کد خبر : 3951
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 2:31

بازدید میدانی نماینده ولی‌فقیه در کردستان از روستاهای کم‌برخوردار؛ امیدی که در دلِ روستانشینان زنده شد

بازدید میدانی نماینده ولی‌فقیه در کردستان از روستاهای کم‌برخوردار؛ امیدی که در دلِ روستانشینان زنده شد

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بازدید میدانی از روستاهای کم برخوردار بیجار، ضمن گفت‌وگو با مردم، در جریان مشکلات روستانشینان قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، «حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی» در سفر یک‌روزه به بیجار، در بازدید میدانی از روستاهای کم‌برخوردار، از

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بازدید میدانی از روستاهای کم برخوردار بیجار، ضمن گفت‌وگو با مردم، در جریان مشکلات روستانشینان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، «حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی» در سفر یک‌روزه به بیجار، در بازدید میدانی از روستاهای کم‌برخوردار، از نزدیک با مردم گفت‌وگو کرده و در جریان مشکلات روستانشینان قرار گرفت.

وی ابتدا در دیدار با امام جمعه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و کشاورزی زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید تقویت و بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: باید وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی و مسئولان در این شهرستان حفظ و تقویت شود.

وی خواستار رسیدگی جدی به مشکلات مردم شد و تصریح کرد: با همت مردم و مسئولان، راه برای پیشرفت و آبادانی این شهرستان هموار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور افزود: رویکرد آیت‌الله رئیسی امید در دل مردم ایجاد کرده و ان‌شاءالله به زودی شاهد حضورشان در استان خواهیم بود.

امام جمعه بیجار نیز در این دیدار، گزارشی از آخرین وضعیت این شهرستان ارائه داد.

مشکلات مردم باید برطرف شود؛ دستور برای کمک به احداث مسکن یک روستایی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان سپس برای حل مشکلات مردم، در روستای کم‌برخوردار “الپهوت” بیجار حضور یافت.

وی با تأکید بر ضرورت خدمت‌رسانی به مردم تصریح کرد: باید توسعه روستاها با هدف ارتقا و بهبود سطح کیفی زندگی روستاییان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از امام جمعه روستای الپهوت بیجار خواست که مشکلات مردم روستا را مکتوب کرده تا از طریق مسئولان کشوری و استانی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی اظهار کرد: امیدوارم با هماهنگی و همکاری بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی، نهادها و خود مردم گام‌های مؤثرتری در جهت حل مشکلات، توسعه و آبادانی روستاها از جمله روستای الپهوت بیجار برداشته شود.

امام جماعت روستای الپهوت بیجار نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این روستا اظهار داشت: حقیقتا این سفر مایه خوشحالی و امیدآفرینی روستانشینان شده است.

وی افزود: در‌ این روستا ۸۰خانوار با ۳۵۰نفر جمعیت زندگی کرده که با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کرده و نیازمند توجه مسئولان استانی و شهرستانی هستند.

امام جماعت روستای الپهوت بیجار شغل مردم این روستا را کشاورزی و دامداری خواند و گفت: عمده مشکلات این روستا “نامناسب بودن آب آشامیدنی، راه‌های مواصلاتی و خانه عالم” است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این دیدار در پاسخ به درخواست مردم الپهوت مبنی بر کمک به احداث یک مسکن روستایی برای یکی از نیازمندان این روستا، قول مساعدت و دستورات لازم برای رفع دغدغه روستانشینان را داد.

کلنگ احداث خانه عالم روستای الپهوت بیجار به زمین زده شد

کلنگ احداث خانه عالم روستای الپهوت بیجار با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مردم به زمین زده شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی سپس کلنگ پروژه خانه عالم روستای الپهوت بیجار را به زمین زد و با تأکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت خانه عالم با همت مردم و خیرین این روستا آغاز شود، افزود: ما نیز در این‌ صورت و پس از پیشبرد کارهای اولیه، حمایت مالی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: احداث خانه‌های عالم روستایی در کنار پیگیری برای تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی دیگر در سطح استان با هدف توسعه و ماندگاری روستائیان در دستور کار است.

این پروژه خانه عالم در زمینی به متراژ ۲۰۰ مترمربع در روستای الپهوت بیجار با پوشش جمعیتی ۳۵۰ نفر از مردم منطقه کلنگ‌زنی شد.

برای جلب رضایت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان سپس در بازدید میدانی از روستای کم‌برخوردار آزادویس حسن‌آباد یاسوکند شهرستان بیجار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: هدف از این سفر عرض سلام، ادب و احترام و بررسی مشکلات مردم از نزدیک بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های روستانشینان، بر حل مشکلات موجود از جمله راه روستایی، ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت تأکید کرد و گفت: جلب رضایت مردم را وظیفه و افتخاری برای خود دانسته و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آغاز کار دولت سیزدهم تصریح کرد: یقیناً در این دولت جدید، عمده مشکلات رفع و شاهد تغییر و تحولات در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به عدم برخورداری مردم آزادویس بیجار از راه روستایی آسفالته افزود: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی فردی جهادی و بسیار شایسته بوده و مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی استقرار امام جماعت در روستا را نیازمند همراهی و مشارکت مردم در هزینه‌‌ها دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود جوانان و مردم بیشتری در مسجد و نمازهای جماعت حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امیدوارم مسائل و مشکلات مردم با تلاش بیشتر مسئولان برطرف شود.

«حجت‌الاسلام علی موسوی»، امام جماعت روستای آزادویس بیجار نیز در این بازدید گفت: واقعاً بنده به نمایندگی از مردم این روستا از حضور ارزشمند، حُسن نیت و توجه نماینده ولی‌فقیه در کردستان به روستانشینان به ویژه مردم این روستا تشکر می‌کنم.

وی افزود: این روستا با ۱۲۰ خانوار، ۷ شهید و ۲۰ جانباز تقدیم نظام کرده و در این دوران کرونایی در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، در رزمایش مواسات و کمک‌‌های مؤمنانه نیز سرآمد منطقه بوده است.

امام جماعت روستای آزادویس بیجار خاطرنشان کرد: راه مواصلاتی این روستا ۲.۵ کیلومتر بوده و تاکنون نمایندگان قبلی و فعلی مردم بیجار در مجلس، قول آسفالت به ما داده‌اند که تاکنون محقق نشده است.

وی با اذعان به اینکه بهداشت و آب شرب روستا جوابگوی مردم نیست، گفت: مسجد و خانه عالم روستا با کمک مردمی ساخته شده و یک‌ ریال اعتبار دولتی در این محل هزینه نشده است.

امام جمعه روستای آزادویس بیجار با بیان اینکه این روزها ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت مردم و دانش‌آموزان این روستا را کلافه کرده است، تأکید کرد: از نماینده ولی فقیه در کردستان و مسئولان استانی و شهرستان انتظار حل مشکلاتمان را داریم.

افتتاح خانه عالم روستای آزادویس

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه، خانه عالم روستای آزادویس حسن‌آباد یاسوکند بیجار را افتتاح کرد و از تجهیز خانه‌‌های عالم خبر داد و اظهار داشت: باید فعالیت‌های فرهنگی و دینی در محیط روستاها توسعه یابد.

وی افزود: کمک به خانه‌های عالم باعث توسعه فرهنگی مناطق محروم و استقرار مبلّغ دینی در روستاها برای رفع مشکلات فرهنگی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه یکی از دلایلی که استقرار روحانی در مناطق روستایی را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده، عدم تکمیل و تجهیز نبودن خانه‌های عالم روستایی است، تصریح کرد: باید کمک به تجهیز خانه‌های عالم در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

هم‌زمان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در روستای آزادویس حسن‌آباد یاسوکند بیجار، شعار “صل علی محمد، یاور رهبر آمد” در روستا طنین‌انداز شد.

دولت زمینه حل مشکلات روستانشینان و مهاجرت معکوس را فراهم کند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان سپس در بازدید میدانی از روستای کم‌برخوردار اسلام‌آباد حسن‌آباد اظهار داشت: امروز از نزدیک با مشکلات مردمان این روستا آشنا شده و برای رفع مشکلات با همکاری مدیران استانی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با آغاز به کار دولت جدید، شاهد حرکت‌های امیدآفرین و جدی هستیم، گفت: مشکلات آب شرب و سایر مسائل و دغدغه‌های مردم این روستا پیگیری و رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه “بیکاری” یک معضل بزرگ کشوری و استانی بوده و تنها مختص به این روستا نیست، تصریح کرد: به امید خدا در سال بعد با دست پر و خبرهای خوش به این روستا بیاییم و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی بر ضرورت اجرا و توسعه پروژه‌های آبرسانی، آسفالت راه‌های روستایی و ایجاد دکل‌های مخابراتی در روستاها تأکید کرد و افزود: باید دولت با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مناسب، زمینه مهاجرت معکوس را فراهم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی مردمان کردستان و این شهرستان را نجیب، انقلابی، پشتیبان نظام و دوستدار اهل‌بیت(ع) خواند و اظهار کرد: امیدوارم همه ما مسئولان همواره خود را خدمتگزار مردم دانسته و برای رفع مشکلات مردم بیشتر همت کنیم.

امام جماعت و دهیار روستای اسلام‌آباد نیز در این بازدید با بیان اینکه ۲۰۰ خانوار و بالغ بر ۸۰۰ نفر جمعیت در این روستا زندگی می‌کنند، اظهار کردند که در طول ۲۴ ساعت تنها نیم ساعت از آب شرب آشامیدنی برخوردار هستیم.

عضو شورای روستای اسلام‌آباد بیجار با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر از بس از مسئولان استانی و شهرستانی وعده‌های متفاوت و خلاف واقع شنیده‌ایم گفت: امیدواریم با این سفر مشکلمان حل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان همچنین در این روستا با حضور بر سر مزار «شهید حسن‌ جعفری» که در دوران جنگ تحمیلی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده بود، به مقام شامخ این شهید ادای احترام کرد.

خبرهای خوش نماینده ولی فقیه در کردستان برای بیجاری‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی سپس در بازدید میدانی از روستای کم‌برخوردار «شهرک» بیجار، خبرهای خوشی برای روستانشینان این شهرستان اعلام کرد و اظهار داشت: این سفر در راستای عمل به وعده‌ای که دو هفته گذشته در دفترم به جوانان این روستا برای بررسی مشکلات مردم منطقه داده بودم، انجام شد.

وی با بیان اینکه “ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه، آب آشامیدنی و آسفالت جاده روستایی” شهرک بیجار تا چند ماه آینده برطرف خواهد شد، گفت: برای ساماندهی و تجهیز مسجد روستا نیز کمک خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان استقرار روحانی و برگزاری نماز جماعت در این روستا را ضروری دانست و تصریح کرد: امیدوارم با روی کار آمدن نیروهای جدید در دولت سیزدهم، در سفر بعدی، دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی دولت سیزدهم را جهادی و پای کار خواند و افزود: در سفر هفته‌های آینده آیت‌الله رئیسی به کردستان، مشکلات مردم و استان را مطرح و پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم روستای شهرک بیجار در این دیدار با اشاره به اینکه این روستا با ۷۳ خانوار و ۳۷۰ نفر جمعیت جزو دورافتاده‌ترین و آخرین روستاهای بخش کرانی است، اظهار داشت: مردم این روستا انقلابی و پشتیبان نظام بوده و ۵ شهید را تقدیم نظام کرده‌اند.

وی گفت: عدم ساماندهی و آسفالت راه مواصلاتی، ضعف آنتن‌دهی تلفن‌ همراه، نبود آب شرب و انفجار معدن اطراف روستا از جمله مشکلات مردم شهرک روستای بیجار است.

نماینده مردم روستای شهرک بیجار با بیان اینکه علی‌رغم همه محرومیت‌ها و کمبود امکانات، برای تحقق فرمایشات رهبری و آبادانی در روستا مانده‌ایم، اظهار کرد: معادن اطراف این روستا علی‌رغم همه وعده‌ها و آلودگی صوتی و مزاحمت‌هایی که برای مردم این روستا ایجاد کرده‌اند، چند کیلومتر راه روستای محور را آسفالت نکرده‌، وعده کمک ۳۵میلیون تومانی برای راه‌اندازی دکل مخابراتی تحقق نیافته و اجازه برداشت سنگ‌های زمین‌های شخصی را به ما نمی‌دهند که از نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان درخواست کمک و دستورات لازم برای حل مشکلاتمان را داریم.

در پایان این بازدید، با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یک واحد مسکونی که از محل کمک‌های مردمی، زکات و فطریه برای یک خانواده نیازمند روستای شهرک بیجار ساخته شده بود، افتتاح شد.

ظرفیت معادن برای توسعه و حل مشکلات مردم روستاها به‌کار گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در آخرین برنامه کاری خود از معادن سنگ آهن قراکند، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و کیما معادن سپاهان حسن‌آباد یاسوکند شهرستان بیجار بازدید کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه روستاهای اطراف معادن شهرستان بیجار به اندازه خودشان، از خدمات و مزایای این معادن بهره‌مند نشده‌اند، گفت: مردم پس از گذشت این همه سال، هنوز آب آشامیدنی، اینترنت و راه آسفالته ندارند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ساماندهی مشکلات حوزه آب و جاده روستاهای بخش کرانی بیجار نیازمند اعتبار است تصریح کرد: متولیان این معادن روستاهای اطراف محور فعالیتشان را آباد کرده و برای رفع ضعف زیرساخت‌ها و مشکلات مردم ورود کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی اشتغالزایی حدود ۷۰۰نفر در سه معدن شهرستان بیجار را قابل تقدیر دانست و افزود: انتظار می‌رود ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه و رفع مشکلات مردم به‌کار گرفته شود.

مدیرعامل معدن سنگ آهن قراکند حسن‌آباد یاسوکند بیجار نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این معد از سال ۹۰آغاز به‌کار کرده و ۱۲۰نفر کارگر بومی از روستاهای این منطقه به‌صورت مستقیم و ۴۰۰راننده کامیون و ماشین‌آلات به صورت غیرمستقیم در این معدن مشغول به کار هستند، گفت: تا مهرماه سال‌جاری زیرسازی جاده محور سه روستای کورکوره، قرکند و شهرک اطراف این معادن را برای مردم انجام و پس از گذشت یک‌سال آسفالت خواهیم کرد.

وی از رئیس سازمان صمت استان کردستان بابت لغو مجوز این معدن و اختصاص به شرکت صبانور گله‌مندی کرد و گفت: این مجموعه علی‌رغم اقدامات انجام شده و هزینه‌‌کرد ۱۰۰میلیارد تومان در این منطقه، سهمیه سوخت ماشین‌آلاتمان را قطع کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مجتمع کردستان نیز با اشاره به اینکه فاز نخست این‌مجموعه از سال ۹۱، فاز دوم سال ۹۲ و به‌صورت رسمی از سال ۹۵ آغاز به کار کرده است، گفت: ۲۵۰کارگر و پرسنل در این شرکت مشغول به کار بوده که ۷۵درصد از آنان بومی هستند.

مدیرعامل شرکت کیمیا معدن سپاهان بیجار نیز از سال ۸۷آغاز به فعالیتت کرده و ۸۵درصد از نیروهای این مجموعه بومی استان کردستان بوده و در چندسال اخیر فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف همچون زیست‌محیطی انجام داده است.

منیع:

https://www.ghatreh.com/news/nn60665634/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%84%D9%90

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.