کد خبر : 504
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 اسفند 1394 - 19:46

پدیده شوم مهاجرت، معضل بزرگ شهرستان بیجار

پدیده شوم مهاجرت، معضل بزرگ شهرستان بیجار

به گزارش پایگاه خبری بام ایران، بیجار گروس با وسعت ۷۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت بزرگ‌ترین شهرستان استان کردستان از لحاظ وسعت است. با توجه به آمار سرشماری نفوس مسکن، بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم شهرستان بیجار در طی ۱۰ سال گذشته به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. با کمی تأمل در آمار ارائه شده،

به گزارش پایگاه خبری بام ایران، بیجار گروس با وسعت ۷۷۳۰ کیلومتر مربع مساحت بزرگ‌ترین شهرستان استان کردستان از لحاظ وسعت است. با توجه به آمار سرشماری نفوس مسکن، بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم شهرستان بیجار در طی ۱۰ سال گذشته به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. با کمی تأمل در آمار ارائه شده، در حال حاضر پدیده شوم مهاجرت به معضلی بزرگ برای این شهرستان تبدیل شده است.

نبود امکانات، نبود کارخانجات کوچک، عدم سرمایه‌گذاری، نبود پزشکان متخصص، نبود شغل مناسب، عدم توجه به واحدهای تولیدی کوچک و زود بازده، نبود امکانات تفریحی و ورزشی مناسب در شهرستان بیجار از مهم‌ترین دلایل مهاجرت در این دیار است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی، این شهرستان در مسیر مواصلاتی استان‌های همدان، زنجان و کردستان قرار دارد و توجه به آن می‌تواند این شهرستان را به دروازه تجارت غرب کشور جهت گسترش مبادلات داخلی و خارجی تبدیل کند.

نبود راه مناسب روستایی و کمبود و نبود آب شرب در روستاها، از مهم‌ترین دغدغه روستانشینان دیار گروس است که موجب شده محل روستا را ترک نمایند و رفع این مشکلات همت جهادی مسئولان را می‌طلبد.

در حال حاضر بیش از ۵ هزار نفر از جمعیت تحصیلکرده شهرستان بیجار بیکار هستند و همین عامل یکی از مهم‌ترین دلیل مهاجرت جوانان جویای کار به دیگر نقاط کشور شده است.

مردمان دیار گروس با توجه به افزایش تعداد افراد تحصیلکرده جویای کار در این شهرستان، چشم به تدبیر مسئولان جهت رفع مشکلات شهرستان دوخته‌اند تا شاید مرهمی باشد بر زخم مهاجرت این شهرستان.

منبع: سایت بیجار بیدار http://bijarbidar.ir/

ارسال خبر: حسن صفیاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.