کد خبر : 3859
تاریخ انتشار : جمعه 25 تیر 1400 - 7:10

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: «تورم و گرانی» قدرت خرید مردم را کاهش داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: «تورم و گرانی» قدرت خرید مردم را کاهش داد

گروه استان‌ها – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تورم و گرانی قدرت خرید مصرف‌کنندگان را کاهش و رکود بر بازار را به‌دنبال داشته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیجار ، علیرضا زندیان ظهر امرور در دیدار با رئیس  و کارکنان اداره صمت این شهرستان، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مصرف‌کننده‌ها در تأمین کالاهای اساسی و

گروه استان‌ها – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تورم و گرانی قدرت خرید مصرف‌کنندگان را کاهش و رکود بر بازار را به‌دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیجار ، علیرضا زندیان ظهر امرور در دیدار با رئیس  و کارکنان اداره صمت این شهرستان، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مصرف‌کننده‌ها در تأمین کالاهای اساسی و معیشتی متحمل سختی و مشکلات عدیده‌ای شدند، اظهار داشت: در این دوران کرونایی اصناف هم به‌دلیل تعطیلی‌های مکرر و اجباری، متضرر و شاهد رکود بر معاملات و دادوستدها شدند.

وی با بیان اینکه نوسان سریع قیمت کالاها و مایحتاج بر مصرف‌کنندگان، اصناف و تولیدکنندگان تأثیر قابل توجهی گذاشت، گفت: تورم و گرانی قدرت خرید مصرف‌کنندگان را کاهش و رکود بر بازار را به‌دنبال داشته و از سویی زمینه رونق دلالی و واسطه‌گری کاذب را تقویت کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دولت دوازدهم در بعد نظارت بر بازار و پشتیبانی از تمام عوامل بازار و مصرف‌کننده‌ها ضعیف عمل کرد و کمترین حمایت و پشتیبانی را از آنان داشت، تصریح کرد: در همین راستا، مجلس با ورود به مقابله با این شرایط اقدام به تصویب طرح معیشتی کمک به دهک‌های درآمدی پایین و آسیب‌پذیر جامعه اقدام و زمینه پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به اصناف آسیب‌دیده و کاهش مالیات آنان را فراهم کرد.

وی با ذعان به اینکه تلاش‌های مجلس در دوران کرونایی به‌دلیل ضعف همکاری دولت تأثیر چندانی نداشت، افزود: امیدواریم با ورود دولت جدید و ارائه راهکارهای اصولی بتوانیم بر مشکلات پیش‌رو غلبه کنیم.

زندیان ضمن تاکید بر نظارت و بررسی قیمت و تأمین کالاها و مایحتاج اساسی مردم در ایام مختلف سال عنوان کرد: باید از سویی لزوم اصلاح قوانین تجارت و حمایت از کسب و کارها و مغازه‌های خرده‌فروشی در اولویت قرار گیرد و از سوی دیگر اداره صمت وظیفه کنترلی خود را افزایش داده و بر تمامی امورات مربوطه نظارت داشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اعلام لزوم ایجاد فضای مناسب برای ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر شهری توسط شهرداری با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط  جهت رفاه حال همشهریان تأکید کرد: جهت صیانت و زنده نگهداشتن میراث گرانبهای کهن دیار گروس؛ فرش آهنین بیجار مقدمات تأسیس نمایشگاه دائمی فرش دستباف در بازار سنتی بیجار فراهم شده و حمایت از قالیبافان و اعطای بیمه مناسب و وام مشاغل خانگی را در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان با بیان اینکه طرح تکمیل زنجیره فولاد شهرستان بیجار با تأسیس کارخانه فولادسازی با ظرفیت ۸۰۰هزار تن در مرحله تأمین زیرساخت به‌ویژه برق آن در حال اقدام است، ابراز داشت: در آینده نزدیک تمام اقدامات و مراحل این پروژه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زندیان از انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری دوره آموزشی اپراتور حفاری اکتشاف معدن در بیجار با سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه حفاران کل کشور خبر داد و یادآور شد: به زودی ثبت‌نام از کارآموزان آغاز خواهد شد، امیدوارم با این اقدام و اکتشاف جدید، زمینه اشتغال هرچه بیشتر جوانان و شکوفایی توسعه پتانسیل‌های پنهان معدنی شهرستان و استان فراهم شود.

رئیس و کارشناسان اداره صمت شهرستان بیجار نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی و اقدامات انجام شده، از کمبود نیروی انسانی علی‌رغم گستردگی کار به ویژه در حوزه نظارت بر بازار، کارگاها، واحدهای صنفی و معادن منطقه خبر دادند و خواستار پیگیری و رفع این ضعف شدند.

منبع:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/04/24/2538605/%D8%B9%D8%B6%D9%88-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%85-%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%AF?ref=khabarfarsi

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.