کد خبر : 43
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1394 - 1:09

مناسبتهای مذهبی در روستای سیدحسین

مناسبتهای مذهبی در روستای سیدحسین

به نام خدا مناسبتهای مذهبی در روستای سیدحسین روستای سیدحسین از جمله روستاهایی است که به دیانت و دوستدار اهل بیت علیهم السلام در منطقه بیجار گروس شهره است. و از دیرباز دراین روستا در مناسبتهای مختلف مذهبی؛ اعیاد، ولادتها، شهادتها مراسم هایی برگزار می شده و اکنون نیز انجام می شود. در ماه های

به نام خدا

مناسبتهای مذهبی در روستای سیدحسین

روستای سیدحسین از جمله روستاهایی است که به دیانت و دوستدار اهل بیت علیهم السلام در منطقه بیجار گروس شهره است. و از دیرباز دراین روستا در مناسبتهای مختلف مذهبی؛ اعیاد، ولادتها، شهادتها مراسم هایی برگزار می شده و اکنون نیز انجام می شود. در ماه های مبارک رمضان، ایام محرم و صفر و سایر مناسبتها مسجد روستا شاهد برگزاری مراسم هایی بوده و هست. و خیلی وقتهای تعزیه هایی در کنار عّلّم که در مرکز (وسط) روستا واقع است برگزار می شد.

درماه های مبارک رمضان، و دهه  محرم از منبرهای عالمان دینی همچون جناب آقای شیخ رستم احمدی، میرزاآقا تاران و اکنون حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج داود خواجه لو استفاده می شود.

در سالهای اخیر مراسم بزرگ گردهمایی عاشورائیان به مناسبت اربعین حسینی به همت اهالی بزرگوار روستا مخصوصاً برادران خواجه لو در این روستا برگزار می گردد. در این مراسم علاوه بر مسئولین شهرستان اعم از؛ امام جمعه محترم، نماینده محترم مجلس، روسای ادارات، علاقمندان به اهل بیت علیهم السلام از روستاهای اطراف و از شهرستان های مختلف مخصوصاً تهران، کرج، شهریار،  اسلامشهر خودشان را به این مراسم می رسانند.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء؛ سپس با مداحی مادحین و سخنرانی سخنرانان تا ساعتها ادامه می یابد. و سایر روستاها به تاسی از این روستا برنامه هایی را دارند برگزار می نمایند.

 

تهیه و تنظیم: حسن صفیاری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.