کد خبر : 4021
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1400 - 16:48

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار: واقفین دنیای مردم و آخرت خود را آباد می کنند

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار: واقفین دنیای مردم و آخرت خود را آباد می کنند

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که به عنوان واقف در جامعه شناخته می شوند نه تنها برای دیگران منشا خیر و برکت می باشند، بلکه آخرت خود را با این اعمال خداپسندانه آباد می کنند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، امروز در نشستی با رئیس و پرسنل اداره اوقاف

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که به عنوان واقف در جامعه شناخته می شوند نه تنها برای دیگران منشا خیر و برکت می باشند، بلکه آخرت خود را با این اعمال خداپسندانه آباد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، امروز در نشستی با رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: یکی از سنت های بارز و مهم که به عنوان صدقه جاریه در اسلام شناخته می شود، وقف است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: کسانی که به عنوان واقف در جامعه ما شناخته می شوند نه تنها برای دیگران منشا خیر و برکت می باشند، بلکه آخرت خود را با این اعمال خداپسندانه آباد کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از واقفین در بخش آموزش، برخی دیگر در حوزه درمان و… در این کار خیر ورود پیدا می کنند که در کل عمل این نیکوکاران بسیار پسندیده است و زمینه ساز توسعه جامعه اسلامی و از بین رفتن فقر می شود.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: یکی از امتیازات وقف برای واقف نیک اندیش این است که حتی بعد از فوت، آثار نیک او همچنان برایش نوشته می شود و این یک سرمایه گذاری بزرگ معنوی در پیشگاه خداوند متعال است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: از رسانه ها و… درخواست داریم که به مسئله وقف ورود پیدا کنند و برای نهادینه سازی این سنت برجسته دینی تمام تلاش خود را به کار ببندند، زیرا نهادینه شدن وقف در جامعه از عوامل از بین رفتن فقر محسوب می گردد.

منبع:

https://www.ghatreh.com/news/nn60952795/%D9%88%D8%A7%D9%82%D9%81%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.