کد خبر : 4066
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 5:26

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار: نگاه به رسانه کیفی باشد نه کمّی

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار: نگاه به رسانه کیفی باشد نه کمّی

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: رسانه ها می توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند، معادلات را برهم بزنند، اقتصاد را مدیریت کنند و دهها مثال دیگر، ولی باید اذعان کرد که در کشور ما به معنای واقعی به سمت رسانه نرفته ایم که این خلاء فرهنگی است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان،

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: رسانه ها می توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند، معادلات را برهم بزنند، اقتصاد را مدیریت کنند و دهها مثال دیگر، ولی باید اذعان کرد که در کشور ما به معنای واقعی به سمت رسانه نرفته ایم که این خلاء فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، امروز در نشستی با جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان بیجار بیان کرد: در دنیای کنونی انکار جایگاه رسانه ها کاری از روی بی تدبیری و نداشتن علم است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: رسانه ها تاثیرات بسیار بزرگ و ماندگاری بر هر جامعه ای دارند به نحوی که در سال های اخیر جهت تقابل ها و نزاع ها از نظامی به سمت جنگ نرم و رسانه ای تغییر یافته است، لذا می طلبد که ما هم از  این مسابقات رسانه ای که در جهان به راه افتاده است، عقب نمانیم.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: با نگاهی اجمالی به وضعیت رسانه ها در کشورهای غربی و توسعه یافته می بینیم که نگاه آنان به رسانه، نگاهی بسیار گسترده و متنوع است.

 استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: رسانه ها می توانند سرنوشت یک کشور را تغییر دهند، معادلات را برهم بزنند، اقتصاد را مدیریت کنند و ده ها مثال دیگر، ولی باید اذعان کرد که در کشور ما به معنای واقعی به سمت رسانه نرفته ایم که این خلاء فرهنگی است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه باید نگاه ما به رسانه نگاهی کیفی باشد نه کمی، گفت: در سال های اخیر از نظر عددی تعداد رسانه های داخلی رشد خوبی داشته است، ولی باید اعتراف کرد که در بحث کیفی در همان جایگاه گذشته قرار داریم، لذا امیدواریم که سیاست های دولت جدید بتواند این وضعیت را ساماندهی کند.

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: البته رسانه ها هم به علل مختلفی دچار نوسان شده اند که بخشی به وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه برمی گردد و بخشی نیز از خود درون صنف اصحاب رسانه نشأت می گیرد.

این استاد حوزوی ادامه داد: نبود نیروی متخصص و حرفه ای به اندازه کافی در رسانه ها از دیگر مشکلات حوزه رسانه کشور است؛ باید به حوزه رسانه نگاهی تخصصی داشت و اجازه ندهیم که رسانه ها در یک قالب خاص خود را خلاصه کنند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در پایان گفت: باید از رسانه به عنوان یکی از  بازوان نظام و انقلاب استفاده کنیم و این ظرفیت را در خدمت تعالی کشور قرار دهیم تا رسانه های داخلی دچار درگیری ها و نزاع های بی فایده داخلی نشوند، زیرا تقابل های رسانه ای باعث فرسودگی این حوزه خواهد شد.

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn61237753/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-%DA%A9%D9%85%D9%91%DB%8C

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.