کد خبر : 4060
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 4:09

آوازه معلم کردستانی، جهانی شد ۱۱۰۰ دانش آموز بی بضاعت در دامان ثریا / همت معلم کردستانی او را در رده ۱۰ معلم برتر جهان قرار داد

آوازه معلم کردستانی، جهانی شد  ۱۱۰۰ دانش آموز بی بضاعت در دامان ثریا / همت معلم کردستانی او را در رده ۱۰ معلم برتر جهان قرار داد

ثریا مطهرنیا نامی آشنا برای دانش آموزان خطه کردستان است که همت و تلاشش او را در رده ۱۰ معلم برتر جهان قرار داد. به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، ثریا مطهرنیا نامی است از یک معلم واقعی، کسی که تمام زندگی خود را وقف دانش آموزانش کرده تا در این روز های سخت زندگی بتواند

ثریا مطهرنیا نامی آشنا برای دانش آموزان خطه کردستان است که همت و تلاشش او را در رده ۱۰ معلم برتر جهان قرار داد.

به گزارش خبرنگار بیجار بام ایران، ثریا مطهرنیا نامی است از یک معلم واقعی، کسی که تمام زندگی خود را وقف دانش آموزانش کرده تا در این روز های سخت زندگی بتواند درمانگر درد آنها و خانواده هایشان باشد.

معلمی که بر خلاف وظیفه خود تمام زندگی خود را در راه دانش آموزانش گذاشته کسی که با دل مهربان خود توانسته گوشه ای از غم دل کودکان بیمار را بزداید.

این شیر زن خطه گروس اقدام به شناسایی دانش آموزان بیمار و نیازمند این شهرستان نموده تا بتواند با کمک خیرین و تلاش شبانه روزی اش روزنه ای برای درمان درد کودکان ایجاد بکند.

اقدام فداکارانه معلم شیر زن بیجاری که تحسین همگان را برانگیخته شناسایی کودکان و دانش آموزانی است که از بیماریهای صعب العلاج رنج می برند و خانواده های آنها نیز به علت نداشتن توان مالی جهت مداوای فرزندان خود نمی توانند اقدامی انجام دهند.

تنها آرزویم تحقق وعده های مسئولین در راستای کمک به کودکان بیمار صعب العلاج است

این معلم فداکار بیجاری در گفتگو با خبرنگار بیجار بام ایران گفت: از روزی که برای خدمت پا به روستاهای بیجار پا گذاشتم حس عجیبی در وجودم جوشان شده بود انگار دانش آموزان روستا با تمامی دانش آموزان دیگر فرق اساسی داشتند.

وی گفت: به واسطه حضور در روستاهای بیجار و شناسایی سارا اولین کودک بیمار روستای همایون توانستم کودکان بیمار دیگری را هم شناسایی کنم و این توفیق بزرگی است که خدا به  من عطا کرده است.

معلم برتر جهان با تاکید بر اینکه حس مسئولیتی که نسبت به بچه ها  و مدرسه دارم هدف اصلی من است، افزود: تا کنون یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز بی بضاعت را در روستاهای بیجار شناسایی کرده ام که ۲۷۰ نفر آنها بیمار هستند و مابقی تحت پوشش موسسه خیریه مهر آفرین گروس که خودش موسس آن است قرار دارند.

اشتغالزایی برای بانوان روستایی

مطهرنیا در قسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از دیگر کارهایی که در روستاهای محل خدمتم انجام داده ام ایجاد اشتغالزایی برای بانوان آن روستا از طریق ره اندازی دارقالی است.

وی افزود: دوری از تجملات،پرهیز از اسراف، استفاده از تولیدات داخلی و توجه به محصولات بومی از مهمترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسط بانوان است.

بانوی کار آفرین بیجاری در ادامه بیان داشت: با خریداری پیازچه زغفران موفق به کشت و برداشت این محصول در مدرسه محل تحصیل خود در روستای چشمه کوره از توابع بیجار شدم که موجب درآمدزایی برای مدرسه شد.

این بانوی موفق بیجاری در ادامه در خصوص فعالیت های اقتصادی خود گفت: بیکاری یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان شهرستان بیجار است در همین راستا قصد راه اندازی کارگاه جوراب بافی را داشتم که به دلیل موانع و مشکلات به ویژه موانع بانکی موفق به اخذ تسهیلات مناسب جهت راه اندازی این کارگاه نشدم.

تا روزی که بتوانم برای محرومیت زدایی روستاهای بیجار تلاش میکنم

معلم برتر جهان با تاکید بر اینکه از روز اول خدمتم در روستا معلم بوده ام گفت: زمانی که مجرد بودم سه ماه تابستان هم منزل نمی رفتم و برای ترمیم مدرسه، ساخت نمازخانه و مسجد روستا تلاش می کردم و الان هم بالاترین افتخارم خدمت در روستا و دانش آموزان بی بضاعت است.

ثریا مطهرنیا تحصیل‌کرده‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، امسال جز ۱۰ معلم برتر جهان از سوی یونسکو شناخته شد.

مطهرنیا ۲۶ سال خدمت در روستاهای محروم کردستان را در کارنامه خود دارد و سال‌ها معلم روستا حسن‌تیمور بیجار بوده است. او با فداکاری در زمینه سلامت دانش‌آموزان بیمار خود تلاش می‌کند.

 منبع:

http://bijarbameiran.com/news/4541/1100-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2-%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B6%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%A7-_-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%88-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%AF%D9%87-10-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF.html

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.