کد خبر : 555
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اسفند 1394 - 11:30

چهاردهم اسفند سالروز تشکیل کمیته حضرت امام خمینی (ره) گرامی باد.

چهاردهم اسفند سالروز تشکیل کمیته حضرت امام خمینی (ره) گرامی باد.

قرآن کریم سوره انسان آیه ۹-۸ وَ یُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِیناً وَیَتِیماً وَأَسِیراً (۸) إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُوراً (۹) و غذاى خود را با آن که دوستش دارند، به بینوا و یتیم و اسیر مى‏دهند. (و مى‏گویند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مى‏دهیم و از شما

قرآن کریم سوره انسان آیه ۹-۸
وَ یُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِیناً وَیَتِیماً وَأَسِیراً (۸) إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَآءً وَلَا شُکُوراً (۹)
و غذاى خود را با آن که دوستش دارند، به بینوا و یتیم و اسیر مى‏دهند.
(و مى‏گویند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مى‏دهیم و از شما پاداش و تشکّرى نمى‏ خواهیم.
فردا جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ مصادف است با سالروز تشکیل کمیته حضرت امام خمینی (ره)، ابتدا این مناسبت فرخنده و گرانقدر را به محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و کلیه خادمین این نهاد مقدس تبریک عرض می نمائیم. نهادی که بیش از سه دهه از عمر پربرکتش می گذرد و در راه خدمت به اقشار ضعیف و پابرهنه کشور عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نمی¬ورزد و شبانه روز با تمام توان در خدمت محرومین جامعه فعالیت می نمایند.
کمیته امداد، با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن این طبقه از قشر مستضعف و آسیب پذیر تشکیل گردید.
کمیته امداد امام خمینی(ره) بعنوان دومین نهاد انقلابی دقیقاً ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران باصدور حکم پرخیر و برکت و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل گردید. و امر فرمودند کلیه دارایی های سلطنت پهلوی و وابستگان آنها، به نفع محرومین جامعه ضبط شود.
سابقه شکل گیری و پی ریزی تشکیلات این نهاد به سالهای قبل از پیروزی انقلاب و حدوداً سال ۱۳۴۲ برمیگردد که تعدادی از انقلابیون اول نهضت اسلامی که در زمره ‌همراهان و همرزمان حـضرت امام خمینی(ره‌) قرار داشتند، از طرف مـعظم له مـأموریت رسیدگی به‌خـانواده زندانیـان سیاسی، نیازمندان مبارزین را بعهده داشتند.
اقدامات حمایتی و امدادی این نهاد در زمان اوجگیری انقلاب اسلامی – قبل از اینکه به صورت رسمی تشکیل شود توسط خیرین با دستور رهبر کبیر انقلاب- یعنی سالهای ۵۶ و ۵۷ که مبارزات امت مسلمان به اوج خود رسید و اعتصاب و تحصن همه جا را فرا گرفت‌، با حمایت گسترده و فراگیر از اعتصابیون و خانواده زندانیان سیاسی و نیازمندان جامعه سیر صعودی یافت.
کمیته امداد امام(ره) بعنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور مطرح بوده و بیش از ۸۶ درصد گروههای تحت پوشش برنامه های حمایتی دولت را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.
کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بعنوان نهادی انقلابی و از نوع مؤسسات عام‌المنفعه ست و تحت نظارت مقام معظم رهبری قرار دارد که مرکز اصلی آن در تهران بوده و در تمامی شهرستان‌ها و اکثر بخشهای کشور و در برخی نقاط خارج از کشور دارای شعبه می‌باشد.

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.