n00507047-b

تنها حکومت و نظامی که درجهان طبق قواعد الهی واقع شده است و امور جامعه را درپرتو دین اسلام ناب محمدی تنظیم واداره می‌کند، نظام پاک جمهوری اسلامی ایران است.
ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار، مقاله ای با عنوان ” در پاسخ به کسانی که بنام اهل سنت انتخابات را تحریم می‌کنند” نوشته که در ادامه می آید:

پیروزی انقلاب ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی باعث تبدیل شدنش به کانون اصول گرائی در جهان خصوصاً خاورمیانه شده است.
استراتژی و پیام کلی رهبری انقلاب دعوت همگانی به بازگشت به دوران عظمت اسلامی در چارچوب زمانی قرن حاضر است و تمام موازین حاکمیتی بین الملل راکه بر مبنای زر و زور و تزویر بوده تحت شعاع قرار داده است و شعارهای اوایل انقلاب درکشورهای دیگر درحال تکرار است و بیداری کشورهای مختلف جهان به شیوه نفی طاغوت و مردم سالاری طلب،  بعداز انقلاب با ندای مرد بت شکن زمان و نداگر توحید و والا هدف حضرت روح الله (ره) آغاز شد و نتیجه آن را بارها دیدیم و باز بیداری جهانی رابه دنبال خواهد داشت.
این جملات کوتاه جایگاه ارزشی ایران اسلامی رادرجهان تعریف کرد و اهمیت مواضع رهبری ایران را نسبت به امورات مختلف جهان مشخص کرد.

چرا مبحث دیدگاه اهل سنت درمورد انقلاب و نظام حاکم بر ایران به عنوان موضوع این مقاله انتخاب شد؟!

شبیخون های مختلف دشمنان ایران مقتدر از طرق گوناکون برمردم پاکدل و شرافتمند درحال انجام است، آنان از طریق اینترنت ، کتاب ، سی دی ، روزنامه و شبکه های مختلف ماهواره ای در جهت ترویج بی بندوباری و نشر اکاذیب و تحریک حس ناسیونالیستی اقوام مختلف ایرانی  برای از هم پاشیدن ایران زمین درتلاشند و همانطور که مشخص است هرگونه ایجاد فتنه و تبلیغات سوء و تحریمات به ضرر غربیون و نوکرانشان و به نفع مردم عزتمند ایران اسلامی بوده است.
هرچند در گذشته نیز خاک پاک و ناموس ناب ایران، شور چشمان رادر طمع انداخته بود و برای در بند کشیدن آن از هر تلاشی فروگذار نبوده و نیستند اما اخیرا گویا عطش دجالان بیشتر شده است و هر روز از حیله جدیدی برای ضربه به ایران زمین استفاده می کنند، یکی از موضوعاتی که بستر مکر وحیله شیاطین راجهت ضربه فراهم می کند استفاده از اختلاف مذهبی است که از طریق دایر کردن شبکه های ماهواره ای و مجازی با دامن زدن به این اختلاف وتبدیل آن به دشمنی تلاش می کنند خود را به هدف شومشان نزدیک کنند.

استفاده شیطان‌صفتان از مطالب غیرواقع درباره انقلاب به‌منظور تبدیل وحدت به نفاق

آنان در شبکه های مختلف ماهواره ای و سایتها و نشریات جلوه می دهند که انقلاب و نظام حکومت اسلامی ایران از دیدگاه اهل سنت فاقد مشروعیت است و برای موفقیت در کارشان وهابیت و سلفیت راجهت تبلیغ اجیر کرده اند تا جوانان پاک ومعصوم اهل سنت را طوری قانع کنند که بپندارند حکومت اسلامی ایران فاقد مشروعیت است وبا این فاصله انداختن جای پای دجالان دوران برای نابودی اسلام باز گردد، آنها با دعوت به عدم حضور در انتخابات در پی نشاندن نهال تفرقه هستند.
این بود که ما برآن شدیم درمورد اثبات مشروعیت انقلاب و نظام حاکم بر ایران طبق اصول و منابع اهل سنت به شیوه خلاصه مطالبی ارائه دهیم تا مورد رضای الله واقع شده و موجب استبصار تحصیل کردگان وجوانان گردد.

اشاره ای به شروط حکومت اسلامی از دیدگاه اهل سنت

امام شخص اول حکومت است و آن منصبی دینی است که جانشین رسول الله(ص) برای اداره امور و اجرای احکام به حساب  می آید.
شخص رهبری بانظارت برتنظیم امورات جامعه بر اساس اسلام ناب حکومت اسلامی را اداره می کند.

چرا جامعه نیازمند رهبری است و رهبر و امام باید دارای چه صفاتی باشد؟ 

۱-  الله متعال بندگان راملزم به یکپارچگی و اتحاد کرده است وهر نوع تنش ونزاع راباطل قرارداده وعامل انسجام وقدرت وشوکت مردم در وجود امام عادل و صالح وعالم است.
۲-  بسیاری از امور شریعت جهت اجرا نیاز به تنفیذ وتسلط حاکمیت دارد اگر شخص عالم مجتهد و صالح در راس آن واقع نشود بسیاری از احکام فاقد اعتبار می گردد و اجرای آنان تعطیل می شود.
۳-  خود شارع مقدس مباحث متنوعی را مرتبط به احکام حکومت داری نازل فرموده است که از جمله آنان تنظیمات لشگری و امورات مالی جامعه و قضاوت همراه بااجرای حدود است که این موارد می طلبد امام مورد رضای الله برامور مردم تعیین ورهبری اجتماع را عهده دار شود.
۴-  برای سروسامان دادن جامعه بدور از طغیان وفتنه وجود امام لازم است که دستور او همانند دستور نافذ شریعت واجب الاجرا است، پس اگر رهبری صالح وجود نداشته باشد طبعا جامعه به فتنه وآشوب دچار می شود و می‌گسلد.
۵-  صفات وویژگی های رهبری جامعه باید طبق موازین اسلامی باشد که خلاصه آن درذیل آمده است.(۱)
 شخ(ص)ی که به عنوان امام منصوب می شود باید با مشورت دلسوزا ن و بیعت عمومی مردم انتخاب شودوومجری قوانین گردد تا تنفیذ حکمش سالم باشد.
امامت جامعه راباید شخصی متعهد به اعتقادات وثابت قدم بر اجرای محکمات برعهده گیردکه دیگران توان نفوذ سوء رادراونداشته باشندو قاطع براجرای احکام شرع باشد.
  کسی می تواند امور جامعه ای رابدور از هر آشوب واختلاف تنظیم نماید ومجری قوانین ناب الهی باشد که خارج از تعهد واستوارقدمی شخ(ص)ی عادل و صالح باشد.
  از اساسی ترین ویژگی های امام برای رفع امورات مردم وتسلط براجرای احکام وعدم نفوذ شیاطین دراو درکنار صفات دیگر مجتهد وعالم بودن اوست ، باید رهبر دانشمندی مفسّر وفقیهی محدّث وعالمی عامل به دین اسلام باشد.
 یکی دیگر از صفات امام دارا بودن تجربه عملی وی است و باید از سادات(قریشی بودن) این امّت باشد ، زیرا رسول الله (ص) فرموده است:
النَّاسُ تَبَعٌ لِقُرَیْشٍ فِی هَذَا الشَّأْنِ (۲)
مردم در کار رهبری وامامت تابع قریش اند.
إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ فِی قُرَیْشٍ لَا یُعَادِیهِمْ أَحَدٌ إِلَّا کَبَّهُ اللَّهُ عَلَى وَجْهِهِ (۳)
حقیقتا این امر امامت مختص به قریش است وکسی باآنان به دشمنی نمی پردازدومعادات نمی ورزد مگراینکه الله چهره اش رابرزمین می زند.
لَا یَزَالُ هَذَا الْأَمْرُ فِی قُرَیْشٍ (۴)
امارت وامامت مختص قریشی ها است واین قابل تغییر وزوال نیست.

تطبیق انقلاب و نظام حکومتی ایران با عقاید ومنابع اساسی اهل سنت

مسلمانان زمانی که الله متعال این آیه مبارکه رانازل کرد وفرمود:
‏وَآخَرِینَ مِنْهُمْ لَمَّا یَلْحَقُوا بِهِمْ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ‏ (۵)
او مبعوث برای دیگران نیز هست ، آنانی که هنوز به اینان نپیوسته‌اند (و بعدها به دنیا می‌آیند و آخَرِینَ مِنْهُمْ  یعنی مسلمانان غیرعربی که بعدها به دنیا می‌آیند) . خدا چیره‌ کاربجا است.
اطرافیان رسول الله (ص) ازاین قوم هدایت یافته پرسیدند که این رهنمونان به سوی حق کیانند؟ سه بار پرسیدند.
پیامبر (ص) فرمود: قومی ویژه از غیرعرب هستند.
باز عرض کردندکه این قوم چه کسانی هستند؟
راویان می گویند:
وَسَلْمَانُ الْفَارِسِیُّ فِینَا قَالَ فَوَضَعَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ) عَلَى سَلْمَانَ یَدَهُ فَقَالَ وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ رِجَالٌ مِنْ هَؤُلَاءِ (۶)
سلمان فارسی درمیان ما بود رسول الله (ص) بر او دست قرار داد و فرمود:قسم به کسی که جانم در دست اوست اگر ایمان درستاره ثریا واقع شود مردمانی از قوم این شخص به آن دست پیدا می‌کنند.
ودر روایت دیگری چنین آمده است:
کَانَ سَلْمَانُ بِجَنْبِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ) قَالَ فَضَرَبَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ ) فَخِذَ سَلْمَانَ وَقَالَ هَذَا وَأَصْحَابُهُ وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ مَنُوطًا بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِسَ (۷)
سلمان درکنار پیامبر (ص) نشسته بود، رسول الله (ص) برران سلمان زد و فرمود :طایفه این ویاران مخلصم وقسم برآن کس که جانم دردست اوست اگر ایمان(در روایات زیادی علم نیز آمده است) در ثریا باشد مردمانی از قوم فارس(ایران) به آن دست پیدا می کنند.
وعلما در تفسیر این آیه گفته اند: این قوم هدایت یافته مورد رضای الله که دین را خالصانه وعموما رعایت می کنند ملت ایران هستند.(۸)
جایگاه نظام اسلامی ایران در قرآن وسنت
الله متعال می فرماید: أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ (۹)
براستی وارثان (نظام دادن ورهبری وحاکم شدن از نظر علمی ،فرهنگی،سیاسی و اجتماعی) برروی زمین بنده گان صالحند.
ازاحادیث قبلی مشخص گردید که نبی اکرم (ص) ویژه از ملت وقوم ایران اسم برده وآنان را پاک ترین برای دستیابی به ایمان وعلم نام برده است.
حال به احادیث ذیل دقت کنید:
یَخْرُجُ نَاسٌ مِنْ الْمَشْرِقِ فَیُوَطِّئُونَ لِلْمَهْدِیِّ یَعْنِی سُلْطَانَهُ (۱۰)
پیامبر (ص) فرمود: مردمی از مشرق انقلاب می کنند که برای حاکمیت مهدی شرایط را فراهم می نمایند.
حال این فرمایش رسول الله (ص) مشخص کرد که عبادی الصالحون وارثان زمین کسانی اند که درمشرق جزیره العرب انقلاب می کنند وبرای حکومت مهدی اسباب نیک فراهم می نمایند.
راستی آنان چه کسانی اند؟
جایگاه ایرانی درحدیث تفسیر آیه ۳ سوره جمعه مشخص کرد که این قوم مجاهدان واقعی علم وایمان هستندوملحقین صالح ومخلص به دین رسول الله درآخرالزمان این ملت هستند.
حال به این حدیث توجه نمائید که پیامبر گرامی (ص) فرمود:
یَخْرُجُ رَجُلٌ مِنْ وَرَاءِ النَّهْرِ یُقَالُ لَهُ الْحَارِثُ بْنُ حَرَّاثٍ عَلَى مُقَدِّمَتِهِ رَجُلٌ یُقَالُ لَهُ مَنْصورٌ یُوَطِّئُ أَوْ یُمَکِّنُ لِآلِ مُحَمَّدٍ کَمَا مَکَّنَتْ قُرَیْشٌ لِرَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ) وَجَبَ عَلَى کُلِّ مُؤْمِنٍ نَصْرُهُ أَوْ قَالَ إِجَابَتُهُ (۱۱)
ازآن طرف آبها(ی دجله وفرات یا آبهای خلیج) شخصی که بذر باش پسر بذر پاش است (و صفت نیک گرائی وپرورش خیر دارد) وبرپیشوای لشکرش شخصی یاری داده شده از جانب الله است، برای حب و ایجادحکومت مکتب اهل بیت رسول الله (ص) امور و زمینه رافراهم می کند همان گونه عده ای از قریش برای رسول الله چنین کردند و برهر ایماندار ومومنی واجب است از اوتبعیت کنند ویاور او باشند.
بادقت وتامل در مطالبی که گذشت وتبیین این حدیث مشخص است این موضوع مربوط به رهبری امام روح الله (ره) وجانشینی امام خامنه ای در پیشاپیش لشکراوست.

نتیجه
کدامین حکومت درجهان نظام کاملا مردمی و اسلامی دارد و طبق دستورات ناب الهی حکومت داری می کند و شرایطی که با احکامات شرعی منطبق باشد باخود دارد؟
تنها حکومت ونظامی که درجهان طبق قواعد الهی واقع شده است وامور جامعه را درپرتو دین اسلام ناب محمدی تنظیم واداره می نماید ،نظام پاک جمهوری اسلامی ایران است.
مهر تائید سلامتی وپاکی این نظام و انقلاب ایران را خداورسول الله (ص) برآن زده اند وتبعیت ویاری دادن ولایت فقیه را برهمه مومنان واجب کرده اند.
کوردلان و فرق وابسته به شیاطین جهان بدانند که اهل سنت ایران نه تنها با نظام جمهوری اسلامی مشکلی ندارند برخود تبعیت ویاری دادن ولایت فقیه را فرض عین میدانند وبا بصیرت وآگاهی جان ومال خود رادرراه دستور پیامبرشان (ص) می دهند وبه تمام گروهکها ودشمنان اسلام اعلام می دارند که تک تک خانواده های اهل سنت گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) هستند ، به این دلایل شرکت در پای صندوق های رأی در پاسخ به دعوت مقام معظم رهبری برای تک تک مسلمانان اهل سنت ایران اسلامی شرعا واجب و فرض عین برای واجدین سن قانونی می باشد.

پی نوشتها

۱-  کتاب سیاسه الشرعیه – النوادرالسلطانیه – المجموع شرح المذهب – الفقه المنهجی – اسنی المطالب – التکافل الاجتماعی

۲-  صحیح بخاری جزء ۱۱ ص۳۱۵ ح۳۲۳۵ – صحیح مسلم جزء۹ ص۳۲۹ح۳۳۸۹ وص۳۳۰ح۳۳۹۰-     مسند احمدحنبل جزء۱۵ص۴۶ح۷۰۰۵ وجزء۱۶ص۴۳۷ح۷۸۹۵وجزء۱۹ص۲۶۴ح۹۲۲۱ – سنن کبری بیهقی جزء۳ص۱۲۱وجزء۸ص۱۴۱ – شعب الایمان جزء۱۵ص۴۰۳ح۷۱۰۲

۳-  صحیح بخاری جزء۱۱ص۳۲۰ح۳۲۳۹وجزء۲۲بابالامراءمن قریش ص۴۵ح۶۶۰۶ – سنن کبری بیهقی جزء ۸ ص۱۴۲ – معجم الکبیرطبرانی باب۴ جزء۱۴ص۲۵۶ح۱۶۲۳۶- سنن دارمی باب الاماره فی قریش جزء۸ص۸ ح۲۵۷۶

۴-  صحیح بخاری باب مناقب قریش جزء ۱۱ ص ۳۲۱ح ۳۲۴۰ وبخاری باب الامراء من قریش جزء ۲۲ص۴۶ ح ۶۶۰۷ – صحیح مسلم باب الناس تبع لقریش والخلافه فی قریش جزء۹ص۳۳۲ ح۳۳۹۲ – مسند احمدحنبل جزء ۱۰ ص ۱۳۶ح۴۶۰۰ و جزء ۱۱ص۴۵۶ح ۵۴۱۹ وجزء ۱۲ص ۳۸۴ح۵۸۴۷ – مصنف ابن ابی شیبه جزء ۷ص ۵۴۶ – سنن کبری بیهقی جزء۳ص۱۲ – صحیح ابن حبان جزء۲۶ص۷۰ ح۶۳۷۲

۵-  آیه ۳ سوره جمعه

۶-  ترمذی جزء۱۱ص۱۲۵ ح۳۲۳۲ وجزء۱۲ص ۴۴۴ ح۳۸۶۸

۷-  سنن ترمذی جزء۱۱ص ۶۲ح ۳۱۸۴ –مسنداحمدحنبل جزء۱۶ ص۱۵۰ ح۷۶۰۹ – مصنف ابن ابی شیبه جزء ۷ ص۵۶۳ – معجم الکبیر طبرانی جزء ۹ باب ۳ ص۵۳ ح۱۰۳۱۹ – صحیح ابن حبان جزء ۳۰ ص۱۴۷ ح۷۴۳۲

۸-  تفسیر اطفش باب۳ جزء۱۱ ص۱۸۳ – تفسیر الحدیث جزء۷ ص۳۳۰وجزء ۸ ص۳۳۱- الکشاف باب ۳۶ جزء ۶ص۳۳۹ – مجموع الفتاوی ابن تیمیه جزء۴ ص۲۳۲ – تفسیر المظهری جژء۱ ص۳۶۰۵
۹-  آیه ۱۰۵ سوره انبیاء

۱۰-  سنن ابن ماجه باب خروج مهدی جزء۱۲ص ۱۰۶ ح۴۰۷۸ – معجم الاوسط طبرانی جزء۱ص۲۸۹ ح ۲۹۰ – مجمع الزوائد ومنبع الفوائد باب ماجاءفی المهدی جزء۳ ص۳۳۵ – مسند جامع باب ۴ جزء۱۸ ص ۲۳۲ح ۵۷۷۰

۱۱-   سنن ابی داود جزء۱۱ص۳۵۹ ح ۳۷۳۹ –  عون المعبود جزء۹ ص۳۲۴ ح ۳۷۳۹ – کنزالعمال جزء ۱۱ ص۳۷۰ ح۳۱۷۸۰ وجزء ۱۴ص۵۷۲ ح ۳۹۶۳۸

منبع:

http://www.taghribnews.com/fa/article/507047/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D9%86-%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87-%D8%A7%D9%81%DA%A9%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%B3%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C

ارسال دیدگاه