کد خبر : 4165
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 15:28

جلوه های زیبای معلمی/ وقتی فاصله ها هم نمی تواند آموزش را تعطیل کند

جلوه های زیبای معلمی/ وقتی فاصله ها هم نمی تواند آموزش را تعطیل کند

در طول سالیان متمادی از خیر خواهی و فداکاری معلمان در عناوین مختلف بسیار شنیده ایم و هستند معلمانی که بدون هیچ چشمداشتی و بنا بر رسالت پیامبر گونه خود در سخت ترین صحنه ها جانفشانی کردند و موجب خلق جلوه های ویژه ایی می شوند. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، معلمی شغل انبیا است،

در طول سالیان متمادی از خیر خواهی و فداکاری معلمان در عناوین مختلف بسیار شنیده ایم و هستند معلمانی که بدون هیچ چشمداشتی و بنا بر رسالت پیامبر گونه خود در سخت ترین صحنه ها جانفشانی کردند و موجب خلق جلوه های ویژه ایی می شوند.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، معلمی شغل انبیا است، این جمله را بارها در طول دوران تحصیل شنیده ایم و خوانده ایم، شغلی که پیامبر گونه که هدایت افراد برای رسیدن به سعادت می پردازد.

در طول سالیان متمادی از خیر خواهی و فداکاری معلمان در عناوین مختلف بسیار شنیده ایم و هستند معلمانی که بدون هیچ چشمداشتی و بنا بر رسالت پیامبر گونه خود در سخت ترین صحنه ها جانفشانی کردند  و موجب خلق جلوه های ویژه ایی می شوند.

در کردستان نیز مانند سایر تقاط کشور به دلیل شرایط سخت اقلیمی، معلمانی بوده اند با جان و دل از خود گذشته اند تا بتوانند دانش آموزان موفقی تحویل جامعه دهند، معلمانی مانند ثریا مطهرنیا که بیش از ۱۰۰ دانش آموز بی بضاعت را در دامن خود پرورش داده یا ادهم مظفری معلم فداکاری که زندگی خود را فدای دانش آموزش کرد و معلم مریوانی که برای همدردی با دانش آموزش خود را کچل کرد و این داستان فداکاری همچنان ادامه دارد.

قهرمان محمد، قهرمانی دیگر در عرصه تعلیم و تربیت

شرایط سخت کرونایی مدتها موجب تعطیلی مدارس شد اما معلمان سخت کوش روستا با توجه به نبود امکانات اینترنت در روستاها هیچگاه آموزش را تعلیم نکردند و خودشان الگویی شدند برای فداکاری و از خودگذشتگی.

قهرمان محمد یکی دیگر از معلمان فداکار بیجار گروس است که هر روز سه دانش آموز روستای مجاور کیلومترها با خودرو شخصی به مدرسه خود می برد، به آنها درس مرام ، معرفت و ایثار در تکمیل دروس علمی می آموزد وبه مسئولان دست اندرکار تعلیم وتربیت هم آموخت که عشق وعلاقه به آموزش وپرورش کودکان وفرزندان ایران حد ومرزی نمی شناسد.

آری قهرمان جلوه دیگری از زیبایی ها شغل معلمی را آفرید تا بگویید شغل معلمی ادامه دهنده راه انبیاء است و با هیچ چیی قابل مقایسه نیست.

این معلم فداکار در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: بنده معلم روستای شیرین بلاغ در شهرستان بیجار هستم که در برخی روستاها با توجه به تعداد کم دانش آموزان امکان دایر شدن کلاس نیست و من هر روز طبق علاقه شخصی و وظیفه ذاتی خود این دانش آموزان را با خودروی شخصی خود به کلاس درس خودم می برم و لعد از اتمام کلاس آنها را به منزل بازمی گردانم.

وی گفت: معلمی یعنی عشق ورزیدن به دانش آموز و با توجه به وظیفه ذاتی که خودم تعریف کرده ام کار خیلی بارزی انجام نداده ام و امیدوارم روزی این دانش آموزان را در پست های عالی در حال خدمت گذاری به مردم دیارم ببینم.

معلمی که محدودیت نمی شناسد

محمد آقایاری یکی دیگر از معلمان فداکار بیجار گروس در استان کردستان است که با فداکاری خود جلوه زیبای دیگری از این شغل شریف به یادگار گذاشته است.

آری آقایاری، معلمی است که محدودیت نمی شناسد و از هرمانعی برای ارتقاء روش های نوین آموزش عبور می کند حتی اگر از جیب خود هزینه کند.

محمد آقایاری آموزگار خوش نیت، جوان، با انگیزه و پرشور بیجاری است که با هزینه شخصی خود اقدام به خرید تابلو هوشمند، پروژکشن، لپ تاپ، میکروسکوپ ووسایل اتاق بازی می کند و کلاسش را هوشمند می کند  و کودکان وآینده سازان فردای ایران زمین را با تجهیزات فنی وتکنولوژی روز آموزش می دهد.

این همان عشق معلمی و شور وشعوری است که درنهاد بسیاری از فرهنگیان این دیار وجود دارد و امروز مفتخریم به بودن درکنار چنین معلمان فرهیخته وعزیزی که موجب سربلندی وعزت بیش از پیش جامعه فرهنگیان هستند.

 منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4668/%D8%AC%D9%84%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C_-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D9%86%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84-%DA%A9%D9%86%D8%AF.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.