ایران، برای نظام سلطه تأمین و تحصیل نگردید و لذا اکنون که نقشه‌های شوم آنان با منطق و اراده و مقاومت ملت ایران در اوضاع پسابرجام و نیز در اعمال توطئه‌های منطقه‌ای در قالب جنگ نیابتی و تشدید شکاف و اختلاف (شیعه و سنی) و تجزیه کشورهای اسلامی و در نهایت انزوای جمهوری اسلامی به لطف الهی نقش بر آب گردیده و در حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری همچون داعش به‌ویژه در عراق و سوریه، تیرشان به سنگ خورده و در برابر اراده و ایستادگی ملت مظلوم یمن به چالش جدی کشیده شده‌اند، طبیعی است که نوک پیکان را وقیحانه به سمت ایران سرافراز و ملت سلحشورش نشانه بروند. کسانی که خود سرخطهای اصلی شرارت و ناامنی در منطقه می‌باشند، با ژستی منافقانه در اجلاس و کنفرانسی که انگیزه اصلی‌اش ارتقاء همکاری کشورهای اسلامی به‌ویژه علیه صهیونیزم و اسرائیل می‌باشد، بی‌شرمانه علیه ملت و دولت ایران اسلامی عربده می‌کشند و ایران را به تغییر رفتار دعوت کرده و به عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و دخالت در امور کشورها که خود مروج آن هستند، متهم می‌سازند. گوئیا سران نالایق و شکم‌باره سعودی به دستور مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و انگلیس این روزها مأموریتی جز فشار بر ایران برای تغییر رفتار ندارد و البته مراد از تغییر رفتار، دست برداشتن از تمامی آرمانها و ارزشهای انقلاب و حمایت از ملت‌های مظلوم و جنبش‌های اسلامی مردمی اعم از شیعه و سنی است.

حکیمی فربیان داشت: عربستان این روزها در رودررویی با ایران اسلامی هماهنگ و با تمام قدرت و جسارت و بدون کمترین ملاحظه‌ای ظاهر گردیده است و البته عصبیتها و جسارتهای عربستان ناشی از ضربه‌هایی است که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در عراق و سوریه و شکستهای پی‌درپی تروریستهای داعشی و تکفیری و عوامل وابسته به آن‌ها در منطقه دریافت نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان همواره به‌عنوان عامل تفرقه جهان اسلام و حامی تروریسم به‌ویژه جریانهای تکفیری و داعش که امروزه بلایی برای امنیت بین‌المللی گردیده است، باید محکوم گردد.

حکام آل سعود به‌خاطر ارتباطات آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی و بلکه حمایت و تقویت سیاستهای غاصبانه و وحشیانه اسرائیل باید مورد سرزنش جدی و فراگیر قرار گیرد.

علی‌رغم خوش‌بینی برخی در داخل کشور، برجام وسیله محکی برای نظامهای غربی به‌ویژه آمریکا قرار گرفته است تا باری دیگر بی‌صداقتی و بدعهدی آنان در منظر افکار عمومی دنیا و ملت شریف ایران به اثبات برسد. (عدو شود سبب خیر، گر خدا خواهد)

اوضاع پسابرجام تا به امروز نشان داده است که تعهدات کاغذی بازیگران سیاست و قدرت در عرصه برجام همان بچه‌گول‌زدنی و یا بازی‌های حیله‌گرانه‌ای است که در برابر اراده و هوشمندی و انسجام ملی ایرانیان قهرمان، به‌منزله حنای بی‌رنگی می‌ماند که دلبستگی و امید به آن هرگز از سر عقل و منطق نخواهد بود (در این‌راستا سخنان صادقانه رئیس‌کل بانک مرکزی جناب آقای سیف درباره عایدی نداشتن برجام قابل توجه است.) و البته پیشرفت و عزت روزافزون و همه‌جانبه کشور در گرو راهبردها و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اصرار بر آرمانها و ارزشهای ملی، انقلابی و اسلامی می‌باشد

بخش منطقه سیلتان

حجت الاسلام حکیمی فر ضمن تبریک سالروز تشکیل شورا،هفته شهروشهروند ۹تا ۱۵اردیبهشت بیان داشت: مشورت از دستورات دینی است و خدای متعال مؤمنان را با این وصف تحسین می‌کند که «و امرهم شوری بینهم». بر همین اساس نظام شوراها در کشور اسلامی ما ایجاد شده است که بر اساس آن برخی از تصمیمات و مسؤولیت‌ها در کشور به‌صورت شورایی صورت می‌گیرد. توجه به مشورت و استفاده از فواید شورا و تلاش برای دوری از صدمات و اشکالات فعالیت‌های شورایی کاری است که در نظام اسلامی باید هر روز بیشتر از روز دیگر مورد توجه قرار گیرد. وظیفه نظام‌سازی بر اساس اسلام اقتضا می‌کند که به‌مرور اشکالات و نقایص همه ساختارهای ایجاد‌شده را شناسایی و برطرف کنیم و با افزودن بر کارآمدی و توانمندی و اسلامی بودن هرچه بیشتر این نهادها خود را به یک نظام اسلامی کاملا سالم نزدیک کنیم.

وی افزود: توجه به مشورت و استفاده از فواید شورا و تلاش برای دوری از صدمات و اشکالات فعالیت‌های شورایی کاری است که در نظام اسلامی باید هر روز بیشتر از روز دیگر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه توپ آغاج گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که شوراهای‌اسلامی شهر و روستا و دیگر نهادهای مرتبط با آن، خدمات و تلاش‌های فراوانی می‌کنند و زحمات زیادی ‌نیز در حیطه مسؤولیت خود متقبل می‌شوند. با این‌همه روند کار شوراها خالی از اشکال و نظام ایجادشده در این‌زمینه کامل و بی‌نقص نیست.

خطیب جمعه توپ آغاج یادآور شد: بته نباید این اشکال را به همه شوراها و همه اقدامات آن‌ها تسری داد اما باید توجه داشت که وظیفه نظام‌سازی بر اساس اسلام اقتضا می‌کند که به‌مرور اشکالات و نقایص همه ساختارهای ایجاد‌شده را شناسایی و برطرف کنیم و با افزودن بر کارآمدی و توانمندی و اسلامی بودن هرچه بیشتر این نهادها خود را به یک نظام اسلامی‌کاملا سالم نزدیک کنیم.

رئیس ستاداحیای امربه معروف و نهی از منکر توپ آغاج خاطرنشان کرد: فعالیت تخصصی و عالمانه‌،نظارت بر شوراها و ساماندهی آن‌،دروی از اسراف‌،تلاش برای خدمت به مردم‌

از اصلی‌ترین اهداف و کارکردهای شورا باید خدمت به مردم باشد. نباید شورایی شدن به‌صورت عملی شود که خدمت به مردم در حاشیه قرار گیرد و روند اداری و روال کارها به‌صورتی تو در تو و پیچ در پیچ شود که خدمت به مردم از روند اصلی کارها خارج شود.

امام جمعه توپ آغاج در ادامه ضمن هشداربه مراقبت دامداران از تب برفی گفت: ویروس عامل بیماری تب برفکی از جمله مقاوم‌ترین ویروس‌های شناخته شده در طبیعت است. تب برفکی، از واگیرترین بیماریهای دامی است که باعث خسارات اقتصادی قابل توجهی می‌شود. میزان مرگ و میر در دامهای بالغ، کم است. اما به دلیل ایجاد میوکاردیت ،‌میزان مرگ و میر در دامهای جوان زیاد است.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه با مردم متدین روستای سیدحسین دیدار داشتم و از تلفات ۱۲۰ راس گوسفندو ده راس گاو گزارشی ارائه کردندخاطرنشان کرد:مسئولان و عزیزان بهداشت درمان توجه جدی به این مساله داشته باشند، اقتصاد مقاومتی بخش عمده اش همین روستاها و توجه به روستا نشینی است.

وی گفت: شعار اقدام و عمل یعنی توجه و اهتمام جدی همه مسئولان به بحث تولید و آن هم تولید داخلی که توان و قدرت آن با تقویت کشاورزان ایجاد می شود.

امام جمعه توپ آغاج تصریح کرد: امیدیک کشاورز و دامدار به نگهداشت چند راس دام است، این باید با اولویت هرچه بیشتر صورت بگیرد ، نباید در خیلی موارد گیر بخشنامه ای به کارها داشت باید با روحیه جهادی به مسائل توجه شود البته امیدواریم مسئولان ستادبحران شهرستان مساله را بصورت جدی مورد پی گیری قرار دهند و حداقل بخشی از خسارت های که به کشاورزان وارد شده است جبران شود.

خطیب جمعه توپ آغاج همچنین هفته سلامت را فرصتی برای توجه به خود دانست و بیان داشت: همه ما نیازمند مراقبت و توجه جدی به سلامت روان خود هستیم این هفته به نام سلامت نام گذاری و هوای پاک نام گرفته است توجه به بهداشت پیرامون خودمان خیلی اهمیت دارد.

حجت الاسلام حکیمی فر همچنین بااشاره به رسیدگی مسئولان به بناهای مذهبی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ابنیه و اماکن مذهبی را قطب فرهنگی ذکر می کندمتاسفانه در حال تخریب شدن آن است که باید مورد توجه قرار گیرد .متاسفانه امامزاده یحی در حال تخریب است . اداره اوقاف و اداره میراث فرهنگی باید اهتمام جدی داشته باشند تا از این وضعیت خارج شود.
منبع:سایت توپ آغاج نیوز آدرس:http://toopaghajnews.blog.ir
http://toopaghajnews.blog.ir/1395/02/03/%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87%20%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2%20%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87%203%20%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D8%AE%D8%B7%DB%8C%D8%A8%20%D8%AA%D9%88%D9%BE%20%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%AC-%D8%AA%D9%88%D9%BE%20%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%AC
تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسن صفياري شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

خدا را سپاسگزار و شاکرم توفیقی شد سوم اردیبهشت ماه ۹۵ در نماز جمعه با شکوه شهر توپ آغاج شرکت نمایم و از خطبه های ارزشمند امام جمعه محترم حاج حکیمی فر که انصافا خطیبی توانا هستند بهره مند شوم.
شایسته است روستاهای اطراف به این فرضیه عبادی – سیاسی اهمیت ویژه دهند و با شرکت در این حماسه که در اهمیت نماز جمعه آیات و روایات و احادیث زیادی آمده است. مشتی محکم بر دهان یاوه گویان زنند.
انشاءالله هم روستایی های عزیزمان نیز در هر هفته با شرکت در نماز جمعه پر صلابت جمعه ضمن بهره مندی از فیوضات این نماز، با مسائل منطقه بیشتر آشنا شوند و از این طریق بتوانند مشکلات روستا را به گوش مسئولین محترم برساند.
نمونه بارز آن حضور امام جمعه محترم در چهارمین جلسه سیدحسینها بود که بخشی از خطبه ها دوم نماز به مسئله بیماری دامی روستای سیدحسین اختصاص دادند.
وظیفه می دانم به عنوان عضو کوچکی از اهالی آن روستا از حاج آقا حکیمی فر امام جمعه محترم تشکر نمایم که به دعوت اهالی روستا حرمت نهادند و با شرکت در جلسه مذکور موجب دلگرمی اهالی سیدحسین مخصوصا دامداران زیان دیده شدند.
همینطور از حضور ارزشمند حاج آقا امیدزاده قاضی محترم دادگستری شهرستان قروه، حاج مسلم نیا امام جماعت محترم روستای توپ آغاج ، جناب آقای داود نیا ریاست محترم ستاد نماز جمعه شهر توپ آغاج و جناب آقای اسلامی از عزیزان ستاد نماز جمعه تشکر و قدردانی نمایم. انشاءالله اجر و پاداش این حضور ذخیره دنیا و عقبی باشد. انشاءالله
بنابر حدیث شریف و منقول از رسول خدا(ص) که می فرمایند:« الا کلکم راعٍ و کلکم مسئول عن رعیته»، تمامی افراد جامعه اسلامی مسئولیت دارند و به اصطلاح مسئولیت جمعی دارند و در برابر نعمتهایی که خداوند به آنها عنایت فرموده و در رابطه با انسانها و مسلمانهای دیگر و … مورد سؤال قرار می گیرند.
مخصوصا کسانی که شرعا و قانونا وظایفی بر عهده دارند انشاءالله بیشتر توجه نمایند که البته همین طور هستند. انشاءالله