کد خبر : 64
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 - 1:30

رونمایی از وب سایت رسمی روستای سیدحسین بیجار

رونمایی از وب سایت رسمی روستای سیدحسین بیجار

سایت روستای سیدحسین، همزمان با سومین نشست هم اندیشی سیدحسینی ها رونمایی شد در شروع جلسه، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای شیخ شعبان خواجه لو، سی و هفتمین سالروز  پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه ی مبارکه فجر را تبریک گفتند و از  حضور ارزشمند عزیزان، مخصوصاً میهمانان گرانقدر  جلسه، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب

سایت روستای سیدحسین، همزمان با سومین نشست هم اندیشی سیدحسینی ها رونمایی شد

در شروع جلسه، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای شیخ شعبان خواجه لو، سی و هفتمین سالروز  پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه ی مبارکه فجر را تبریک گفتند و از  حضور ارزشمند عزیزان، مخصوصاً میهمانان گرانقدر  جلسه، حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید موسی محمودی نماینده محترم طلاب بیجار در شهر مقدس قم و جناب آقای حاج عبدالمطلب شهیدی از یادگاران عزیز دوران دفاع مقدس و از سرداران سپاه در جبهه و جنگ و اکنون هم در هیئت محترم رزمندگان اسلام بیجار منشاء خدمات و برکات هستند، تقدیر و تشکر کردند.

ضمناً ایشان، به نیابت از همه عزیزان، در پی درگذشت هم روستایی ارجمندمان مرحوم جناب آقای کربلایی حسین قلندری و سرکار خانم کربلایی مرادی همسر گرامی مرحوم حاج اکبر خان احمدی تسلیت گفتند و با خانواده های معذا اظهار همدردی کردند.

سپس حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید موسی نماینده محترم طلاب شهرستان بیجار در شهر مقدس قم سخنرانی فرمودند:

ایشان نیز با تبریک ایام الله دهه ی مبارکه فجر، یاد امام راحل، شهدا را گرامی داشتند. ایشان فرمودند ما باید نسبت به دهه ی فجر، شناخت داشته باشیم. بعضی از انقلابها هستند که مردم در یک مقطع زمانی دلسرد می شوند. ولی انقلاب اسلامی ایران به برکت معمار و  بنیانگذار اصلی انقلاب، حضرت امام(ره) هیچوقت چنین نشده است. حضرت امام(ره) مخصوصا با آن خلوص نیتی که داشتند و شهدای گرانقدری که تقدیم انقلاب شده و راهنمایی های داهینه مقام معظم رهبری مدظله العالی، این انقلاب را بیمه کرده و الان کشورهای منطقه مخصوصا کشورهای اسلامی از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند.

انصافا انقلاب اسلامی در بخشها و ابعاد مختلف دارای ثمرات، خیرات و برکاتی بوده مخصوصا در مباحث علمی جزو کشورهای اول منطقه و چه بسا در سطح جهانی است. ناامنی های کشورهای منطقه از جمله: یمن، ترکیه، پاکستان و سایر کشورهای منطقه را ببینیم و کشور خودمان را در ابعاد مختلف بخواهیم بسنجیم می بینیم حرف اول را می زند. اینها همه از  نعمات و برکات انقلاب اسلامی است که بایستی قدردان این نعمات باشیم. ان شاءالله.

وی در ادامه صحبتهایشان بیان فرمودند: حالا که به مناسبت این ایام فرخنده سایت روستای سیدحسین رونمایی می شود باید اهداف سایت مشخص باشد و مطالب سایت به روز باشد. ضمن گوشزد کردن مسائلی به ارائه راهکارهای مناسبی هم اشاره فرمودند.

ایشان اشاره ای به جلسات قبل، از جمله: جمع آوری مبلغ قابل توجه کمک مالی ، ایجاد سایت، ایجاد گروه در تلگرام و همین طور اهداء دویست متر زمین توسط جناب آقای ولی الله یارمحمدی برای ایجاد مکانی در قالب هیئت یا حسینیه بنام سیدحسینی ها داشتند.

همین طور به مراسم های مذهبی که در مناسبتهای مختلف در روستا برگزار می شود مخصوصا برنامه اربعین حسینی که چندین سال است برادران خواجه لو به همت اهالی روستا آن را برگزار می نمایند، مورد تحسین قرار دادند و فرمودند این گونه مراسم با این تعداد مدعو در منطقه کم نظیر است.

آقا عبدالمطلب  شهیدی:

با توجه به اینکه حاج آقا عبدالمطلب شهیدی یادگار گرانقدر  دوران دفاع مقدس، از خیل عظیم رزمندگان و سرداران آن دوران تاریخی هستند، اکنون بیش از  دو دهه از عمر گرانبهای خویش را در نهادهای انقلابی و مراکز مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سپری کردند.

ایشان از تشکیل اینگونه جلسات ابراز خوشحالی نمودند و همچنین برای کسانی که کار دین را پیگیری و انجام می دهند آرزوی توفیق و موفقیت کردند.

حاج آقا شهیدی در ابتدای فرمایشاتشان اشاره ای به گروه های بیجاری فعال در خود شهرستان بیجار، شهرها و روستاهای اطراف و همینطور در سایر شهرستانها از جمله: اسلامشهر و کرج داشتند و خدا را شاکر بودند  از این که بزرگوران این گونه فعالیت می نمایند.

ایشان توصیه کردند کارها را خیلی سخت نگیریم، پیچیده اش نکنیم. سعی کنیم جلسات را در منازل افراد تشکیل بدهیم این کار باعث محبت بیشتر و یا به قولی نمک گیر شدن افراد می شود که  بسیار مفید است. برای اینکه فعالیتها منظم و انسجام داشته باشد هیئت امنایی از افراد فعال تشکیل شود و از سایر افراد که توانایی هایی دارند از آنها در جای خود بهره مند شویم یا به نوعی اتاق فکری از این عزیزان تشکیل دهیم.

این گونه مراسم ها معمولا با هزینه های کمتر و بهتر برگزار می شود و باعث تالیف قلوب افراد و همکاری و نزدیکی دلها می شود.

ایشان در مورد جلسات عمومی و مراسم های مذهبی، ارشادات بجا و لازمی را ارائه فرمودند و با ذکر نمونه هایی، از جمله در مورد برنامه اربعین که هر سال الحمدولله انجام می شود نکات ارزشمندی  را بیان کردند.

همینطور مقایسه ای از عاشورا و اربعین حسینی داشتند، فرمودند: که عاشورا ایامی است که شیعیان در ماتم و عزا هستند ولی در اربعین با اینکه ماه حزن و اندوه است ولی خداوند برکتی به این نهضت داده، که شیعیان امیدوار و مسرور هستند در رابطه  با خون شهید اشاره ای به  سخنان شهید مطهری نمودند.

اشاره کردند به برنامه های اربعین که با ایجاد موکبهایی در مسیر نجف به کربلا  برپا می شود، این موارد را فرمودند تا بگویند که انجام کارها نیاز به مشارکت عمومی دارد.

مخصوصا توصیه کردند کارها مدیریت شود به طوریکه تقسیم کار صورت بگیرد و هر فرد وظایف مشخصی داشته باشد، جدول کار داشته باشیم.

همچنین ایشان تاکید داشتند برنامه ها بایستی سخنران محور باشد نه مداح محور، معمولا در برنامه های مداحی تا حدودی راحت تر از کنار مسائل می گذریم، ولی ما اعتقاد داریم روحانیون طبیب ما هستند.

سخنرانان را به روستا دعوت نماییم و چندین روز از برنامه های آنها استفاده کنیم. روحانیون نیز در این جلسات بیشتر با مردم مانوس و همراه شوند. با توجه به آداب و رسوم آن محل و منطقه صحبت کنند، راهنمایی و یا نسخه ارائه نمایند.

در رابطه با چگونگی اجرای برنامه ها در مساجد، راهنمایی هایی ارائه  نمودند، از جمله: چیدمان داخلی مسجد، پذیرایی از کودکان، با ذکر مثالی از یهود فرمودند: یهود برای اینکه کودکان با تورات بیشتر انس بگیرند، اوراق تورات را با مواد شیرینی خوشمزه آغشته می نمایند وقتی که کودکان با رطوبت دهان برگه های تورات را ورق می زنند از شیرینی و حلاوت آغشته به ورقهای تورات تحت تاثیر قرار می گیرند، بطوریکه در مغز کودک اثر می گذارد. ولی ما شیعیان حضرت علی(ع) با این همه فرهنگ غنی که داریم متاسفانه کاری انجام نمی دهیم. بماند ولی ما برای بچه ها برنامه داشته باشیم. در طول اجرای برنامه، رعایت ادب و احترام مخصوصا میهمانان را مدنظر قرار بدهیم.

حاج آقا برای سایت هم راهنمایی فرمودند، از جمله اینکه سایت نیاز به نگهداری دارد. کار سنگینی می خواهد باید مطلب و محتوا داشته باشیم. اگر این طور نباشد کار را زخمی کرده ایم و این خودش کار ضد تبلیغ است. توصیه هایی نیز در رابطه با شبکه های اجتماعی داشتند؛ به طوری که ابزار زده نشویم یعنی ابزار برای ما تصمیم نگیرد بلکه تصمیم گیرنده ما باشیم.

برای اینکه کاری پیش ببریم بایستی کارهایمان را یکی بکنیم و این مستلزم این است که هدف ما مشخص باشد، بدانیم که چکار می خواهیم انجام دهیم. کارها مشخص و اولویت بندی شود، پراکنده کاری اختلال ایجاد می نماید و باعث تفرقه می شود.

اگر می خواهیم همدل و هم زبان شویم، این همدلی و همزبانی شرایط خاصی دارد. ایشان با طرح سئوالی که آیا مسجد محور باشیم یا خانه محور؟ اینها را بایستی حل کنیم. اشاره ای زیبا به ضرب المثل ” چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است”که انگلیسی ها برایمان درست کرده اند نمودند و فرمودند دقیقا عکس این ضرب المثل مصادق دارد و درست است. بطوریکه برادران اهل سنت بهترین محل و مکان را مسجد قرار داده اند. چرا ما شیعه ها این گونه هستیم.  البته من در روستای سیدحسین خیلی خوشحال شدم که الحمدولله بهترین جای روستا مسجدتان است. در رابطه با دکوراسیون داخلی و بیرونی مسجد هم راهنمایی و پیشنهاداتی را ارائه فرمودند. در نهایت ما باید در کلان به توافق برسیم تا پراکندگی ایجاد نشود.

در پایان از اقدامات انجام شده در روستا ابراز امیدواری نمودند و فرمودند این حاصل و نتیجه  همدلی و همزبانی اهالی روستا با یکدیگر است.

این جلسه پر بار با ضیافت شام به پایان رسید.

تهیه و تنظیم، دبیر جلسه: حسن صفیاری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی صفیاری پنجشنبه , ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

باعرض سلام وادب واحترام خدمت هم روستاییان عزیز
از تمام عزیزانی که در راه اندازی سایت و به روزرسانی آن زحمت میکشند تشکروقدردانی میکنم. سایت بیسار زیبایی طراحی شده است وامیدوارم با کمک همه عزیزان سایت روزبه روز بهتر و کاملتر شود.
باتشکر
ارادتمندشما
مهدی صفیاری

شعبان خواجه لو چهارشنبه , ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۶:۵۵

باسلام و تشکر از زحمات جناب اقای حاج حسن صفیاری ان شاالله خداوند به عمر و جسم و مالشان برکت عنایت فرماید……
باتشکر مجدد خواجه لو